belépés∆

Sugimoto Miki



Sugimoto Miki (eredeti nevén, ha minden igaz, Abe Michiko, bár a nevének többféle olvasata is lehet) 1953 január 28-án született Japán Kanagawa prefektúrájának Chigasaki városában, ami Tokyo-tól nagyjából 60 kilométerre található. Pályáját a szórakoztatóiparban modellként és tévés személyiségként kezdte (a Go Go Girl in All Night Fuji című televíziós show műsor szereplője volt), majd 1971-ben a Toei egyik ügynöke fedezte fel és kínált neki szerződést a filmstúdiónál.

Sugimoto MikiSugimoto Miki

 


Hamarosan át is esett a tűzkeresztségen, első filmje a Suzuki Norifumi által rendezett Hot Springs Mimizu Geisha volt, amit 1971 júliusában mutattak be. A film nemcsak Sugimoto, hanem a későbbiekben szinte „elválaszthatatlan” filmes riválisának, Ike Reiko-nak is a debütáló filmje volt, mellékesen pedig Suzuki is ezzel a filmmel lépett be a pink filmek világába. A bevált csapaton ne változtass elvet követve alig 3 hónappal később került bemutatásra a Delinquent Girl Boss sorozat nyitódarabja, a Queen Bee’s Counterattack is, valamint szintén még ebben az évben került a mozikba a Gendai Yakuza sorozat egyik epizódja és a Gendai Porno – Hereditary Harlot című remekműve is.

Sugimoto MikiSugimoto Miki

 


Karrierjének csúcspontja 1972 és 1973 idejére esett, filmjeinek mintegy kétharmadát e két év során készítette, több olyan időszak is volt ekkor, hogy havonta volt új filmben látható a mozikban. 1972 februárjában mutatták be a Girl Boss Blues – Queen Bee’s Challenge-t, márciusban a Night Hooligan-t, április végén pedig a Lustful Lord-ot, amit amiatt érdemes kiemelni, hogy ebben már egyértelműen Sugimoto volt a főszereplő. A nagy nyári menetelés újabb három filmet hozott, először a Hot Springs Kiss Geisha-ban egy erős vagina izmokkal ellátott prostituáltat alakított, a Girl Boss Guerrilla főszerepét, Sachiko-t is ő formálta meg és ez a film abból a szempontból is fontos a karrierje során, hogy ez volt az első, aminek a főcímzenéjét is ő énekelte, szeptember végén pedig egy újabb sorozat első darabjának főszerepében tündökölt, ez volt a Terrifying Girls High School – Women’s Violent Classroom. Az ekkoriban készült filmek túlnyomó többségében a fentebb már említett riválisával, Ike Reiko-val (akivel egyébként a való életben is riválisok voltak, a források szerint ki nem állhatták egymást) felváltva alakították a főszerepeket.

Sugimoto MikiSugimoto Miki

 


Egy újabb, röpke 2 hónapos szünetet követően újfent havonta került új filmje a mozikba egészen 1973 májusáig. A sort a Lustful Shogun and his 21 Mistresses nyitotta, amiben csak egy mellékszereplőt, Shigeko-t személyesítette meg. Ezt egyik leghíresebb filmje, a Girl Boss Sukeban követte, majd egy újabb kis szerep az Aesthetics of a Bullet-ben. Március végén került a mozikba a Terrifying Girls Highschool következő darabja, Suzuki Norifumi egyik legkreatívabb agymenése, a Lynch Law Classroom, amiben néhány társával együtt az iskolai „inkvizíciót” kellett kijátszania. Egy kis szerep erejéig volt látható a Kyousou Sex Group-ban, majd következett a havonta érkező újabb és újabb alkotások utolsó darabja, a Girl Boss Sukeban - Escape from Reform School, amiben ismét ő volt a főszereplő. Az addig megszokottakhoz képest jóval hosszabb idő, mintegy 5 hónap után tért vissza a mozivászonra a Killing Melody-ban, igaz, ezúttal Ike Reiko mögött háttérbe szorult.

Sugimoto MikiSugimoto Miki

 


1973 elmúltával a pink filmeknek is kezdett leáldozni a Toei stúdiónál, így 1974-ben mindössze egy filmben kapott szerepet, igaz, abban az egyik legismertebb karakterét formálhatta meg. Ez volt a Zero Woman, amiben ő alakította a címszerepet, egy „különleges” ügynököt, akit egy emberrablás felderítésével bíznak meg. A Girl Boss Guerrilla-hoz hasonlóan ennek a filmnek is ő énekelte a főcímzenéjét. Ez volt az utolsó pink filmje, egyben karrierje csúcspontjának lezárása is.

Sugimoto MikiSugimoto Miki

 


1975-től kezdve visszavonulásáig már elsősorban a tévénél tevékenykedett, mindössze három filmszerepet vállalt három év alatt. 1975 vége felé Kuroki Kazuo több díjat is elnyert családi drámájában Miyoko-t alakította, 1976-ban Fukasaku Kinji yakuzás akcióinak egyikében, a Violent Panic – The Big Crash-ban is látható volt, filmes hattyúdala pedig a Kuroki Taro’s Love and Adventure című fekete-fehér(!) dráma volt 1977-ben.

Sugimoto MikiSugimoto Miki

 


A tévénél először a Nagasaki Crime Department Notebook című sorozatban játszott, majd onnantól kezdve már csak szó szerint epizódszerepekben volt látható. A szamurájok korában játszódó Kagedoushin 7. részében egy „éjszakai pillangót” alakított, 1976-ban a Megalopolis – Days of battle 23. és a Kakushi metsukesanjou 9. részében szerepelt, 1977-ben pedig a Sweet Fragrance of Youth-ban és a Megalopolis 2. évadjának 7. részében játszott.

Sugimoto MikiSugimoto Miki

 


1978-ban otthagyta a szórakoztatóipart és férjhez ment egykori osztálytársához, akiből időközben sikeres üzletember lett. Igazi japános fordulattal pedig az egykoron a „világ legjobb rosszlányai” közé tartozó Sugimoto imázst váltott és óvónőként folytatta pályafutását. Valószínűleg a fegyelmezéssel nem voltak problémái, balhé esetén csak előszedte a Terrifying Girls Highschool tapasztalatait...

Sugimoto MikiSugimoto Miki

 





Pinky Violence Collection trailer



Zero Woman Red Handcuffs opening

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Múmia 3 (The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor) (2008)

Múmia 3 (The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor) (2008)

Tulajdonképpen vehetjük örömteli dolognak is, hogy az amerikaiak szeretik a misztikus történeteket, amik gyakran köthetőek a szinte ismeretlen Távol-Kelethez. Több előnye is van mindennek. Az ázsiai filmesek szempontjából az, hogy egy-egy ilyen blockbuster elkészítésében könnyedén...

Lost In Time (Mong bat liu) (2003)

Lost In Time (Mong bat liu) (2003)

Lost In Time (Mong bat liu) (2003)  iMDB

Glory to the Filmmaker (Kantoku banzai) (2007)

Glory to the Filmmaker (Kantoku banzai) (2007)

Glory to the Filmmaker (監督ばんざい) (2007)iMDBAz utóbbi idők vitathatatlanul legtöbb sikert (legalábbis Japánon kívül) elért japán filmrendezője, Kitano Takeshi az elmúlt években igyekezett elszakadni az addig szinte védjegyének számító erőszakos filmektől, előző rendezését, a Takeshis-t...