belépés∆

Watch Out, Crimson Bat! (Mekura no Oichi monogatari: Hidare gasa) (1969)

Watch Out, Crimson Bat! (Mekura no Oichi monogatari: Hidare gasa) (1969) 

A forgalmazók alaposan belehúztak. Alig került ki a stúdióból a második rész, máris a nyakán lihegett a harmadik. A nagy sietségben elhagyták az eredeti stílust, és a rendezőt is.

A Shógunátus korában a puskakészítés be volt tiltva, és a hozzákapcsolódó puskaporgyártás úgy szintén. A tilalmat megszegni életveszélyes volt, ezért aki erre vállalkozott, igencsak titkolózásra kényszerült. Korrupt hivatalnokok egy egész falut kényszerítenek a tiltott gyártásra. Oichi egy véletlen találkozás révén tudomást szerez a falusiak sanyarú sorsáról, és nem habozik a helyszínre indulni, pedig szamurájok az ellenfelek. Kész szerencse, hogy ezúttal némi segítség is akad…

Watch Out, Crimson Bat! (Mekura no Oichi monogatari: Hidare gasa) (1969)
Watch Out, Crimson Bat! (Mekura no Oichi monogatari: Hidare gasa) (1969)

Oichi, a ronin. A forgalmazók ezzel az újdonsággal próbáltak újat hozni a sorozatba. Nekem végig az volt az érzésem, ez nem igazi Crimson Bat történet. Valószínűleg már készen állt egy forgatókönyv, és valakinek eszébe jutott, hogy a gyorsabb megvalósíthatóság kedvéért beleírassa a vak hősnő alakját. Két-három, Oichivel egyenlő fontosságú karakter van a filmben, és az igazán gondos, kimunkált történetvezetés, ami különösen az első mozit jellemezte, odalett. Időnként nem érezni 1-1 jelenetnél, mivel is viszi előbbre a történetet. Hirtelen és előkészítetlen fordulatok követik egymást, nem túl meggyőzően.

Watch Out, Crimson Bat! (Mekura no Oichi monogatari: Hidare gasa) (1969)
Watch Out, Crimson Bat! (Mekura no Oichi monogatari: Hidare gasa) (1969)

A másik jelentős változás a stílusban történt. Minden bizonnyal a nagyobb pénzbevétel kedvéért döntöttek mellette. A harmadik mozi a jól bevált kalandfilm sémákat alkalmazza, kevés vérrel és jelzésszerű erőszakkal. A kedvezőbb korhatári besorolás így biztosítva volt. Azért jó értelemben is kapunk újat, elsősorban a harci jelenetekben. Oichi két kardosszerű technikája (a hüvelyt is használja) tényleg minőségileg emeli koreográfiát. Bizony, ezek az összecsapások jobbak, mint a nagy Zatoichi kissé sematikus harcai. Az, hogy néhány kiválóan vívó új arc került be a laza szerkezetű moziba, szintén előnynek mondható. A kardokat eddig is sűrűn használták a sorozatban, ez megmaradt, de az összecsapások időtartama hosszabb lett, a statiszták száma megnőtt. Itt meg kell említeni, hogy a Sochiku stúdió kaszkadőrei bizony jobbak voltak, mint a Daiei vállalaté. Hősnőnk „kisegítő csapata” hosszú és pazar befejező leszámolást hoz össze.

Watch Out, Crimson Bat! (Mekura no Oichi monogatari: Hidare gasa) (1969)
Watch Out, Crimson Bat! (Mekura no Oichi monogatari: Hidare gasa) (1969)

Összefoglalva elmondható, az új rendező és koncepció pusztán a harci vonalat tudta megerősíteni a sorozaton belül. A történetvezetésben és a stílusban inkább visszalépés történt, jobb volt az eredeti megközelítés. Nagyobb közönségréteget megcélzó, működő kalandfilmet kaptunk, de igazi előrelépést nem.

Watch Out, Crimson Bat! (Mekura no Oichi monogatari: Hidare gasa) (1969)
Watch Out, Crimson Bat! (Mekura no Oichi monogatari: Hidare gasa) (1969)

Főszereplők: Matsuyama Yoko; Ibuki Gopro; Inoue Kiyoko; Kurizuka Asahi; Hamamura Yun
Rendezte: Ichimura Hirokazu (1969, 85 perc)
(imdb)

                                                                            

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

A category III filmek istennői

A category III filmek istennői

A category III filmek istennőiMint köztudott, a category III besorolást 1988 november 10-én hozta létre a Hong Kong Television and Entertainment Licensing Authority, hogy a csak felnőtteknek szóló tartalommal bíró filmeket a korábbiaknál könnyebben ki...

Wheat (Mai tian) (2009)

Wheat (Mai tian) (2009)

Aratni háború idején is muszáj!

Dead Friend (2004)

Dead Friend (2004)

   IMDb Én nem hiszem el, hogy ennyi "fekete hosszú hajú lány fehér pongyolában megbosszulja saját halálát" filmet legyártottak Ázsiában. Ez elképesztő. Az tény, hogy elég félelmetes motívum számomra is a megfoghatatlan gonosz, de már...

The Funeral (Ososhiki) (1984)

The Funeral (Ososhiki) (1984)

  IMDb Juzo Itami debütáló filmje egy elég rendhagyó témáról, a halálról, jobban mondva egy aspektusáról, a temetésről. Sajnos Itami filmjeit eddig nem ismertem, csak egyről halottam, az a Tampopo volt, de ezek után mindenképpen...