belépés∆
2024. április 19. péntek 18:29, Emma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Frankenstein vs Baragon (Frankenstein tai chitei kaijuu Baragon) (1965)


Frankenstein vs Baragon (Frankenstein tai chitei kaijuu Baragon) (1965)

 
iMDB  

Íme egy igazi, hamisítatlan kaiju eiga (szörnyes film) a 60-as évekből. 1945-ben vagyunk, Frankfurtban, ahol is egy feltalálónál megjelenik a hadsereg és a találmányát elkobozzák tőle, mondván, ez az egész ország számára hihetetlen fontossággal bír. Tengeralattjárón menekítik a nagy, dobogó dobozt Japán közelébe, ahol átrakodják egy japán tengeralattjáróra, miközben egy amerikai gép elkezdi bombázni őket. A rakodás után persze rögtön meg is semmisül a német U-boot. A doboz elkerül a Hiroshimai Kutató Központba (vagy valami ilyesmibe) és a helyi prof egyből elkezdi a kísérlezetést vele, egy testbe próbálja beültetni (a profot egyébként Takashi Shimura alakítja, aki jópár Kurosawa filmben is nagy szerepet kapott, itt csak egy afféle cameo szerepe van). A műtét alatt megjelenik az égen az amerikai repülő és ledobja az atomot. 15 évvel később ugyanitt rengeteg csavargó és beteg ember van, de a legfurcsább közöttük egy nem túlzottan japános küllemű, beszélni sem tudó „gyermek”, akit senki sem tud hová tenni, hogy honnan jöhetett. Aztán persze kiderítik, hogy ő Frankenstein (Koji Furuhata), aki a radioaktív sugárzástól egyre csak nő és egyre többen félnek tőle és meg akarják semmisíteni. A dokik kezdetben ellenzik a dolgot, dr. James Bowen (Nick Adams) és dr. Yuzo Kawai (Tadao Takashima) a kutatások miatt, míg dr. Sueko Togami (Kumi Mizuno) pedig azért, mert hát Frankenstein is csak ember. Frankenstein megszökik, a hadsereg kezdi hajkurászni, közben pedig bejelentések érkeznek más helyekről is, hogy ott járt egy szörny, ami nem lehetett ő, mivel fizikailag lehetetlen, hogy odaért volna. Hamarosan kiderül, hogy ez a valami Baragon, egy dinoszaurusz, ami úgy élte túl az elmúlt pár millió évet, hogy beásta magát a földbe. Aztán ahogy az a kaiju filmekben már csak lenni szokott, a két óriás útja keresztezi egymást és elkezdődik a rendkívül szórakoztató final battle.

A sztori tehát kellően debil ahhoz, hogy igencsak szórakoztató film jöjjön össze. A kivitelezés meglehetősen gagyi, de pont ez a jó benne. Gyönyörű rendőrautó makettek ugratnak át a műanyag korlátokon, egy kábelen vezetett vaddisznóbáb suhan át az erdőn, Frankenstein bonsai fácskák között ugrándozik, miközben apró műanyag tank zuhan a „vaddisznócsapdába”. Amikor pedig „együtt” mutatják Frankensteint az emberekkel, akkor vagy gyors vágások vannak (párbeszédeknél, amik ugyan esetünkben eléggé egyoldalúak), vagy igencsak kezdetleges „összefilmezésnek” lehetünk tanúi. Baragon sem nyerte el még ebben a filmben az újabbkeletű Godzilla filmekben látható formáját, szegényke kissé nagyon is debilen néz ki. Apropó, Godzilla, „ő” úgy látszik ’65-ben szabadságot kapott, mert ebben a moziban nem tűnik fel egy pillanatra sem, sőt, említésre sem kerül. Egyébként a film minden egyes pillanatában visszatükröződik a 60-as évek minden bája, kezdve a hajviseletektől a mindenhonnan szóló rock’n roll zenén keresztül egészen az autókig. Kedvencem az a rész, amikor Frankfurtot mutatják „madártávlatból”, de a költségvetésbe vélhetően ez nem fért bele, így egy jókora festmény a város, aztán a ráközelítés után már egy makettvárosban jár a kamera. A színészi játék egyébként meglepően profi, a szereplőknek volt már némi gyakorlata a kaiju filmekben, a Togami Sueko-t alakító hölgy pedig még a Godzilla Final Wars-ban is szerepet kapott a későbbiekben. Röviden összefoglalva, aki bírja ezeket a szörnyes blődliket, annak feltétlen ajánlott néznivaló…

Hozzászólások   

#1 Ábrányi József 2008-06-30 14:07
Nekem nagyon tetszett ez a film, csak ajánlani tudom mindenkinek (aki nyitott az ilyesmire) :-x

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

The King and the Clown (Wang-ui namja) (2005)

The King and the Clown (Wang-ui namja) (2005)

  2005-ös koreai kosztümös dráma, ami Kim Tae-wung 2000-ben megjelent "Yi", ("You") című játéka alapján készült, mely a Joseon dinasztiában játszódik. A Yeosan király (a dinasztia 10. uralkodója) beleszeret az őt utánzó komédiásba. 16. század, Korea.A...

Lady Snowblood (Shurayukihime) (1973)

Lady Snowblood (Shurayukihime) (1973)

Lady Snowblood (修羅雪姫) (1973) Kashima Yuki 1874-ben született egy börtönben. Anyját gyilkosságért ítélték életfogytig tartó börtönbűntetésre, mert bosszút állt férje egyik gyilkosán, azonban a bosszúját nem tudta beteljesíteni, mert elkapták és elítélték. Yuki születése után nem...

4 Horror Tales - D-Day aka Roommates (2006)

4 Horror Tales - D-Day aka Roommates (2006)

    IMDb Ringu. Ez volt a címe annak a filmnek, ami elindította a hosszúhajú szellemlányok karrierjét az ázsiai, majd a Hollywood-i feldolgozógépezet révén az amerikai filmgyártás horror termésében egyaránt. A D-Day bemutatójának megtekintése után azt hihetnénk, hogy...

Fatal Contact (Hak Kuen) (2006)

Fatal Contact (Hak Kuen) (2006)

Fatal Contact (Hak Kuen) (2006)iMDB Egy csapat fiatal Hongkongba érkezik a kontinentális Kínából, ahol egyikük kung-fu tudására felfigyel néhány bűnöző, akik illegális meccsekre kötnek fogadásokat. A naív, tisztességes Ko (Jacky Wu) nem nagyon hajlik arra,...