Géczi Zoltán összegzése az idei évről a filmhu-n:
Az év direkt fesztiválversenyekre idomított szuperprodukciója, a Feng Xiaogang által dirigált, Zhang Ziyi és Daniel Wu főszereplésével forgatott The Banquet gyakorlatilag nézhetetlen giccshalom, brutális csiricsáré-overdose. A nagy költségvetésű The Promise (rendezte: Chen Kaige) nemkülönben visszataszító, üres pózőrködés, Zhang Yimou új munkája, a Course of the Golden Flower pedig már az előzetesek alapján is parasztbarokk CGI-szörnynek tetszik, az alkotók le sem tagadhatnák, mi volt a koncepció. No már most észre kellene venni, hogy ez az iskola – melyet a Tigris és Sárkány, vagy a Hős kezdett meg -- nem folytatható tovább, nem lehet büntetlenül hajtani a látványra, fokozni a fokozhatatlant. Másfelől Zhang Ziyin kívül is akadhat még színésznő abban a tágas országban, tessék már szépen keresni egy új üdvöskét, mert a szánt szándékkal nemzetközi áruvédjeggyé tett kisasszony – kit öt évvel ezelőtt még olyannyira kedveltem – mára kíméletlenül elhasználódott. Könyörgöm, csináljanak valamit, ne használjanak LSD-t, fűzzenek a kamerákba fekete-fehér nyersanyagot, írjanak jó szkripteket, ne akarják direkt a nyugati fesztiválpiacra pozícionálni a filmeket, mert még egy ilyen év, és a műfaj egészére megvetéssel vegyes gyűlölettel kell tekintenem.
Vélemények?