belépés∆

Andrew Lau Wai-Keung

Andrew Lau Wai-Keung (刘伟强)

Andrew Lau Wai-Keung

Andrew Lau 1960 április 4-én született Hongkongban. Már kora gyerekkorától kezdve rajongott a fotózásért. Érettségi után filmipari karrierjét a Shaw Brothers stúdióban kezdte cinematográfus asszisztensként. Elhivatottságának és kemény munkájának köszönhetően 1985-ben már előléptették cinematográfusnak. Olyan rendezők mellett dolgozott ebben a pozícióban, mint Ringo Lam (City on Fire), Wong Kar-Wai (As tears go by) és Tsui Hark (Once upon a time in China III). Már ekkor kiderült, hogy különleges tehetsége van a kézi kamerák kezeléséhez az akciójelenetek forgatása közben.

A filmrendezést 1990-ben kezdte, az Against all című filmmel, amit egy évvel később követett az Rhythm of destiny.
1995-ben összefogott Wong Jing-gel és Wong Man Chun-nal és együtt megalakították a BOB & Partners Co. Ltd. nevű stúdiót. Lau vezette a Film Produkciós Részleget, valamint innen került ki 1996-ban az ő rendezésében a Young & Dangerous sorozat első része, ami hatalmas siker lett és még abban az évben követte a második és a harmadik rész, valamint a Best of the best című film is. A következő két évben is számos filmet rendezett, köztük a Young & Dangerous újabb folytatásait, amik közül a 4. részbeli alakításáért Anthony Wong nevezve lett a legjobb színész díjára az azévi HK Movie Awards-on.
Andrew azzal is hírnevet szerzett magának, hogy a harcművészeti elemeket remekül kombinálja össze a számítógépes trükkökkel. Erre remek példa akár a Storm Riders, akár az A bosszú harcosa. Mindezek mellett természetesen a szerelmi témájú filmek rendezésébe is belefogott, többek között a Sausalito és a Dance of a dream is fényezi eddigi pályafutását.
2002-ben gyakorlott filmkészítő specialisták segítségével megalapította a Base Production Ltd. nevű céget, ami első filmként egyből a zseniális Szigorúan piszkos ügyek című filmmel indított. Nemcsak a remek sztori, hanem a főszereplő sztárok (Andy Lau, Tony Leung, Kelly Chen, Sammi Cheng, Anthony Wong, Eric Tsang) is hozzájárultak ahhoz, hogy a film 54 milliós rekord hasznot termeljen. 2003-ban pedig elkészültek a film folytatásai is. Egy évvel később újabb sikervárományos filmet készített, ezúttal egy japán mangát alapul véve, ez lett az Initial-D.
A közeljövőben pedig még sok-sok változatos és remekül kivitelezett film várható tőle, többek között első nemzetközi produkciója, a Daisy, valamint az Amerikában éppen forgatás alatt álló The Flock. Egyéni stílusának és törekvéseinek köszönhetően megvan benne az a képesség, hogy jó minőségű filmeket rendezzen, amik a tömegízlésnek is megfelelnek.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Fighting Elegy (Kenka erejii) (1966)

Fighting Elegy (Kenka erejii) (1966)

  Seijun Suzuki meglehetősen rendhagyó alkotónak számít a japán rendezők között, olyannak, aki szereti a megbotránkoztatást, a szokatlan témákat, még szokatlanabb megközelítésben. Nem keresi a stúdió urak kegyét, időnként fügét mutat a nagyközönségnek. Volt időszak, amikor...

The Enchanting Shadow (Qiannü youhun) (1960)

The Enchanting Shadow (Qiannü youhun) (1960)

 ANOTHER SHAW PRODUCTION  iMDB A The Enchanting Shadow a 16-17. században élt kínai írónak, Pu Songlingnek az egyik kísértethistóriáját veszi alapul, ugyanazt a történetet, amely a méltán híres Chinese Ghost Story történéseinek gerincét is adta....

The Lowly Ronin - Duel At Dawn (Suronin makaritoru dai nibu akats…

The Lowly Ronin - Duel At Dawn (Suronin makaritoru dai nibu akatsuki no shito) (1982)

Magányos hősünk, a hegyvidéket járó „Tél-tavasz-nyár-ősz” nevű roninunk újra felbukkant, és ismét belekeveredik az események  sűrűjébe. Neki baj, nekünk viszont szerencse, mert  ebből izgalmas történet alakul ki.

Zatoichi - On The Road (Zatoichi kenka-tabi) (1963)

Zatoichi - On The Road (Zatoichi kenka-tabi) (1963)

    IMDb Főszereplők: Katsu Shintaro; Fujimura Shiko; Shimada Ryuzo Rendezte: Yasuda Kimiyoshi (1963, 85 perc)  A Zatoichi sorozat elején az alkotók a hagyományos történetfelépítés és a kalandfilm készítés között egyensúlyoztak. Eleinte inkább az első kapott nagyobb hangsúlyt, de lassanként mind...