belépés∆

Nemuri Kyoshiro 6 - Sword of Satan (Masho-ken) (1965)

Nemuri Kyoshiro 6 - Sword of Satan (Masho-ken) (1965) 

 

Vannak filmek, amelyekhez az átlagnál nehezebb hozzájutni, mint például a Nemuri sorozat 6.-7. részei. Végül csak sikerült teljessé tenni a gyűjteményemet. Lássuk, megérte-e várni rájuk.

Kyoshiro a „szokásos” cinikus hozzáállásával vérig sért egy szerencsétlen lányt, aki öngyilkos lesz emiatt. A halott különös örökséget hagy a vörös hajú roninra, egy fiúgyermeket, akinek a titokzatos származása miatt számos ellensége van. A yakuza világból pedig egy bosszúállásra készülő nő pályázik Nemuri fejére, aki ezúttal egy teljes klánnal kénytelen szembeszállni...

A sorozat célja nem titkoltan az volt, hogy megújítsa a szamuráj történeteket. Ebben a filmben aztán igyekeztek a szokásosnál több titokzatos szálat összefonni, legyen mit kibogozni a kóborló főhősnek. Van hát itt hagyományos bosszúálló, kelletlenkedő szamurájok, haszonleső klán vezér, a hatalomba kerülésre nem vágyó örökös, pusztulás szélén álló klán és annak elszánt mentői, és még nem is teljes a sor. A címszereplő - mint mindig - alaposan beletapos a dolgok közepébe, akad hát bőven dolga a kardoknak.

 

Nemuri Kyoshiro 6 - Sword of Satan (Masho-ken) (1965)Nemuri Kyoshiro 6 - Sword of Satan (Masho-ken) (1965)

 

Mintegy 20 perc kell hozzá, hogy a nézőket eligazítsák a bonyolult helyzetben, de onnan már sínen van a mozi. Tulajdonképpen minden adott egy nagyszerű kalandfilm létrejöttéhez, de mégsem ez a végeredmény. Mik az okai? A forgatókönyv kieszelői ezúttal túllőttek a célon. Hiába a sok jó ötlet, a mozi időtartamához képest túlzsúfolták történetet. Például a sátánista szekta ezúttal kifejezetten fölösleges, igazából nem tesz hozzá semmit a cselekmény fő vonalához. A szereplők gyorsan belekerülnek a történetbe, majd hasonlóan gyorsan kiesnek belőle. A sorozatra egyébként jellemző a magas halálozási ráta. Vagy Nemuri kezétől halnak a mellékalakok, vagy azért, mert közel kerülnek hozzá, ami nem túl szerencsés dolog egy számos ellenséggel rendelkező egyén esetén, aki csak úgy vonzza a balszerencsét. Ez már az előző részekben is így volt, de ennyire sosem lett nyilvánvalóvá.

 

Nemuri Kyoshiro 6 - Sword of Satan (Masho-ken) (1965)Nemuri Kyoshiro 6 - Sword of Satan (Masho-ken) (1965)

 

A másik döntő tényező a rendező. Kimiyoshi Yasuda kalandfilm specialista volt, de ezúttal nem a legjobb formáját hozza a kamera beállításaival. A rengeteg félközeli fényképezés elegánsan távol tartja a nézőt akkor is, amikor tényleg felforrósodhatnának az események. Csupán az összecsapásoknál jön ez jól, mert ott megcsodálhatjuk Ichikawa vívó parádéját. Miután gyakoriak az „egyedül a sokaság ellen” jelenetek, látható az a kiváló technika, amivel szinte vágások nélkül leforgatták a hosszú beállításokat, és nem lóg ki a lóláb. A kard csak milliméterekre kerüli el a statisztákat, pedig fölöttébb bonyolult cselekvéssort kell végrehajtania. Sőt, jól látható, hogy a kilőtt nyílvesszőket valóban elüti a karddal, nem vágással oldják meg a felvételt. A színészi játékkal eddig sem volt probléma az ő esetében, a többieknek viszont igazából csak rövid karakterszerepek jutnak, amit mindenki rutinosan teljesít. Az egyetlen kivétel a bosszúálló nő alakja, neki módjában áll érdemi alakítást nyújtani. A helyszínek jellegzetesen japánok és szamuráj koriak. Az embermagasságú nádast és a titokzatos, fenyegető, félhomályos erdőt, a szűk utcákkal teli, kastély őrizte városkát megcsodálhattuk már jó néhány hasonló témájú moziban, de még mindig nem unalmasak.

 

Nemuri Kyoshiro 6 - Sword of Satan (Masho-ken) (1965)

Összefoglalva: Az adott időtartamon belül kellemesen elszórakoztató alkotást láthatunk, unni nem fogjuk, de maradandó hatással nem rendelkezik. Viszont ordító hibák sem fognak bosszantani, ami a közelmúlt néhány hasonló témájú filmjéről nem mondható el.

 

Főszereplők: Saga Michiko; Machiko Hasgawa
Rendező: Kimiyoshi Yasuda
(1965; 75 perc)

 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Simon Yam Tat-Wah

Simon Yam Tat-Wah

Simon Yam Tat-Wah (任達華) Yam Tat-Wah 1955 március 19-én született Hongkongban. Apja akkoriban Hongkong rendőrfőnöke volt, aki sajnos elhalálozott, amikor Simon 11 éves volt. Két testvére van, nővére Yam Yim Yi, míg bátyja Peter Yam...

Bullet Ballet (1998)

Bullet Ballet (1998)

Shinya Tsukamoto 1998-as független filmje, melyet az általa alakított Kayju Theatre-vel forgatott. A film magán hordozza a rendező korábbi hasonszőrű alkotásinak témáját: az ember elidegenedése, elgépiesedése a nagyvárosban, Tokióban, bár itt már nem fizikális metamorfózis...

Crazy Stone (2006)

Crazy Stone (2006)

iMDB A hongkongi filmgyártás „istene”, Andy Lau , az idén elindította egy projectet, mellyel fiatal rendezőket szeretne támogatni. A második napon, jó managerként, egyből bele is invesztált a tervbe saját pénzéből 25 millió HK...

Ueto Aya: Best Live Tour 2007 Never Ever (2007)

Ueto Aya: Best Live Tour 2007 Never Ever (2007)

Ueto Aya: Best Live Tour 2007 Never Ever (2007)YesAsiaPlay-AsiaNapjaink egyik leghíresebb és leginkább közkedvelt fiatal japán sztárja, Ueto Aya sok más egykori idolhoz hasonlóan a színészet mellett a zene világában is igyekezett befutni. Énekesi karrierjét...