belépés∆
2024. március 29. péntek 16:53, Auguszta napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Anthony Wong Chau-Sang

„Anthony Wong… nagy valószínűséggel a legdühösebb ember Hong-Kongban.” (Simon Yam)

Anthony Wong Chau-Sang


Wong Chau-Sang 1961 szeptember 2-án született, egy kínai anya és egy brit tengerész apa fiaként, aki elhagyta a családot még Wong gyerekkorában. Az iskolában sohasem volt túl jó tanuló, ráadásul állandóan piszkálták amiatt a társai, hogy csak félig kínai. Az érettségi után egyre intenzívebben kezdett a színészet iránt érdeklődni, végül legjobb barátja rábeszélésére jelentkezett az ATV színészképző kurzusára. Két évet tanult ott, ezalatt 25 tv-s szerepe volt, többnyire apró mellékszerepek. Ezután a Hong Kong Academy of Performing Arts iskolát látogatta, ahol többek között Cyrano De Bergerac és Oidipus Rex szerepében fejlesztette színészi képességeit, majd 1988-ban visszatért a tv-be. Az első főszerepét 1990-ben kapta, ami után több filmajánlatot is kapott.
 

Anthony Wong Chau-Sang


Azóta Anthony Wong Hong-Kong egyik legnépszerűbb és legsokoldalúbb színészévé vált, aki képes a legkülönfélébb szerepekkel is teljesen azonosulni. Sok színésszel ellentétben Wong nem nagyon aggódik a személyes megjelenése miatt és hajlandó akár extrém dolgokra is (pl. leborotválhatják a haját, előnytelen make-up-ot erőltethetnek rá, vagy hajlandó akár drasztikusan meghízni (az Armageddon című filmben), hogy az eljátszott karakternek valósághűbb képét tudja megformálni.
A nyugati világban talán a legismertebb szerepe a John Woo Hard-boiled című filmjében alakított Johnny Wong, aki a főszerepet alakító Chow Yun-Fat mániákus ellensége. Ugyanebben az évben forgatta le szintén Chow Yun-Fat-tel együtt a Full Contact című filmet is, amiben egy gyenge-akaratú barátot alakított, így már karrierje elején emlékezetes alakításokat mutatott be teljesen különböző figurák alakítójaként. Sokak által a Category III királyaként ismert, hiszen több igencsak véres filmben is játszott, mint amilyen például a The Untold Story, amiért a legjobb színész díját is megkapta a HK Film Awards-on. Ebben a filmben a filmtörténet egyik legszadistább és leginkább felejthetetlen gonosztevőjét alakítja, aki lemészárol egy egész vendéglős családot (beleértve a kisgyerekeiket is) és felszolgálja őket a gyanútlan vendégeknek. A tény, hogy Wong képes egy megvetendő figurát úgy eljátszani, hogy elnyeri a nézők szimpátiáját még annak ellenére is, hogy a legszörnyűbb dolgokat teszi meg a vásznon, legalább annyira nyugtalanító volt, mint maga a film és megkérdőjelezhetetlen bizonyítéka lett Wong remek színészi képességeinek.
Ezek után olyan filmszerepek következtek, mint többek között a The Heroic Trio, a Taxi Hunter és a Rock'n roll cop. Aztán sok hongkongi filmsztárhoz hasonlóan ő is átlépett a kamera túloldalára, hogy rendezőként is kipróbálja magát. Ebből született a meglehetősen bizarr horror film, a New tenant, amit egy évvel később a Top Banana Club című vígjáték követett. Ez utóbbi eredetileg a rádió show-jának a címe volt, amiből kirúgták a túlzottan is szókimondó tartalma miatt.

Anthony Wong Chau-Sang


A 90-es évek közepén úgy tűnt, hogy Wong hátat fordít a színészetnek, sok-sok pletyka terjengett arról, hogy inkább a zenével akar foglalkozni, de arról is, hogy amiatt vonul vissza, mert beteg, de még a magánéletbeli problémák is felvetődtek indokként. A valóság azonban egy pajzsmirigy betegség volt, amiből szerencsésen (és a filmrajongók nagy örömére) felépült és erősebben, mint valaha, visszatért az Armageddon és a Beast Cops című filmekben. Ez utóbbiért ismét megkapta a legjobb színész díját.
Érdekes az is, ahogy kiválasztja, milyen szerepeket vállal el. Finoman szólva is „bármit” elvállal, az olyan nagy volumenű filmektől kezdve, mint akár a Time & Tide, vagy az A Man Called Hero, egészen a Raped By an Angel 4, vagy az Erotic Nightmare szerű nem éppen a színvonalukról elhíresült alkotásokig. Nem számít, milyen kis szerepet kap, Wong következetesen igyekszik emlékezetessé tenni az általa alakított figurát.
Az új évezredben olyan kiemelkedő szerepeket kapott, mint a rendőrfelügyelő az Infernal Affairs trilógiában, vagy a vámpírszolga a The Twins Effect-ben.
Wong mindezek mellett egy kiváló zenész is, három albumot is kiadott a punk-rock zenekarával, bár a szövegeik miatt be lettek tiltva Kínában és egy ideig Hong-Kongban is.

Forrás:

IMDb

Starpulse

Hong Kong Film Net

LoveHKFilm

Wikipedia

Hong Kong Movie World

Port.hu

 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

God of gamblers (Du Shen) (1989)

God of gamblers (Du Shen) (1989)

God of gamblers (Du Shen) (1989) iMDB   A film főhőse Ko Chun (Chow Yun-Fat ), akit csak a God of gamblers néven emlegetnek, mert bárhol bármilyen szerencsejátékot játszik, mindig nyer. Egy japán milliomos megbízza,...

Distance (2001)

Distance (2001)

 IMDb Hirokazu Kore-eda filmje, aki többek között a Nobody Knows-t és az After Life-ot rendezte. A NN-t nagyon szerettem. A hétköznapi élet valóságát nagyon elkapta Kore-eda mindkét filmben, olyan nómint egy szocio-dráma, bár inkább légies,...

Graveyard of Honor - Fukasaku (1975); Miike (2002)

Graveyard of Honor - Fukasaku (1975); Miike (2002)

    iMDB    Rikio Ishikawa legendás egyénisége a yakuzatörténelemnek. Őt tartják minden idők legvadabb, legőrültebb yakuzájának, aki köré mostanra már egész legenda szövődött. Nem hiába, hogy a két legnagyobb yakuza film rendező, Kinji Fukasaku és Takashi Miike is...

6ixtynin9 (Ruang talok 69) (1999)

6ixtynin9 (Ruang talok 69) (1999)

  Tum egy csinos, fiatal lány, aki egy pénzügyi iroda alkalmazottja. Sajnos azonban az ázsiai gazdasági válság az ő munkahelyét sem kíméli, ezért a cég kénytelen elküldeni pár dolgozót, köztük őt is. Tum depresszióba esik, már...