Christy Chung Lai-Tai
A műsorból persze nem lett semmi, a szervezőnek ugyanis sokkal inkább szemet szúrt a lány szépsége és sikeresen rábeszélte, hogy induljon el a versenyen. Természetesen ő lett Miss Chinese Montreal 1992 és ezzel jogot szerzett arra, hogy a TVB által szervezett Miss Chinese International szépségversenyen is elindulhasson. Közben odahaza jelentkezett a MusiquePlus zenei tévéadóhoz műsorvezetőnek, ám a rostán kihullott, mert túl félénknek tartották, ám a Société Radio-Canada nevű közszolgálati tévécsatornánál tárt karokkal várták, hogy az időjárásjelentéseket ő prezentálja. Persze a szépségversenyt nem akarta kihagyni, így életében először elhagyta Kanadát és útja egyből keresztülvezetett a fél világon. A versenyhez nem fűzött nagy reményeket, különösen amiatt, mert sem a kantoni, sem a mandarin nyelvet nem beszélte, de úgy döntött, egy próbát megér.
A várakozásai ellenére ő nyerte meg az azévi Miss Chinese International címet, ám amikor a nevét mondták, fel sem figyelt rá, a mellette ülő másik versenyző szólt neki, hogy ő nyert. A címmel együtt járt egy szerződési ajánlat is, amit a TVB nyújtott neki. Színészi tapasztalata egyáltalán nem volt, leszámítva egy 10 másodperces statisztajelenetet Denys Arcand Love & Human Remains című filmjében, amiben egy rágózó prostituáltat alakított.
A színészi tapasztalatok és a nyelvtudás teljes hiánya ellenére pillanatokon belül Hongkong és a kínai nyelvterületek egyik legnagyobb sztárja lett, ami szinte példa nélküli a TVB történetében, hiszen általában a friss felfedezetteket először különféle tévésorozatokban „pallérozzák”. Az azonnali kiugrást a The Bride with White Hair 2-nek köszönheti, amiben egy vagány, kicsit Chow Yun-Fat-re emlékeztető íjászt alakított és ettől kezdve nem volt megállás. A második szerepét a szépségversenyek környékén mindig előszeretettel feltűnő Wong Jing-től kapta a The Sting 2 című vígjátékban.
A munkakapcsolata Wong-gal a későbbiek során is megmaradt. 1994-ben hét filmben is látható volt, közülük kettőt is Wong rendezett, a Whatever You Want-ot és a Hail the Judge-t, továbbá szintén Wong nevéhez volt köthető forgatókönyvíróként a Modern Romance. A Hail the Judge forgatásakor találkozott Stephen Chow-val, aki a továbbiakban szintén előszeretettel szerepeltette a saját filmjeiben (még ebben az évben például a Love on Delivery-ben). Miközben gőzerővel tanulta a nyelvet, folyamatosan játszott további filmekben, amik közül az I Wanna Be Your Man és a Mermaid Got Married tartozott a könnyed kategóriába, míg a Corey Yuen által rendezett akciófilmben, a The Bodyguard from Beiing-ben Jet Li partnere volt.
Egy évvel később, 1995-ben is sokat foglalkoztatták. Benny Chan az évre betervezett zsarus thrillerjében, a Man Wanted-ben ő volt a két nő egyike, akik Simon Yam-et próbálták megnyerni maguknak, a Faithfully Yours-ban Miss Tang-et alakította, de feltűnt a Passion 1995-ben és Woo-Ping Yuen The Red Wolf címet viselő akciójában is, a remek orvosos vígjátékról, a Dr. Mack-ről nem is beszélve. Egy, a későbbiek során megbánt szerepet viszont elmulasztott, eredetileg ugyanis Jackie Chan őt kérte fel a Balhé Bronxban női főszerepére, ám Christy éppen egy másik film forgatása közben volt, így le kellett mondania a szerepet. Ezt leginkább azért bánta, mert a legtöbb hongkongi színésznővel ellentétben imádta az akciójelenetek forgatásait, ám alig néhány filmjében volt alkalma ilyen részeket forgatni.
Ehelyett Wong Jing fantasy vígjátékában, a Twinkle Twinkle Lucky Stars-ban egy angyalt játszott, aki szerelmes lett és emiatt száműzték a mennyből a földre, továbbá újfent együtt dolgozott Woo-Ping Yuen-nel a kissé zavaros Tai Chi 2-ben és ő is szerepet kapott az Aces Go Places 97-es feldolgozásában.
Két Stephen Chow filmet követően (God of Cookery és All’s Well End’s Well 97) még feltűnt a „véget nem érő” Troublesome Night sorozat első részében, majd három évre visszavonult a filmezéstől. Házasságot kötött egy Glen Ross nevű illetővel, akitől egy lánya (Yasmine) is született 1998 januárjában, némiképpen vadregényes körülmények között (a tomboló jégvihar miatt nem volt áram a városban, a kórházat is generátorokkal üzemeltették éppen). Persze hírneve továbbra is vonzotta a hongkongi újságírókat, akik még Kanadában is nyomában voltak, miközben szülőföldjén szinte senki sem tudta, hogy ki is ő valójában.
Ekkoriban elkönyvelték, hogy karrierje véget ért és már soha sem fog visszatérni a szórakoztatóiparba. Ám 1999-ben elvált férjétől és visszatért Hongkongba, ám meg kellett küzdenie azzal az előítélettel, hogy gyermekes anyából nem lehet szexszimbólum. Hiába élt már évek óta Ázsiában, a nyugati világban felnőtt lány nem tudta elfogadni mindezt és az előítélet ellen a legkézenfekvő módon próbált fellépni, kiadott magáról egy kissé provokatív fotóalbumot „Evil Angel” címmel. Talán ennek is volt köszönhető, hogy karrierje ismét egyenesbe jött, ráadásul az FHM magazin éves szavazásán a legszexibb ázsiai nőnek választották.
A filmvászonra a 2000 júniusában bemutatott Tai Mung című filmmel tért vissza, amit a Conman in Tokyo követett. Néhány pillanatra feltűnt a Gen-Y Cops-ban is, majd 2001-ben egy rosszul sikerült TV film, az Asian Charlie’s Angels után nemzetközi vizekre evezett. Első nem hongkongi filmje egy provokatív thai dráma, a Jan Dara volt, amiben meztelenül is látható volt néhány erotikus jelenetben. A sok szóbeszédre okot adó drámát kihasználva pedig kiadott egy újabb erotikus fotósorozatot is Feeling Christy Chung címmel.
A Jan Dara-t egy nemzetközi koprodukció, a Samsara követte, amiben a főszereplő feleségét alakította. 2003-ban ismét férjhez ment, ezúttal egy pekingi zeneproducerhez, bizonyos Jon-hoz. Nem sokkal az esküvő után mutatták be Jackie Chan sokat kritizált A medál című filmjét, amiben Charlotte Watson megformálása hárult Christy-re, akinek nagy álma teljesült azzal, hogy együtt dolgozhatott Jackie-vel. Az év vége felé pedig bemutatták élete első tévésorozatát, a híres wuxia regényíró, Yong Jin egyik művéből készült Tian Long Ba Bu-t.
2004-ben egy kis szerep erejéig feltűnt Ka-Fai Wai vígjátékában, a Fantasia-ban, valamint ő volt Herman Yau Astonishing című thrillerjének a főszereplője. Mindezidáig ez az utolsó filmje és csak remélni lehet, hogy jelenlegi visszavonultsága csak átmeneti, hiszen ha színészi képességei nem is emelték a legnagyobbak közé, a külleme és az egyénisége hiányzik a mostani hongkongi filmekből.
Hozzászólások
A cikk hozzászólásainak RSS-csatornája.