belépés∆

Fight, Zatoichi, Fight (Zatoichi kessho tabi) (1964)

 

Fight, Zatoichi, Fight (Zatoichi kessho tabi) (1964)

  

IMDb 

Főszereplők: Katsu Shintaro; Kaneko Nobuo

Rendezte: Misumi Kenji

(1964, 87 perc)

A sorozat egyik emlékezetes darabja, mondhatni a mostanság divatos "road moviek" előfutára. Ma valami ilyen címet kapna: "A MASSZŐR, A ZSEBTOLVAJ MEG A KISBABA".

A Manji klán profi bérgyilkosai csapdát állítanak Zatoichinak, de pont hősünk előzékenysége folytán egy ártatlan kisgyermekes nő esik áldozatul neki. A megrendült masszőr nehéz küldetést mér ki önmagára. Egy távoli faluba kell ejuttatnia a kisbabát, pedig azt sem tudja, ki az apja. Számos bonyodalom nehezíti az útját, köztük a kitartó bérencekkel...

Zatoichi, aki tulajdonképpen "antihős", itt a legjobb szamuráj erényeket csillogtatja. Gondoskodó, önfeláldozó, megértő, nemeslelkű - talán csak nem a THREE OUTLAW SAMURAI valamelyik hősével cserélt szerepet? Nem. Masszőrünk továbbra is a társadalom kitaszítottja, aki másokkal tehet jót, de az ő vágyai teljesíthetetlenek maradnak. A forgatókönyvben pont megfelelő az akciók és a jellemformálás aránya. Így az is elégedett lesz, aki a a jó mesét szereti, de az sem fog panaszkodni, aki a villanó kardokat favorizálja. Misumi rendező a természet hangjait - patakcsobogás, lépések, csapkodó ruhák zaja -  erősen beépíti a jelenetekbe, érzékeltetve, hogy ezek mennyire fontosak Zatoichi számára. Szokásától eltérően itt hosszú beállításokat alkalmaz. A legemlékezetesebb, amikor egy fogadó udvarán Zatoichi szumósokkal verekszik, rázúdulnak a gyilkosok, elejti a kardját, menekül, védi magát, visszaszerzi a kardot és öl. Majdnem 3 perc vágás nélkül! Szinte emberfeletti teljesítmény volt Katsutól mindezt csukott szemmel, tévesztés nélkül végigmozognia! A film zenéje minőségi. Ugyan a szokásos ostoba western gitár szól a főcím alatt, de utána már igen kifejező, a jelenetek érzelmi hatását fokozó minőségi dallamok jönnek. (Akira Ifukube később a KAGEMUSHA zenéjét írta KUROSAWA számára.) Katsu hálás feladatot kapott a "szárazdajka" megformálásában. Van ugyan egy pénzért és kényszerűségből dolgozó női "vetélytársa", így remek humorforrás az, hogy a vak férfi hozzáértőbb, mint a nő!

A számos fordulatot rejtő, mélyen emberi történet, pazar akciójelenetekkel kiegészítve a Zatoichi saga egyik csúcspontja.

                                                                        

Hozzászólások   

#2 Papinóth Viktor 2009-03-16 21:24
Az egyik legnagyobb érzelmi töltéssel rendelkező rész. (legalábbis amit eddig láttam kb14) Egyértelműen kiemelkedik a többi közül. Főhősünk csak egy hajszálnyira van attól, hogy letelepszik és családot alapít. Mígnem egy pap segítségével rátör a felismerés, hogy ő ezt soha sem teheti meg. A színészi játék magával ragadó, a díszlet és helyszínek látványosak.Iga zi top 10 a film!!
#1 oldfan 2007-10-27 08:44
Értékelés megint megejtve, másokat is remélek és várok...

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Blood and Bones (2004)

Blood and Bones (2004)

   iMDB  Kitano Takeshi egy vadállat, ösztönlény, érzelmek, kapcsolatok és lelkiismeret nélkül... legalábbis 2004-es szerepében, melyet Yoichi Sai nagy port felkavaró és a Japán Filmakadémia díjait elnyerő Blood and Bones című filmjében játszik. A történet...

Hideo Gosha

Hideo Gosha

Született: 1929 febr. 26. TokyoElhunyt: 1992. aug. 30.Gyermekkorában a szamuráj filmek nagy rajongója volt, amit Japánban "chambara" filmeknek neveznek. Felnőttként jó pár, mára már klasszikussá lett opusszal gazdagította ezt a műfajt.

Dororo (2007)

Dororo (2007)

Japán, az 1960-as évek vége. A legenda szerint egy napon Osamu Tezuka, a tisztelői által szerényen csak Mangaistenségnek nevezett szerző gyerekekre lett figyelmes, majd játék közben egyikük tolvajt (japánul: "dorobo") kiáltott, de kiejtenie nem sikerült...