Az én teóriám az, hogy pl. a japánok, akik a filmen megjelenő szélsőséges erőszakban elől járnak, olyan feszes társadalmi rendben élnek, hogy az bennük rettentő sok feszültséget szül. Sokan vannak, kis helyen, csoportokban dolgoznak és erős a hierarchia. Ettől függetlenül a bűnözés nagyon alacsony, valahogy a yakuzák is inkább a társadalom részei, inkább, mint mondjuk az orosz maffia. Ezek a filmek, ebben a közegben egyrészt automatikus válaszok a feszültségre, másrészt szelepként szolgálnak. Az ordinary salaryman ezen ereszti ki a gőzt, meg a napi stresszt. Pont olyanok, mint a lehajtott, elmagányosodott középiskolás srácoknak készülő töménytelen mennyiségü "robotkurvás" anime. A japán filmek gyakran valós élethelyzeteket mutatnak be, amibe nagyon künnyű belehelyezkedni, és utána jön a szélsőséges vérbőség. Kínába is valami ilyesmi lehet, Dél-koreában meg szerintem egy kicsit külföldi hatásokra építkeznek, legfőképpen amerikaira, meg japánra.