belépés∆

The Masked Prosecutor (Ye cha) (1999)

The Masked Prosecutor (Ye cha) (1999)

The Masked Prosecutor (Ye cha) (1999)

iMDB

Herman Yau az évek során Hongkong egyik kultikus rendezőjévé nőtte ki magát, elsősorban az extrém témákat és történeteket bemutató category III filmjeinek köszönhetően. Azonban az eddigi több, mint 40 filmjének egy nagy része a felejthető kategóriába tartozik és gyengécske akcióktól kezdve a tipikus „HK gagyi” vígjátékokon keresztül a kommersz horrorokig elég sokféle műfajban kipróbálta magát. A most tárgyalt The Masked Prosecutor a zsarus thrillerek közé tartozik, de vajon kiemelkedik-e közülük bármiben is?

The Masked Prosecutor (Ye cha) (1999)

A történet két főszereplője egy nyugdíj előtt álló zsaru és a mellé frissen beosztott, ambíciózus, mindent a munkának alárendelő társa. Közösen kezdenek nyomozni egy magát álarcos bosszúállónak tartó ember után, aki a bíróságon ártatlannak minősített alvilági személyek büntetésére specializálta magát. A nyomozás azonban baljós fordulatot hoz, ugyanis hamarosan kiderül, hogy az idősödő zsaru is érintett valamilyen szinten a dologban. De vajon ki tud-e emelt fővel kerülni ebből az egészből?

The Masked Prosecutor (Ye cha) (1999)

A sztori tehát sablonos, semmi extra, de annyi legalább a javára írható, hogy nincsenek benne hibák és az, ami benne van, az korrekten lett kidolgozva. Érdekesség még, hogy a forgatókönyv Ringo Lam testvérének, Nam Yin-nek a munkája. Ami jóval nagyobb gond és kellőképpen zavaró, az a két főszerepet alakító színész játéka, akik véleményem szerint sokkal inkább alkalmasak mellékszereplőnek, mint arra, hogy egy egész filmet elvigyenek a hátukon. Az idősödő zsarut az azóta egy áttivornyázott éjszaka után vérmérgezésben elhunyt Blacky Ko alakította, aki egykori kaszkadőrből vált színésszé. Általában triádfilmekben kapott szerepet, amikben különféle tökkelütött bűnözőket kellett alakítania és azokban jó is volt, de a képességeit meghaladta egy ilyen kaliberű szerep. Szintén csalódást nyújtott Jordan Chan is, aki valószínűleg mindmáig abból él, hogy anno a Young & Dangerous sorozatban hatalmas népszerűségre tett szert Chicken megformálásával. Mindketten totál életszerűtlen figurákat alakítanak, akik között nem érezni semmiféle kapcsolatot, csak látjuk, hogy a forgatókönyvnek megfelelően cselekszenek. Így aztán hiába alakítja a „főgonoszt” a remek Louis Koo (a szerep mondjuk nem tette túlzottan próbára a képességeit) és hiába tökéletes eye candy a Gen-X Cops-ból már ismerős Grace Yip, az egész film unalomba fullad.

The Masked Prosecutor (Ye cha) (1999)

Nehezen tudnék érveket felhozni az mellett, hogy miért is érdemes végignézni a filmet. A fordulatokat előre ki lehet találni, az akciókban nincs semmi különleges, a színészi játék pedig gyenge. Ha nincs más éppen kéznél, azért nézhető, de abszolút felejthető, gyengécske film.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

The Cat (Lo maau) (1992)

The Cat (Lo maau) (1992)

iMDBTalán nem túlzás kijelenteni, hogy a legextrémebb hongkongi filmek a 80-as és 90-es évek fordulója környékén kerültek a mozikba. Elborult vámpíros horrorok, véresebbnél véresebb heroic bloodshed-ek, pornográf exploitation filmek tömkelegéből válogathatott a különlegességekre vágyó néző....

A Good Lawyer's Wife (2003)

A Good Lawyer's Wife (2003)

 IMDb Mindig ilyesmiről álmodtam... Egy gazdag, csinos, intelligens, de a férje által némileg elhanyagolt ügyvédfeleség kis kalandot szeretne csempészni életébe, és flörtölni kezd az őt állandóan követő, s utána leskelődő gimnazista sráccal. Nincs semmi érzelem...

Girl with the Diamond Slipper (Mo deng xian lu qi yuan) (1985)

Girl with the Diamond Slipper (Mo deng xian lu qi yuan) (1985)

   Wong Jing eme korai akcióvígjátéka egy érdekes elegye az ősrégi Hamupipőke történetnek, valamint a hongkongi triádos/kung-fu filmeknek. A történet egyik főszereplője egy fiatal színésznő, aki meghallgatásokra jár és várja, hogy megtalálja egy nagy szerep...

Tokyo Zombie (2006)

Tokyo Zombie (2006)

 iMDB  Nagyon szimpatikus a modern japán filmgyártásban az a családiasság, ahogy az egyes alkotók a munkáikhoz hozzáállnak. A kortárs japán film képviselői valahogy nagyon egymásra találtak, és előszeretettel játszanak egymás filmjeiben. Ez már egyértelműen látszott...