belépés∆

Double Tap (Cheong wong) (2000)

Double Tap (Cheong wong) (2000)

 

A hongkongi akciófilmről több mint valószínű, hogy mindenkinek az elsők között fog beugrani Chow Yun-Fat és az ő két-pisztolyos harcmodora. Az ebben a stílusban kevésbé járatos embereknek is minden valószínűség szerint a hihetetlen tűzpárbajok, a kifogyhatatlan pisztolyok, a célozni nem tudó rendőrök és a fizika törvényszerűségeit gátlástalanul semmibe vevő főhősök fognak ködösen derengeni. Derek Yee nyilván megelégelhette ezt a skatulyát és rájött, hogy milyen sok lehetőséget rejt magában, ha elkészít egy minden porcikájában reális és pontos akciófilmet. Persze azzal is tisztában volt, hogy ez sokkal több odafigyelést igényel, illetve a látványt is pótolni kell valamivel, így hát a klasszikus filmes értékek felé fordult, s Hongkong egyik legtehetségesebb színészét szerződtette a feladatra.

Double Tap (Cheong wong) (2000)

A versenylövészet rendkívül kifinomult sport. Egyszerre igényel ügyességet, taktikai érzéket és félelmetes koncentrációt. A versenyzőknek minél rövidebb idő alatt kell egy pályán végigmenni, és a lehető legjobb találati arányt elérni az erre a célra kiállított bábúkon. Rick az egyik legjobb ebben a sportágban, Hongkongban, s nem csak részt vesz a versenyeken, hanem az erre a célra speciálisan kialakított fegyvereket is ő készíti. Egyetlen számottevő ellenfele egy nyomozó, s már csak kettejük párbaja van hátra, mikor betör a klubba egy dühöngő, kétségbeesett férfi. Azt szeretné, ölje meg valaki, s ezt néhány lövéssel nyomatékosítja is. Rick lép először, s megtapasztalja, milyen az, ha nem csak papírbábúkra lő az ember.

Double Tap (Cheong wong) (2000)

A Double Tap nem egy bonyolult film. Rövid, alig másfél órás játékidő, kevés szereplő, s lineáris történetvezetés, ennek ellenére nálam jelesre vizsgázott. A film erénye a részletekben rejlik, ugyanis az akciók úgy tudnak hatásosak lenni, hogy közben az alkotók szigorúan ragaszkodtak a minél valószerűbb bemutatáshoz. A golyókat nemhogy az autók pléhlemeze nem fogja meg, de azok átmennek a fa nyílászárón, a vékonyabb téglafalon, és persze az emberi húson is. Akár egyszerre többön. A pisztolyok tára hiába raktároz 22 lövedéket, egyszer az is kifogy, és akkor tárat kell cserélni. És akit komolyabban meglőttek, az örül, hogy életben maradt és nem tesz meg mindent, hogy valahogy visszaküzdje magát a frontvonalba. Ez a pici odafigyelés komoly mértékben növelte a film élvezeti értékét, s nyilván sok örömet okozott már és fog okozni azoknak, akik már belefáradtak az akciófilmek nyíltan és bevállalósan bugyuta világába.

Double Tap (Cheong wong) (2000)

S hogy ki volt az a tehetséges színész, akit Derek Yee felültetett erre a vonatra? A hongkongi film - azóta már sajnos elhalálozott - egyik legnagyobb idolja, Leslie Cheung. Lehettek volna bármennyire kidolgozottak az akciók, ha ő nem ad bele anyait-apait ebbe a nem túl kidolgozott szerepbe. Az ő figurája viszi a hátán ezt a mozit, s lévén az egyik utolsó filmje depresszió hajtotta öngyilkossága előtt, hátborzongató látni az általa megformált karaktert és szenvedéseit. Bár még nem diagnosztizálták nála a betegséget, de nyilvánvaló, hogy ekkor már komoly problémákkal küzdhetett. Ezt az is mutatja, hogy sokkal inkább "jól állt" neki ez a szerep, mint például az Okinawa Rendesvous-ban való vicceskedés.

Double Tap (Cheong wong) (2000)

A Double Tap azon ritka filmek egyike, melyet bátran merek ajánlani mindenkinek, s nem csak az akciófilmek rajongóinak. Nem megerőltető alkotás, de mégis hagy valamit maga után.

Double Tap (Cheong wong) (2000)

 

imdb


Hozzászólások   

#1 Guest 2007-07-04 02:56
Jól hangzik... :D Én például nagyon nem szeretem a HK akciófilmek irrealizmusát (Chow Yun Fat-nek persze még ez is jól áll :D ).

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Fatal Move (2008)

Fatal Move (2008)

Ha a különféle harcművészeti filmeket nem számítjuk, mi más is lehetne „hongkongiasabb” téma, mint egy igazi, a triádok belső harcait bemutató, látványos akciójelenetekkel telepakolt dráma? Ha csak ezt nézzük, valamint tudatában vagyunk annak is, hogy...

Love My Life (2006)

Love My Life (2006)

iMDBKawano Kouji filmje egy Ázsiában (is) gyakran tabuként kezelt témáról, a másságról szól. A magam részéről sosem kedveltem az ilyen témájú filmeket, elsősorban amiatt, mert sokszor beleesnek a filmesek abba a hibába, hogy nem emberként,...

Made in Hong Kong (Xianggang zhizao) (1997)

Made in Hong Kong (Xianggang zhizao) (1997)

Fruit Chan talán az egyik legeredetibb rendező a hongkongi érában. Benne van ugyanaz, ami akciófilmeket gyártó, de persze nem elhanyagolható társaiban, csak nála a témához kivétel nélkül minden alkalommal mélység is társul. Így volt...

Candy Rain (Hua chi liao na nui hai) (2008)

Candy Rain (Hua chi liao na nui hai) (2008)

 Valós alapokon nyugvó, leszbikus románcok, elsőfilmes rendező és jópár helyi popsztár. Röviden ennyi a lényege Chen Hung-i debütálásának. Érdekes módon a tajvani filmesektől sem idegen a mássággal kapcsolatos sztorik adaptálása, elég csak megemlékezni a...