belépés∆

Granny Gabai (2006)

 Granny Gabai (2006)

iMDB 

Talán az Always (San Chome no Yuhi) volt az a film, melynek sikere megindította a szentimentális drámák korszakát, de minden kétséget kizárólag ez a stílus uralta a 2006-os évet a japán mozikban. Ezen az oldalon az elmúlt hónapokban már szót ejtettünk olyan munkákról, mint a Riding the Metro , a Sugar & Spice , az Angel, a Hula Girl vagy a Letter , s most itt egy újabb darab, az életrajzi alapokon nyugvó, valós eseményeket feldolgozó Granny Gabai.

Granny Gabai (2006)

Akivel ezen események megtörténtek, az egy bizonyos Yoshichi Shimada nevű úriember, aki bestsellert írt fiatal korának 8 évéről, melyet különc nagyanyjánál töltött. A film ezen könyvet dolgozza fel, így némileg kilóg a fentebb említett drámák sorából, de erről majd később. Előbb nézzük, mitől is csodálatos ez a nagymama. Egy dologtól biztos, ő az az elem a filmben, aki miatt érdemes leülni a TV elé, mivel sajátos karakterével semlegesíti az erre a stílusra annyira jellemző erős, drámai érzelmeket és szentimentalizmust. Az a sajátos szemlélet, amivel a világra tekint, s amire unokáját tanítja gyakorlatilag abból fakad, hogy nem a pénzt, s a különféle materiális javakat részesíti előnyben, hanem a a belső értékeket. Ez közhelyesen hangzik, s be kell vallani az is, de egy ilyen mainstream filmnél ez elfogadható, s a kiváló előadásmód is megbocsáthatóvá teszi. Másrészről a szarkasztikus nagymama karaktere, aki semmit nem dob ki, mindent tartalékol, s minden lehetőséget megragad, hogy olcsóbban, vagy ingyen jusson hozzá dolgokhoz szerintem sokak számára ismerős és életszerű lehet, tehát könnyen átélhetővé teszi a filmet.

Granny Gabai (2006)

Valójában nem nagyon tudok többet írni, mivel a fentebb említett dömping miatt nem tudtam magában értékelni, objektív véleményt alkotni róla. Attól függetlenül, hogy még mindig nem arról van szó, mint gyakran Koreában vagy Hongkongban, hogy az alkotók gyakorlatilag (szerintük) működő sablonokból raknak össze egy filmet, úgy érzem a japán mozi kezd felhígulni, s a sokadik csöpögős dráma sajnos megülte a gyomromat. Emellett valójában a Granny Gabai nem hoz semmi újat, csak ami alapban várható, tehát hogy optimális esetben kapunk egy szívet melengető, izgalmas filmet, s annak a főszereplője remélhetőleg jól fog játszani, ha már ő van a középpontban.

Teljesen semleges élményt nyújtott, de legalább nem szenvedtem halálra magam rajta, ami a hasonló filmekkel gyakran előfordul, főleg amikor túlzásba viszik az érzelgősséget. Szerintem ezzel egyébként nem vagyok egyedül. Így, aki nem jár az én cipőmben, nem csömörlött még meg, tiszta fejjel tud leülni a film elé, s kedve támad egy könnyed két órát eltölteni, annak nyugodt szívvel ajánlom, a tavalyi hasonló filmek közül mindenképp az élvonalban végzett.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Port Arthur (203 kochi) (1980)

Port Arthur (203 kochi) (1980)

  Minden ország életében voltak olyan csaták, amelyek döntő kihatással bírtak a nemzet további sorsára. Nálunk ilyenek voltak például Nándorfehérvárnál és Mohácsnál, míg Japánban ugyanez elmondható a szekigaharai ütközetre. Továbbá, természetesen a címadó Port Arthur...

Shu Qi

Shu Qi

Shu Qi (舒淇)Shu Qi 1976. április 16-án született Taiwan Taipei városában Lin Li-hui néven, egy meglehetősen szegény család lányaként. Gyerekként nagyon ritkán vehetett magának bármit is. Tizenévesen tíznél több alkalommal menekült el otthonról rövidebb-hosszabb időre,...

The Great Yokai War (Yokai Daisenso) (2005)

The Great Yokai War (Yokai Daisenso) (2005)

 IMDbMiike ezzel a filmjével tovább folytatja útját a nagy költségvetésű popfilmek világában - úgy látszik épp ezt a korszakát éli. Az utóbbi időben legyártott hasonló munkáival ellentétben, melyek sajnos szerény véleményem szerint nélkülözték a munkásságát...

Double Suicide at Sonezaki (Sonezaki shinjuu) (1978)

Double Suicide at Sonezaki (Sonezaki shinjuu) (1978)

Ami Európában Shakespeare Rómeó és Júliája, Kínában a Butterfly Lovers, az Japánban a Sonezaki shinjuu.