Sawajiri Erika
A hírnév felé 2001-ben indult el, amikor feltűnt egy versenyen, mégpedig a hangzatos Young Jump Uniform Collection nevezetűn, amin elnyerte a „runner up” titulust. Karrierje azonban igazán csak egy évvel később indult be, amikor benevezett a Fuji Television Visual Queen idolkutató versenyére, amit a Stardust menedzseriroda szervezett, akik máig egyengetik az útját. Elsősorban amiatt jelentkezett, hogy találkozhasson kedvenc jpop énekesnőjével, Amuro Namie-vel, persze ha már ott volt, ő lett a 2002-es Visual Queen. A verseny után tévéreklámokban kezdett szerepelni, valamint több tévés showműsorban is látható volt, továbbá mint minden valamire való idol, ő is kiadott magáról egy idol DVD-t Ca va? címmel.
2003-ban debütált, mint színész, több tévésorozatban is szerepet kapott (pl. Hitonatsu no papa e, Hotman, North Point – Friends), beválogatták két videoklipbe is (Zeebra – Big Big Money és Kishidan – Secret Love Story), valamint két újabb idol DVD-t is kiadott (D-Splash! és Erica).
2004-ben újabb három tévésorozatban játszott, ezek voltak sorban a Mumei, a Cheers és a Sakura Sakumade, azonban az igazi kiugró szerep még váratott magára. Erre az évre esett a mozifilmes bemutatkozása is, mégpedig egy nem túl ismert drámában, a Mondai no nai watashitachi-ban, amiben Shintani Mai szerepét alakította.
Egy évvel később már több híresebb filmben is játszott. Az évet a még 2004-ben forgatott, de csak 2005-ben a mozikba került Pacchigi-vel nyitotta, amiben a 60-as évekbeli koreai és a japán diákok kapcsolatát boncolgatták. Ezt a szerepet egy híres kabuki színdarab filmes adaptációja követte, az Ashura jou no hitomi, igaz, ebben csak egy kis szerepet játszott. Az év második felében bemutatott akció-fantasy-ben, a Shinobi-ban az Iga klánhoz tartozó fiatal lányt, Hotarubit alakította. A szerepért megkapta a Kinema Jumpo Awards és a Yokohama Film Festival Legjobb új színésznője díját is (igaz, mindkettőt a másik két filmszerepével együtt). Persze ebben az évben valósággal elöntötték az elismerések, hiszen a Pacchigi-ért a fenti kettő díj mellett kiérdemelte még a Hochi Film Awards és a Nikkan Sports Film Awards Legjobb új színésznő díját is. A filmezés mellett a tévésorozatokra is maradt ideje, az Aikurushii-ben csak mellékszereplő volt, azonban az igaz történeten alapuló 1 Litre of Tears főszereplőjének, a gyógyíthatatlan beteg Ikeuchi Aya-nak a megformálása igencsak emlékezetesre sikerült, egyrészt japánok milliói sírtak az epizódok végeinél, másrészt az Élan d’or tévés díjkiosztón is az egyik díj Erikáé lett a szerepért. Mindezek mellett ismét szerepet vállalt egy videoklipben is (Rip Slyme – Hey Brother), valamint kiadott egy újabb idol DVD-t is Color címmel.
Kislányos megjelenésével éles kontrasztot alkotó jelleméről is ekkoriban kezdtek történetek keringeni. A Pacchigi szereplőválogatásán Izutsu Kazuyuki rendezővel mosolyogva közölte, hogy szerinte a japán filmek unalmasak és ezen majd ő fog változtatni. A rendező díjazta ezt a bátorságot és sem ő, sem Erika nem bánta meg mindezt, hiszen a film nagy sikert aratott. A filmről Erika később úgy nyilatkozott, hogy a Pacchigi nem is igazán film, hanem sokkal inkább emlékeztet egy tankönyvre. Őszinte, egyenes embernek tartják, ami nagyban növeli azóta is népszerűségét.
A 2006-os évben a korábbiaknál is több filmszerepet vállalt el. Első 2006-os filmje a The Mamiya Brothers volt, ami két testvérről szólt, akik reménytelenül keresik a szerelmet, Erika pedig Honma Naomi szerepét játszotta benne. Ezt a filmet egy romantikus dráma, a Sugar & Spice követte, ebben egy olyan fiatal lányt játszott, aki egy benzinkútnál kezd dolgozni, ahol szerelembe esik egy nála fiatalabb fiúval, de feltűnik az életében ismét a volt barátja is. Első horrorfilmjét is leforgatta Ghost Train (Otoshimono) címmel, ebben egy iskolás lányt játszott, aki végignéz egy vonatbalesetet, majd ezután furcsa dolgok történnek vele. Ezután a The Angel’s Egg-ben Saito Natsuki szerepében volt látható, majd az évet a Higashino Keigo regényéből forgatott Letter (Tegami) című filmmel zárta, ebben egy börtönbe került fiatal fiú öccsével kapcsolatba kerülő lányt alakított.
A sok filmezés mellett mindössze egyetlen tévésorozatra futotta az erejéből ebben az évben, paradox módon azonban mégis ez lett a legismertebb szerepe, ugyanis a Midnight Sun (Taiyou no uta) címet viselő sorozat főszereplőnőjét, Amane Kaoru-t is ő játszotta. Úgy látszik, vonzódik a különféle betegségektől szenvedő karakterekhez (vagy nagyon jól tudja őket játszani, ezért választják őt ezekre a szerepekre), hiszen akárcsak a 1 Litre of Tears főhősnője, az utcazenész Amane Kaoru is gyógyíthatatlan beteg, ami miatt nem mehet ki a napra sohasem. A japán tévéfüggők mellett a sorozatban nagy szerepet kapó zene miatt a jpop rajongók körében is közkedvelt volt a sorozat, akárcsak az Erika által Amane Kaoru néven kiadott zenei CD-k és DVD-k is. A sorozat betétdalát tartalmazó CD a valaha volt legnagyobb példányszámban eladott lemez, amit debütáló énekesnő adott ki, ráadásul ez volt az első olyan debütáló lemez, ami 5 hétig is az első három hely valamelyikén állt. A nagy siker ellenére a sorozatból készített film főszerepét már nem ő alakította, hanem egy másik jpop sztár, Yui helyettesítette. Saját videoklipjén kívül (Amane Kaoru – Taiyou no uta) három másik klipben is szerepet vállalt, mégpedig Katou Miliyah I Will-jében, a Sunset Swish Wakai ga irukara videójában, valamint Takahashi Hitomi Komorebi-jében is látható.
2007-es munkáiról egyelőre nem lehet sokat tudni, az viszont már bizonyos, hogy egy, Japánban majd szeptemberben bemutatandó új Toho film, a Closed Note főszereplője lesz Takeuchi Yuuko-val együtt, amit Shizukui Shusuke regényéből forgatnak. Ez év januárjában indult saját rádióműsora is a NACK5 adón Real Erika címmel, valamint egyre több cég reklámarcaként látható, többek között a Sony Ericcson, a Pepsi és egy édesipari cég, a Meiji Xylish is tőle reméli eladásainak növekedését. Valószínűsíthetően a tévésorozatok és a filmek rajongói sem fogják nélkülözni, ha ilyen ütemben folytatja a forgatásokat, mint 2006-ban tette.
Hozzászólások
http://www.youtube.com/watch?v=jiyDyRLsvDg
mert akkor a fiatalok nem valami idiótát tekintenek példaképnek mint pl tokyo hotel hogy vágjunk eret mert az jó buli meg a szülők ellen minden szinten.
Hanem egy olyan minta van amire fel lehet nézni.
Pár több országba is át vennék ezt.
Az meg, hogy előbb lesz idol, minthogy "letesz" valamit az asztalra, az megintcsak lényegtelen, hisz az idolnak "mindössze" annyi a feladata, hogy szép legyen és romlatlan. Ha ezen felül még van valami tehetsége, akkor van esélye az idol korból való kiöregedés után is megragadni az ismert emberek között.
A cikk hozzászólásainak RSS-csatornája.