belépés∆

Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)

Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)

1973-ban, amikor a fölöttébb sikeres Lone Wolf and Cub mozi-sorozat lezárult, a Wakayama-Katsu alkotópáros úgy döntött, még nem szüneteltetik a gyümölcsöző együttműködést.

Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)

Maguk mellé véve a rendezőként és forgatókönyv íróként egyaránt biztoskezű Gosha Hideo-t, új munkába kezdtek. Ezúttal a TV sorozatok nézőközönsége került célkeresztbe. Ahogyan nyugaton a szamuráj történeteket kedvelték a szokatlan hangulatuk miatt, úgy Japánban a western mozik számítottak különlegességnek. Teljességgel logikusnak látszott egy olyan világ megteremtése, amely ötvözi a két népszerű témakört. Gosha lett a „főbába”, mert a Samurai Wolf két történetében ő már kísérletezett ezzel a házasítással. A forgatókönyv részleteit azonban már másokra bízták. Hogy még tovább növeljék a szokatlan mozzanatokat, nyugati szálat is csempésztek a kalandokba, a spanyol kardmester bevitelével és egyáltalán, az, hogy a nyitásra készülő Tokugawa kor végére helyezték a cselekményt, biztosította a nem-szokványos légkört. Az pedig, hogy a kor legjobb rendezőit kérték fel az epizódok leforgatására, végképp tett róla, hogy a sorozat ne fulladjon az önismétlődésbe. Katsu, Wakayama és Gosha egyaránt részt vállaltak a rendezésekből. Katsu vizuális megközelítése kifejezetten egyedi, rögtön az első kalandban meggyőződhet róla a néző. Rajtuk kívül ott volt még Misumi Kenji, Sato Buiichi, Yasuda Kimiyoshi, Mori Isshei, Kobayashi Masao, hogy csak az ismertebb neveket soroljam. Így aztán a keretjátékon belül változatos rendezői megközelítésben tálalódnak az egyes kalandok. A fő erények egyike természetesen Wakayama Tomisaburo szerepeltetése. Elképesztő vívótudása és markáns személyisége vállán viszi a sorozatot. Kaszkadőr nélkül, „élesben” dolgozott, és 2 epizódnál jegyezték fel, hogy kis híján végzetes sérülést szenvedett a biztosító berendezések hibája miatt. Tomita Isao találó zenéje a nyugati nézőközönség számára ad könnyítést, hogy szinte a Vadnyugat hőskorába illő kalandokba röppenjen vissza az ismerős, de mégis más dallamokkal. A sorozat plasztikus rámenőssége a maga korában erősen feszegette a szigorú japán cenzúra TV-re vonatkozó szabályait. Mára ez persze már nem feltűnő, de jó tudni róla. Az egyes epizódok külön-külön egyaránt élvezhetőek, csak laza keretjáték az összefüggés köztük, vagy még az sem. A kisképernyő szabályai szerint pörögnek az események, gyors, frappáns lezárásokat kapunk. Ez a sorozat máig unikumnak tekinthető, nem csoda, hogy előkerültek a porosodó kópiák. Nem fogja megbánni, aki bekapcsolódik a megtekintésébe.

Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)Mute Samurai (Oshii Samurai) (1973-74)

Megjegyzés: Az 1-4. epizódok csak ráégetett felirattal érhetőek el, a többiből már létezik felújított változat. De az első négyhez is készítettem fordítást. Évadpakk itt nálunk elérhető.

imdb

Hozzászólások   

#1 oldmeesee 2010-08-25 15:47
Ez a sorozat,bár nagyon jó - leszámítva azt, hogy süt belőle az európaiak iránti megvetés,- szerintem nem közelíti meg a Lone Wolf and Cub cselekményesség ét.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Maggie Cheung Man-Yuk

Maggie Cheung Man-Yuk

Maggie Cheung Man-Yuk (張曼玉)  Maggie Cheung 1964. szeptember 20-án született Hongkongban. Nyolc éves volt, amikor családja Angliába, Bromley-be költözött és egész addig ott is élt, amíg el nem végezte a középiskolát. 1981-ben tért vissza Hongkongba,...

Sex and Fury (1973)

Sex and Fury (1973)

 imdbA 70-es évek elejétől tombolt az a sajátos irányzat Japánban, amit manapság szexploitationnek neveznek. Élen járt ebben a Nikkatsu stúdió, ezért gyakran Nikkatsu Pinknek is nevezik e filmeket. Két fontos tényző köré épültek e mozik:...

Gong Tau: An Oriental Black Magic (2007)

Gong Tau: An Oriental Black Magic (2007)

IMDb  A '90-es évek közepén a Category III filmek virágkorukat élték. Az alkotók lassan minden trükköt és lehetőséget eljátszottak, amire az erőszak, a vér és a meztelen keblek különböző mértékű párosítása és keverése lehetőséget...

The Sword (Jian) (1980)

The Sword (Jian) (1980)

  Patrick Tam (After This Our Exile, 2006) a ’80-as évek elején zajló hongkongi új hullám egyik meghatározó alakja volt, a lényegre törő cím pedig első rendezését takarja, egy olyan wuxiát, amely az addig uralkodó,...