belépés∆

Angelica Lee Sum-Kit

Angelica Lee Sum-Kit (李心潔)

Angelica Lee Sum-Kit

Lee Sum-Kit 1976 január 23-án született Kedah-ban, Malajziában, nemzetiségét tekintve azonban nem maláj, hanem malajziai kínai. Karrierjét énekesnőként kezdte, először szülőhazájában, majd Taiwan-ra költözött, hogy ott próbáljon szerencsét. Hamarosan piacra került két albuma (Ocean of Love és Bye Bye címmel) és ekkoriban fedezte fel őt gyermekkori idolja, Sylvia Chang, aki hamarosan a menedzsere is lett.
Angelica 1999-ben debütált a mozivásznon egy tipikus és felejthető hongkongi akciófilmben, a Sunshine Cops-ban, amiben egy gazdag család lányát játszotta, aki „kikezd” a rendőrség sztárrendőreivel. Ezt a filmet 2001-ben a taiwani-francia koprodukcióban készült Betelnut Beauty követte, amiben nem csak egy egyszámos „koncertet” lehetett tőle látni, hanem a színészi teljesítményének elismeréseképpen a Berlini Filmfesztivál Új Tehetség díját is bezsebelhette.

Angelica Lee Sum-Kit

Egy évvel később egy kisebb mellékszerepet vállalt el a szintén taiwani Robinson’s Crusoe című filmben, ami egy ingatlanügynök kalandjait mutatta be, majd következett a két, mindmáig talán legismertebb és legelismertebb filmje. Az első ezek közül a Sylvia Chang által kitalált és megrendezett (azért Alan Yuen is segített neki) Princess-D volt, amiben egy bárban dolgozó lányt játszott, aki mellékesen drogot árult és igencsak sötét múlttal rendelkezett, két számítógépes grafikus pedig róla mintázta meg a játékuk főhősnőjét. A film OST-jére több dalt is felénekelt. A második pedig a világhírű kultikus horror, a Pang testvérek Szem című filmje volt, amiben egy vak lányt játszott, aki egy műtét után ismét látni kezdett, csak kicsit többet, mint a „normális” emberek. Ezért az alakításáért megkapta a Golden Bauhinia Awards, a Golden Horse Film Festival és a Hong Kong Film Awards Legjobb Színésznő díját is. A filmmel kapcsolatos anekdota, hogy Angelica szerette volna, ha menedzsere és mentora, Sylvia Chang is elmondja neki véleményét a filmbeli alakításáról, de Sylvia képtelen volt végignézni a filmet, annyira félelmetesnek tartotta.
Talán furcsa, de a rengeteg díj hatására sem kezdett el tömegfilmekben játszani, hanem csak olyan szerepeket vállalt el, amikről úgy érezte, hogy meg tudják érinteni. Ennek köszönhetően olyan alkotásokban volt látható, mint például a Forever Teresa Teng, ami Kína valaha élt legnépszerűbb énekesnőjének, a fiatalon elhunyt Teresa Teng-nek állított emléket, Angelica pedig a fiatal Teresa-t alakította benne. Időközben pedig az éneklésen kívül újabb oldaláról is bemutatkozott, mégpedig festőművészként.

Angelica Lee Sum-Kit

A következő filmjére a Szem után (egy röpke kis szerepet leszámítva a sztárok tömkelegét cameo szerepekben felvonultató Golden Chicken 2-ben) több, mint egy évet kellett várni. A film színhelye ezúttal (is) Taiwan volt, a forgatókönyvet Sylvia Chang írta, de Angelica is besegített neki, a film címe pedig 20 30 40 volt. A három szám három életkorra utalt és három nő életét mutatta be, az életkorukat ki lehet találni. Angelica egy helyenként a saját életére is „hajazó” lányt játszott ebben a filmben, aki Malajziából költözik Taiwan-ra, hogy énekesnőként fusson be karriert, de a producere (akit Anthony Wong alakított) nem tartozott a legsikeresebbek közé. A szerepért jelölést kapott a Golden Horse Film Festival Legjobb mellékszereplő díjára. Ezt a filmet a Koma követte, amiben Chi Ching szerepében volt látható, valamint az A-1 Headlines, amiben egy fiatal újságírónőt alakított, aki miután szakított a barátjával, hamarosan hírt kap arról, hogy a férfi egy balesetben elhunyt, a lány pedig ki akarja nyomozni, hogy hogyan.

Angelica Lee Sum-Kit

2005-ben egy újabb tipikus hongkongi zsarus filmben játszott, ez volt a Divergence, amit Benny Chan rendezett, a két főszereplője pedig Aaron Kwok és Ekin Cheng volt. Ezen kívül egy taiwani művészfilmre is igent mondott, mégpedig a leszbikus témát feldolgozó Love’s Lone Flower-re, ami egy Taiwanra menekült énekesnő történetét mutatta be, aki egy, a halott barátnőjére emlékeztető fiatal énekesnő útját próbálja egyengetni. A film főszereplője ugyan Anita Yuen volt, de sokak szerint a halott lány múltbeli alakját játszó Angelica Lee játéka volt a legemlékezetesebb a filmben.

Angelica Lee Sum-Kit

2006-ban egy újabb mandarin nyelvű romantikus filmben vállalt szerepet Roy Cheung és Ye Liu társaságában, amiben a címszereplőt, Mimi-t alakította. Ismét együtt dolgozott a Pang testvérekkel a Re-Cycle-ban, ezúttal egy ihlethiányban szenvedő írónőt formált meg. A szerepért jelölték a HKFA Legjobb Színésznő díjára, de végül nem ő kapta meg. A film mellett más vonatkozásban is kapcsolatba került Oxide Pang-gel, ugyanis hivatalosan is bejelentették, hogy eljegyezték egymást. Angelica ezen kívül élete első tévésorozatában is kipróbálta magát ebben az évben, ami egy történelmi korban játszódó romantikus sorozat volt Heroes (Da Ren Wu) címmel, Angelica partnere pedig Nicholas Tse volt benne.

Angelica Lee Sum-Kit

2007-ben sem hagyott fel a filmezéssel, egyelőre annyi biztos, hogy a The Drummer-ben lesz látható több más híresség (Jaycee Chan, Tony Leung Ka-Fai, Roy Cheung, stb.) társaságában.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Jun Ji-Hyun

Jun Ji-Hyun

Jun Ji-Hyun (전지현)Jun Ji-Hyun még Wang Ji-Hyun néven 1981. október 30-án született Szöulban a család második gyermekeként, egy bátyja van. Tanulmányait az Unbuk általános iskolában, az Unju és a Jinsun középiskolában (a koreai iskolarendszer hasonló...

Failan (2001)

Failan (2001)

  iMDBTúlságosan beharangozták nekem ezt a drámát, túl sokat vártam tőle és túlságosan tetszett az első fél óra a többi részhez képest. Most visszagondolva azonban nagyon jó kis film ez, Cecilia Cheung rajongóknak pedig kötelező darab,...

Vampire vs. Vampire (Yi men dao ren) (1989)

Vampire vs. Vampire (Yi men dao ren) (1989)

Vampire vs. Vampire (Yi men dao ren) (1989)iMDBA nagy sikert aratott Mr. Vampire sorozatból többen is igyekeztek hasznot húzni, először még a „hivatalos” második rész előtt bemutatott New Mr. Vampire készítői, ám annál a...

Mizoguchi Kenji (1898-1956) - 1. rész

Mizoguchi Kenji (1898-1956) - 1. rész

 Mizoguchi Kenji a ’20-as években kezdte a szakmát, abban a korban, mikor a japán filmgyártás még csak kialakulóban volt. Ennek a késésnek az oka a japán művészetben ekkor még rendkívül kiemelt helyet elfoglaló kabuki, és...