Rosamund Kwan Chi-Lam
Azonban az ez utáni négy évben, 1987-ig bezárólag mindössze 6 filmben tűnt fel (Long road to gallantry, The Frog Prince, My Lucky Stars 2, Millionaire’s Express, Istenek Fegyverzete és a Project A II). Ezekben a filmekben még csak “eye candy”, vagy ha jobban tetszik, “flower vase” szerepeket osztottak rá, azaz nem elsősorban a színészi képességeire, hanem leginkább a külsejére volt szükség. Minderről úgy nyilatkozott a későbbiekben, hogy ez egy nehéz időszak volt, mert szinte kizárólag férfiközpontú filmeket forgattak akkoriban és a nők szerepe leginkább csak a védtelen áldozat szerepére korlátozódott. Mivel meg akart élni, kénytelen volt ilyen szerepeket elvállalni, mert nagyon kevés erőteljes női szerep volt az akkori forgatókönyvekben és nem volt túlzottan reális csak ezekre várni.
A későbbiekben aztán változott a helyzet, így Rosamund legtöbb filmje dráma. Egyik korai és híres darab ezek közül egy bosszúfilm, a Vengeance is mine, amiben a film elején megerőszakolt főszereplő bosszúját követhetjük nyomon. Azonban, főleg a nyugati nézők számára Rosamund leghíresebb filmjei szinte kivétel nélkül akciófilmek. A korai Jackie Chan akcióvígjátékok már fentebb meg lettek említve, de azokon kívül is jónéhány híres darabban játszott, ezek közül feltétlenül említésre érdemesek a Jet Li oldalán alakított szerepei. A Once upon a time in China sorozatban Aunt Yee-t alakította, aki nemcsak Jet Li szívét, hanem filmrajongókat is meghódította. A Swordsman II-ben Ying szerepében volt látható, míg a Dr. Wai and the scripture with no words-ben a Jet Li által alakított író feleségét, valamint a regénybeli főhősnőt is ő játszotta.
Már karrierje legelejétől kezdve igyekezett talpraesett, független, a férfi főszereplőhőz mindenben felnövő karaktereket alakítani, intelligenciáját remekül vetítette ki a szerepeiben. Majdnem mindig a “jókislányt” alakította, nagyon ritka volt, hogy gonosz karaktert kellett alakítania (egy ilyen példa: The Adventurers). A védjegyévé vált hatalmas barna szemeit hasonlóképpen használta szerepeiben, mint a japán Kaji Meiko 20 évvel korábban. Főleg a drámákban és a vígjátékokban adódott lehetősége arra, hogy szemeit a csábítás fegyvereként használja céljai elérése érdekében. Ilyen film volt többek között a Profiles of Pleasure, amiben egy “elit” prostituáltat alakított, a Casino Raiders, amiben Andy Lau barátnőjét játszotta, a Brief encounter in Shinjuku, a With or without you, a Pretty Ghost (ebben egy mogorva, folyton csak az ajkát biggyesztő szellemet játszott), a Gigolo and Whore II, amiben egy leszbikus nőt alakított, aki nem tud ellenállni Simon Yam férfiasságának, az All’s well ends well too, amiben Hófehérkét játszotta és a Leslie Cheung által alakított főhős csak “Mr. Big Eyes”-nak nevezte, a Love among the Triad, a The Great Conqueror’s Concubine (Lady Yu szerepében) és a Touch of Evil.
A 90-es évek második felétől kezdve jóval kevesebb filmben tűnt fel, mint korábban. 1997-ben még utoljára eljátszotta Aunt Yee-t a Once upon a time in China and America-ban, majd a következő filmszerepére négy évet kellett várnia a rajongóknak, amikor is a Xiaogang Feng által rendezett Big Shot’s Funeral című filmben egy amerikai rendező adoptált lányát alakította. Egy évvel később Wai Keung Lau rosszhírű sci-fi akciófilmjében, a The Wesley’s Mysterious File-ban játszott immár sokadszorra együtt Andy Lau-val, majd egy jól sikerült vígjáték, a La Brassiere folytatásában, a Mighty Baby-ben kapott szerepet. Eddigi utolsó filmjét 2004-ben Shanghaiban forgatta, ez volt a Hands in the hair, amiben a 30-as éveiket taposó hölgyek életérzését mutatták be. A partnere ebben a filmben Francis Ng volt.
Korai házasságán kívül a magánéletéről nem sok információt lehet találni, leszámítva azt, hogy talán a sok közös szerep miatt is úgy tartják, hogy Andy Lau barátnője, akivel 13 filmben játszott együtt.