belépés∆

Aaron Kwok Fu-Shing

Aaron Kwok Fu-Shing (郭富城)

Aaron Kwok Fu-Shing

Aaron Kwok 1965. október 26-án született Hongkongban. Miután leérettségizett, a King Fook Gold & Jewellery nevű cégnél kezdett dolgozni, hogy tapasztalatot szerezzen az üzleti életben, mert apja azt szerette volna, hogy a családi üzletet, egy kis ékszerboltot Aaron vigye tovább.
1984-ben hobbiból elkezdett egy tánctanfolyamot, amit a TVB tv társaság szervezett. Tehetségére persze a tv-sek hamar felfigyeltek, így hamarosan videoklipekben és tv show-kban tűnt fel táncosként. Egy évvel később az egyik látványos show-ban előadott remek produkciója eredményeként elküldték színészetet tanulni és hamarosan a tv sorozatok szereplője lett (pl. 1988-ban a The final verdict és a Twilight of a nation), valamint egy népszerű rajzfilmsorozat, a The storm riders egyik szereplőjének, Cloud-nak adta a hangját.
A 90-es évek elején egy taiwani motorreklámban szerepelt, aminek következtében hatalmas népszerűségre tett szert és kiadta debütáló kislemezét Loving you forever címmel. A következő években népszerűsége tovább nőtt és a kor legnépszerűbb művészei közé került, nemcsak Taiwanon, hanem szerte Kínában és a Távol-Keleten. Koreográfiái miatt némelyek a hongkongi Michael Jackson-ként emlegették. Énekesként több mint 100 különféle díjat nyert, mintegy 200 teltházas koncertet adott, a koncertjein előadott színpadi koreográfiája pedig nemzetközileg is elismert lett. Nevét együtt emlegették Andy Lau, Jacky Cheung és Leon Lai nevével, őket hívták a cantopop Four Heavenly Kings-ének, utalásként a világ négy sarkát őrző buddhista istenségekre. Azonban az ezredforduló táján már nem tudta ezt a népszerűséget fenntartani, az újabb lemezei kevésbé lettek népszerűek.

Aaron Kwok Fu-Shing

A zene mellett természetesen, oly sok más kínai énekeshez hasonlóan, máshol is kipróbálta magát. Tv reklámokban szerepelt, valamint ami sokkal fontosabb, filmszerepeket vállalt. Mindezek mellett különféle jótékonysági és közszolgálati munkákat is elvállalt, ennek következtében 2003-ban elnyerte a 10 legkiválóbb fiatalnak járó díjat. 2004-es koncertkörútján bemutatott koreográfiájáért elnyerte a HK Dance Award-ot (egyébként hihetetlen, miféle díjakat osztogatnak arrafelé…), 2005-ös koncertkörútja szintén sikeres lett mind a kritikusok, mind a rajongók között.

Aaron Kwok Fu-Shing

Színészként mintegy harminc filmben játszott eddig, legelső szerepe még 1983-ban volt, vélhetően statisztaként a Holy flame of the Martial World című akciófilmben, azonban valójában a 90-es évek elején startolt, amikor már énekesként népszerű lett. Filmjeinek mintegy felét ekkoriban forgatta, sok-sok akciófilm sztárja volt (pl. Lee Rock II-III, Saviour of the soul, Legend of the liquid sword), valamint az akkori vígjátékok egyik állandó szereplője is volt (Queen of gamblers, The banquet, Gambling queen, Truant Heroes, Millionaire Cop, stb.). Szintén ekkoriban dolgozott együtt Andrew Lau-val, az első közös filmjük a Rhythm of destiny volt. A 90-es évek közepén Aaron életében háttérbe szorult a filmezés, 1994 és 1998 között mindössze 2 filmet forgatott, egy musicalt (Whatever will be, will be) és a Somebody Up There Likes Me című akciófilmet. 1998-ban az Anna Magdalena című nagysikerű romantikus vígjátékban tért vissza, amit a 10 évvel korábbi rajzfilmsorozat, a The storm riders követett. Aaron ebben azt a karaktert játszotta, aminek annakidején a hangját kölcsönözte. Az ezredfordulón ő is szerepet kapott egy, a 2000. év problémáját boncolgató „katasztrófafilmben”, ez volt az igen meglepő című 2000 AD.  Egy újabb romantikus vígjáték következett, az And I Hate You So, ebben az akkoriban már szintén nagyon népszerű popsztár, Kelly Chen volt a partnere. Még ugyanebben az évben készült el talán legismertebb filmje, a China Strike Force, amit még a magyar tv-ben is látni lehetett. A meglehetősen amerikaiasra és kiszámíthatóra sikerült akciófilmben együtt játszott az amerikai rapperrel, Coolio-val, valamint Marc Dacascos-szal is. A film azonban nemcsak emiatt maradhatott emlékezetes számára, hanem a női főszereplő, a japán Fujiwara Norika miatt is, aki a pletykák szerint a barátnője lett. 2001-ben egy újabb romantikus musical főszereplője volt, a Para Para Sakura-ban egy színvak táncost játszott, aki csak egyvalakit látott színesben. Partnere ebben a filmben az újonnan feltűnt sztár, Cecilia Cheung Pak-Chi volt. 2004-ben egy zsarus akciófilm, a Heat Team főszereplőjeként tündökölt, valamint Johnny To drámájában, a Throwdown-ban. 2005-ben a Divergence-ben nyújtott alakításáért a taiwani Golden Horse Awards legjobb színész díját vihette haza, amit egy évvel később megismételt, ezúttal eddigi legújabb filmje, az After This Our Exile okán.

Aaron Kwok Fu-Shing

Popsztárokhoz méltó különleges hobbija is van, sportkocsikat gyűjt, garázsában Ferrari, Porsche, Lamborghini modellek mellett egy fekete Pagani Zonda F is megtalálható.

Források:

WikiPedia
iMDB

Hozzászólások   

#2 Guest 2008-05-28 10:15
a kocsikbol kimaradt a 600-as sport Merci
:-)
#1 Guest 2007-01-10 00:18
fiatalabbnak hittem

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

Miao Miao (2008)

Miao Miao (2008)

Úgy látszik, a tajvani filmeseken eluralkodott a gay láz, mert egy újabb romantikus drámát sikerült kifogni onnan, amiben ilyen felhangok is előkerülnek [bár a releasegroup-ból is gondolhattam volna]... 

L For Love, L For Lies (Ngor dik dzui oi) (2008)

L For Love, L For Lies (Ngor dik dzui oi) (2008)

A tavalyi év egyik kellemes meglepetése és színfoltja volt a Pang Ho-Cheung-éhoz hasonló pályát befutni készülő Patrick Kong, elsődlegesen a fiatal (női) nézőket megcélzó fordulatos alkotása, a Love is not All Around. Kong már...

For Bad Boys Only (Bad boy dak gung) (2000)

For Bad Boys Only (Bad boy dak gung) (2000)

For Bad Boys Only (Bad boy dak gung) (2000)iMDBEz a film sok-sok olyan dologra példa, amit nem szabad elkövetnie egy rendezőnek, illetve forgatókönyvírónak akkor, ha jó filmet akar kiengedni a kezei közül. Erről elsősorban az...

Mizoguchi Kenji (1898-1956) - 1. rész

Mizoguchi Kenji (1898-1956) - 1. rész

 Mizoguchi Kenji a ’20-as években kezdte a szakmát, abban a korban, mikor a japán filmgyártás még csak kialakulóban volt. Ennek a késésnek az oka a japán művészetben ekkor még rendkívül kiemelt helyet elfoglaló kabuki, és...