Hírek:

Ha kérdésed van, azt a fórumon tedd fel, emailt, privát üzenetet csak akkor írj az adminoknak, ha a fórummal van probléma!
A félreértések elkerülése végett: mi is csak azokat a feliratokat ismerjük, amik kint vannak a főoldalon, ilyen témával foglalkozó kérdésekre ezért nem válaszolunk és nem nagyképűségből.

 

Szerző Téma: Kínai filmek  (Megtekintve 42903 alkalommal)

2007. Január 8. 10:06, Hétfő
The Promise:

mostanában szinte mindegyik wuxia egy szerelmi dráma, ez nem volt meglepő. az viszont már igen, hogy alig van benne olyan jelenet, amit ne számítógép segítségével csináltak volna. a színészek szemszögéből nézve is elég hervasztó a helyzet, nagyon erőlködve adták elő a szerepeiket. pedig elég nagy nevek szerepeltek a filmben, de biztos ez volt a rendező kérése... sajnos!

  • Karma: 41
2007. Január 8. 13:40, Hétfő
Géczi Zoltán összegzése az idei évről a filmhu-n:

Az év direkt fesztiválversenyekre idomított szuperprodukciója, a Feng Xiaogang által dirigált, Zhang Ziyi és Daniel Wu főszereplésével forgatott The Banquet gyakorlatilag nézhetetlen giccshalom, brutális csiricsáré-overdose. A nagy költségvetésű The Promise (rendezte: Chen Kaige) nemkülönben visszataszító, üres pózőrködés, Zhang Yimou új munkája, a Course of the Golden Flower pedig már az előzetesek alapján is parasztbarokk CGI-szörnynek tetszik, az alkotók le sem tagadhatnák, mi volt a koncepció. No már most észre kellene venni, hogy ez az iskola – melyet a Tigris és Sárkány, vagy a Hős kezdett meg -- nem folytatható tovább, nem lehet büntetlenül hajtani a látványra, fokozni a fokozhatatlant. Másfelől Zhang Ziyin kívül is akadhat még színésznő abban a tágas országban, tessék már szépen keresni egy új üdvöskét, mert a szánt szándékkal nemzetközi áruvédjeggyé tett kisasszony – kit öt évvel ezelőtt még olyannyira kedveltem – mára kíméletlenül elhasználódott. Könyörgöm, csináljanak valamit, ne használjanak LSD-t, fűzzenek a kamerákba fekete-fehér nyersanyagot, írjanak jó szkripteket, ne akarják direkt a nyugati fesztiválpiacra pozícionálni a filmeket, mert még egy ilyen év, és a műfaj egészére megvetéssel vegyes gyűlölettel kell tekintenem.

Vélemények?

Van benne igazság, de kicsit túlzásokba esik... Meg miért pont a T&S-től és a Hőstől eredezteti a műfajt? Ez voltaképpen mindent elárul az ebben való jártasságáról. A Bride with White Hairről nem hallott például? Vagy a Fire Dragonről? Ilyen minimális tudással ilyen kritikát írni némileg elhamarkodott, úgy mint az még ki sem jött Curse of the Golden Flowerről is. Ott pl. még csak eszembe sem jutott a CG. Nem jutottam túl Gong Li dekoltázsán :P

Na, azért Géczi eléggé ért hozzá.... Írd be a nevét a filmvilág.hu keresőjébe, nem 1 jó cikket írt már. Pl.: a Thai mozi

Amúgy itt nem is igazán a konkrét filmekről van szó, hanem a trendről. Ami viszont egyértelmű. Nekem pl. a Promise összességében tetszett, de abban is olyan mennyiségű CGI van, hogy már émelygett a gyomrom a csili-vili, színes műanyag látványtól.

Fikázni könnyű, a leírásból gyakorlatilag semmi nem derül ki, legfeljebb az író gyomorsava.. :P
A promise amúgy jó volt, a fenti filmek a szubjektív okádgatástól függetlenül értek el sikereket, és mellettük soktucat volt, amiről szólni lehet. nekem fontos amúgy a vizualitás (is), egyátalán nem vágyom vissza a 70-es évek stúdióban felvett filmjeinek lepedő-felhőit és szalmaszörnyeit kechuppal.

ps: én asiafan írásait szeretem olvasni, szerintem nagyon jól csinálja, kedvencem. :pp
« Utoljára szerkesztve: 2007. Január 8. 13:49, Hétfő írta asiafan »

2007. Január 8. 15:27, Hétfő
Géczi Zoltán összegzése az idei évről a filmhu-n:

Az év direkt fesztiválversenyekre idomított szuperprodukciója, a Feng Xiaogang által dirigált, Zhang Ziyi és Daniel Wu főszereplésével forgatott The Banquet gyakorlatilag nézhetetlen giccshalom, brutális csiricsáré-overdose. A nagy költségvetésű The Promise (rendezte: Chen Kaige) nemkülönben visszataszító, üres pózőrködés, Zhang Yimou új munkája, a Course of the Golden Flower pedig már az előzetesek alapján is parasztbarokk CGI-szörnynek tetszik, az alkotók le sem tagadhatnák, mi volt a koncepció. No már most észre kellene venni, hogy ez az iskola – melyet a Tigris és Sárkány, vagy a Hős kezdett meg -- nem folytatható tovább, nem lehet büntetlenül hajtani a látványra, fokozni a fokozhatatlant. Másfelől Zhang Ziyin kívül is akadhat még színésznő abban a tágas országban, tessék már szépen keresni egy új üdvöskét, mert a szánt szándékkal nemzetközi áruvédjeggyé tett kisasszony – kit öt évvel ezelőtt még olyannyira kedveltem – mára kíméletlenül elhasználódott. Könyörgöm, csináljanak valamit, ne használjanak LSD-t, fűzzenek a kamerákba fekete-fehér nyersanyagot, írjanak jó szkripteket, ne akarják direkt a nyugati fesztiválpiacra pozícionálni a filmeket, mert még egy ilyen év, és a műfaj egészére megvetéssel vegyes gyűlölettel kell tekintenem.

Vélemények?

Van benne igazság, de kicsit túlzásokba esik... Meg miért pont a T&S-től és a Hőstől eredezteti a műfajt? Ez voltaképpen mindent elárul az ebben való jártasságáról. A Bride with White Hairről nem hallott például? Vagy a Fire Dragonről? Ilyen minimális tudással ilyen kritikát írni némileg elhamarkodott, úgy mint az még ki sem jött Curse of the Golden Flowerről is. Ott pl. még csak eszembe sem jutott a CG. Nem jutottam túl Gong Li dekoltázsán :P

Na, azért Géczi eléggé ért hozzá.... Írd be a nevét a filmvilág.hu keresőjébe, nem 1 jó cikket írt már. Pl.: a Thai mozi

Amúgy itt nem is igazán a konkrét filmekről van szó, hanem a trendről. Ami viszont egyértelmű. Nekem pl. a Promise összességében tetszett, de abban is olyan mennyiségű CGI van, hogy már émelygett a gyomrom a csili-vili, színes műanyag látványtól.

Fikázni könnyű, a leírásból gyakorlatilag semmi nem derül ki, legfeljebb az író gyomorsava.. :P
A promise amúgy jó volt, a fenti filmek a szubjektív okádgatástól függetlenül értek el sikereket, és mellettük soktucat volt, amiről szólni lehet. nekem fontos amúgy a vizualitás (is), egyátalán nem vágyom vissza a 70-es évek stúdióban felvett filmjeinek lepedő-felhőit és szalmaszörnyeit kechuppal.

ps: én asiafan írásait szeretem olvasni, szerintem nagyon jól csinálja, kedvencem. :pp

abban mindenképpen egyetértek veled, hogy haladni kell a korral, nem szabad leragadni az őskorban, de ennek a Géczinek pedig abban van igaza, hogy nem csak a csili-vili díszlet, és a hipermodern cgi számít. a The Promise-nál is a látvánnyal foglalkoztak többet, a színészek inkább csak próbababaként funkcionáltak. egy Sanada Hiroyuktól azért többet várnánk, ennél ő sokkal többre képes!
nem rossz film, féreértés ne esséka Course of the Golden Flower is elég giccsesre sikerült, így a trailer alapják, de majd meglátjuk...
« Utoljára szerkesztve: 2007. Január 8. 16:17, Hétfő írta arnold »

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2007. Január 8. 18:39, Hétfő
Géczi Zoltán összegzése az idei évről a filmhu-n:

Az év direkt fesztiválversenyekre idomított szuperprodukciója, a Feng Xiaogang által dirigált, Zhang Ziyi és Daniel Wu főszereplésével forgatott The Banquet gyakorlatilag nézhetetlen giccshalom, brutális csiricsáré-overdose. A nagy költségvetésű The Promise (rendezte: Chen Kaige) nemkülönben visszataszító, üres pózőrködés, Zhang Yimou új munkája, a Course of the Golden Flower pedig már az előzetesek alapján is parasztbarokk CGI-szörnynek tetszik, az alkotók le sem tagadhatnák, mi volt a koncepció. No már most észre kellene venni, hogy ez az iskola – melyet a Tigris és Sárkány, vagy a Hős kezdett meg -- nem folytatható tovább, nem lehet büntetlenül hajtani a látványra, fokozni a fokozhatatlant. Másfelől Zhang Ziyin kívül is akadhat még színésznő abban a tágas országban, tessék már szépen keresni egy új üdvöskét, mert a szánt szándékkal nemzetközi áruvédjeggyé tett kisasszony – kit öt évvel ezelőtt még olyannyira kedveltem – mára kíméletlenül elhasználódott. Könyörgöm, csináljanak valamit, ne használjanak LSD-t, fűzzenek a kamerákba fekete-fehér nyersanyagot, írjanak jó szkripteket, ne akarják direkt a nyugati fesztiválpiacra pozícionálni a filmeket, mert még egy ilyen év, és a műfaj egészére megvetéssel vegyes gyűlölettel kell tekintenem.

Vélemények?

Van benne igazság, de kicsit túlzásokba esik... Meg miért pont a T&S-től és a Hőstől eredezteti a műfajt? Ez voltaképpen mindent elárul az ebben való jártasságáról. A Bride with White Hairről nem hallott például? Vagy a Fire Dragonről? Ilyen minimális tudással ilyen kritikát írni némileg elhamarkodott, úgy mint az még ki sem jött Curse of the Golden Flowerről is. Ott pl. még csak eszembe sem jutott a CG. Nem jutottam túl Gong Li dekoltázsán :P

Na, azért Géczi eléggé ért hozzá.... Írd be a nevét a filmvilág.hu keresőjébe, nem 1 jó cikket írt már. Pl.: a Thai mozi

Amúgy itt nem is igazán a konkrét filmekről van szó, hanem a trendről. Ami viszont egyértelmű. Nekem pl. a Promise összességében tetszett, de abban is olyan mennyiségű CGI van, hogy már émelygett a gyomrom a csili-vili, színes műanyag látványtól.

Fikázni könnyű, a leírásból gyakorlatilag semmi nem derül ki, legfeljebb az író gyomorsava.. :P
A promise amúgy jó volt, a fenti filmek a szubjektív okádgatástól függetlenül értek el sikereket, és mellettük soktucat volt, amiről szólni lehet. nekem fontos amúgy a vizualitás (is), egyátalán nem vágyom vissza a 70-es évek stúdióban felvett filmjeinek lepedő-felhőit és szalmaszörnyeit kechuppal.

ps: én asiafan írásait szeretem olvasni, szerintem nagyon jól csinálja, kedvencem. :pp

abban mindenképpen egyetértek veled, hogy haladni kell a korral, nem szabad leragadni az őskorban, de ennek a Géczinek pedig abban van igaza, hogy nem csak a csili-vili díszlet, és a hipermodern cgi számít. a The Promise-nál is a látvánnyal foglalkoztak többet, a színészek inkább csak próbababaként funkcionáltak. egy Sanada Hiroyuktól azért többet várnánk, ennél ő sokkal többre képes!
nem rossz film, féreértés ne esséka Course of the Golden Flower is elég giccsesre sikerült, így a trailer alapják, de majd meglátjuk...

Azóta megnéztem még egyszer a The Promise-t, és az az igazság, h most jobban tetszett, mint elsőre. Nekem a színészek is bejöttek, a látványról meg annyit, hogy ez nem történelmi film, hanem fantasy, abba pedig ez símán belefér. A giccsről egyébként nekem teljesen más a képem, ennél sokkal keményebb. Na, igen. A cseresznyefa a végén durva, legalábbis a mi szemünknek, keleten egy kicsit másképp állnak hozzá.

  • Karma: 36
2007. Január 8. 23:03, Hétfő
ps: én asiafan írásait szeretem olvasni, szerintem nagyon jól csinálja, kedvencem. :pp
Lentről felfele görgettem, ezt láttam meg először a postból. Kíváncsi voltam, na, ki udvarol itt ennyire neked... :D

  • Karma: 36
2007. Április 7. 17:08, Szombat
Ma megnéztem egy kínai filmet a luxusautót.
A cinemax 2-n volt
s még ismertetőt is írtam róla:) abban lehet olvasni a filmről

  • Karma: 6
2007. Május 30. 20:27, Szerda
Jópár hónapja megnéztem a Jade Warriors című filmet és igaz,hogy nem kínai,de tökre levették benne a finnek ezt a színpadias,néhol giccses látványvilágú,ugrálós-repkedős style-t.Igazából a mozi hangulata meg a zenéje tetszett igazán,maga az összkép inkább erős közepes,de csak a kuriózuma miatt említhető a film.Hm,északi rokonaink(?)úgylátszik mindenhez értenek egy cseppet.:)

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2007. Május 30. 20:42, Szerda
Jópár hónapja megnéztem a Jade Warriors című filmet és igaz,hogy nem kínai,de tökre levették benne a finnek ezt a színpadias,néhol giccses látványvilágú,ugrálós-repkedős style-t.Igazából a mozi hangulata meg a zenéje tetszett igazán,maga az összkép inkább erős közepes,de csak a kuriózuma miatt említhető a film.Hm,északi rokonaink(?)úgylátszik mindenhez értenek egy cseppet.:)

Finn-kínai kooprodukció, úgyhogy jó helyre írtál. Egyébként én sem voltam túlzottan oda érte...

  • Karma: 42
2007. Május 30. 21:54, Szerda
Én szeretem a Zhang Yimou wuxiáit. Igazából nekem a Hős volt az első ilyen jellegű filmem, azóta kezdtem el érdeklődni a műfaj iránt. Aztán persze Tigris és sárkány, Repülő tőrök stb-stb. Na és akkor jött a Swordsman második része, aminél csak pislogtam, mivel annyira más élményt nyújtott, mint ezek az újgenerációs wuxiák. Az Ashes of Time-ról meg már nem is beszélek, mivel az annyira egyedülálló másfél órával ajándékozza meg az embert... Mostanában éppen a Shaw Brothers filmjeivel ismerkedem. Hát, hála az égnek, sok van belőlük. :-D
De a Hős nálam akkor is előkelő pozícióban maradt, és a Curse is nagyon tetszett. A CGI pedig egyáltalán nem volt annyira zavaró, a giccses díszleteknek meg igenis volt szerepe a filmben. A Promise-szal kapcsolatban egyelőre nem tudok nyilatkozni, de azt elmondhatom, hogy a Banquet már éreztem, hogy valami bűzlik ööö.. Kínában. Annyira túlesztétizálták a filmet, hogy heveny ásítási rohamokat kaptam alatta. Szép dolog a lassítás, de ha túl sokszor alkalmazzák, azért elég fárasztó tud lenni. A történet drámai éle is elég tompára sikeredett.
Az a baj, hogy már keleten is kezdenek a nagy büdzsével vakítani, pedig elég csak rápillantani a kortárs halivúdi szuperprodukciókra, és mindjárt kiderül, hogy ez nem egy járható út hosszútávon. Mármint minőségileg persze. A második Karib-tengeres filmre már pár nap után sem emlékeztem. Még laktársam sem tudta megmondani, akivel együtt néztem meg, hogy mit is néztünk a hét elején. Azóta a 100 millió feletti filmeket messziről kerülöm.

Na, ez kikívánkozott belőlem. :smoke:
"I always leave one bullet, either for myself or for my enemy."

"... the ultimate ideal is when the sword disappears altogether. The warrior embraces all around him. The desire to kill no longer exists. Only peace remains."

"Chori, chori, chupke, chupke.\

"Goa is not a place - Goa is a state of mind."

 http://yakuza-filmes-pagodaja.blog.hu/


  • *
  • Karma: 80
2007. Június 27. 02:17, Szerda


Látta ezt valaki? Vélemény?
Támogassuk az ázsiai filmek magyarországi DVD kiadását! Ha tetszik egy film és megjelent idehaza, vedd meg! Én is így teszek. :))

  • Karma: 41
2007. Június 27. 11:40, Szerda
mi ez megjelent már? hol lehet találni?:) jó poszter, szép csaj.

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2007. Június 27. 12:18, Szerda


Látta ezt valaki? Vélemény?

Még nem, de nekem is nagyon felkeltette a kiváncsiságom, a napokban tervezem megnézni :)

  • *
  • Karma: 80
2007. Június 27. 12:47, Szerda
mi ez megjelent már? hol lehet találni?:) jó poszter, szép csaj.

FSC-n elérhető.
Támogassuk az ázsiai filmek magyarországi DVD kiadását! Ha tetszik egy film és megjelent idehaza, vedd meg! Én is így teszek. :))

  • Karma: 41
2007. Június 28. 17:57, Csütörtök
jaj, most olvastam a szinopszist.. hát. ez az a fajta sztori, amit ha fizetnek se...

  • No avatar
  • *
  • Karma: 76
2007. Június 28. 18:22, Csütörtök
Újabb kínai Hamlet adaptáció, csak most Tibetben...


 

anything