belépés∆
2024. április 16. kedd 22:41, Csongor, Joakim napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Imprint (T. Miike)

 

 

Japán horror, 2006. Rendezte Miike Takashi. 63 perc. A Showtime által megrendelt Masters of Horror sorozat 13., be nem mutatott darabja. A sorozat, mint címe is mutatja, a horror nagymestereinek munkáit gyűjti össze, köztünk olyanokkal, mint John Carpenter, Joe Dante. Egyedül Miike filmje bizonyult soknak, ettől még a horror nagymesterei is megijedtek. Legalábbis a filmet végül mégsem mutatták be Amerikában, egyedül a brit Bravo TV adta le. A sorozat DVD kiadásán azonban rajta lesz ez a rész is.

Nem ajánlott sem a film, sem a róla szóló oldalak meglátogatása fiatalkorúaknak és annak, akit a téma és a filmben ábrázoltak felkavarhatnak!

Miikét kedvelem (vannak "barátságosabb" filmjei is), a horrorfilmeket viszont kerülni szoktam, így ez sem érdekelt addig, amíg el nem olvastam egy humoros beszámolót róla a Kaiju Shakedown oldalon. A filmet úgy összegezték, hogy "Memoirs of a Geisha with dead babies", és az egyik szereplő leírása is izgalmas metafórát használ: "a deformed prostitute whose face looks like a kindergarten art project" :) Szóval kiváncsi lettem. A horrorfilmektől való félelmem és a leírtak alapján kialakult elvárásaim tükrében nem is volt olyan vészes a film, mert bár borzalmas és visszataszító jeleneteket ábrázolt, legalább nem volt ijesztegetős. Az izgalmas, veszélyes helyzetek és hirtelen előugró rémek kimaradtak. A sztori egyszerű, egy amerikai férfi japán szerelmét keresi egy szigeten található, sötét bordélyházban, de végül egy másik nővel éjszakázik, akit a fenti leírás úgy emleget, mintha deformált arca egy óvódás rajzának vonalait követné. A környék elég vacak, a sziget körül a folyóban hullák úsznak, a házban pedig néhány banyán kivül még egy leprás orrú törpe van. Szóval ez a prosti úgy tűnik, ismeri a keresett lányt, és előbb az ő, majd a saját történetét, életét meséli el memoárként. Mindkét sztori elég csúnya. A lány története egyetlen brutális és grafikusan megjelenített (vizuálisan jól megoldott) kínzás köré csoportosul, a prostié pedig degeneráltként való megszületésétől indul, és testvér valamint apa-lánya aktusra való utalás mellett halott bébik teszik bizarrá és horrorisztikussá. A film angol nyelvű, a színészek és a dialógusok pocsékak, a főhőst játszó Billy Drago különösen gyenge alakítást nyújt. A hangulat, a színek, a beállítások viszont sok esetben művésziek. Miike igazi provokatőr, sokak szerint túl is lőtt a célon, ha ugyan vannak itt határok.

Hozzászólások   

#2 Guest 2007-07-29 11:11
Én is nagyon kedvelem Miike filmjeit, bár a cikk írójával ellentétben én éppen a horror/thriller kategóriákba tartozó darabjait. Ügyes rendező, szinte minden műfajban, mégis a bizar, és erőszakos filmek azok amiben igazán nagyot tud dobni. Az audition pl az egyik legjobb lélektani thriller amit valaha láttam.

"nem volt ijesztegetős. Az izgalmas, veszélyes helyzetek és hirtelen előugró rémek kimaradtak"

A hirtelen, erős hangeffekt mellett előugró "rémek" álltalában a félelemkeltéshe z kevésbé értő alkotók filmjeiben szoktak előfordulni. Nagy különbség van az "ilyesztegetős" , illetve a valódi, a nézőben feszültséget, szorongást keltő horror filmek között. Egy igazi horror komoly, gyakran fordulatos, elgondolkodtató történettel, borzalmas képekkel, elnyújtott, ügyesen fényképezett jelenetekkel operál, nem pedig ablakra fröccsenő 2 ms -ig látható vérfolttal, vagy éppen szintén ennyi időre előugró szellemmel. Na persze egy-két ilyen még nem ront el egy egész filmet, de ha túl sok van belőle, az az összecsapottság érzetét kelti a nézőben.

Az imprint szerintem egy jól sikerült darab. Egyetlen baj vele hogy a szűkös időkorlát miatt miike nem élhette ki magát igazán. Szerintem neki kevés volt egy epizódnyi szösszenet. Horror rajongók semmiképpen ne hagyják ki. Én sem bántam meg...
#1 oldfan 2007-07-27 14:31
Való igaz, elég durva, de mégis vannak benne művészi szintű beállítások. Horror rajongóknak való. A történet nálam nem nyert igazából, de tagadhatatlanul van valami szürrealista hangulata.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

My Lucky Star (Hung wun chiu yun) (2003)

My Lucky Star (Hung wun chiu yun) (2003)

My Lucky Star (Hung wun chiu yun) (2003)iMDBAz elsősorban karakterszínészként, valamint forgatókönyvíróként ismert Vincent Kok (jópár Stephen Chow film forgatókönyve mellett például a Crazy Love is az ő nevéhez fűződik), rendezőként elsősorban a romantikus...

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)

Love on a Diet (Sau san naam neui) (2001)iMDBEgy évvel az egész kellemesre sikerült Needing You után Johnnie To és csapata a következő évre tervezett aktuális romantikus vígjáték esetében újfent igyekezett biztosra menni...

Once Upon a Time (Wonseu-eopon-eo-taim) (2008)

Once Upon a Time (Wonseu-eopon-eo-taim) (2008)

 Amint jelentősebb költségvetéssel gazdálkodhat egy koreai stáb, biztosak lehetünk benne, hogy a végeredmény egy kommersz, középszerű és gyorsan felejthető film lesz. A tisztes iparosmunka ugyan anyagilag kifizetődő, a Once Upon a Time vetítésének első hónapjában...

Secret Sunshine (2007)

Secret Sunshine (2007)

IMDb A kamera a szikrázóan kék eget szemléli mozdulatlanul egy autó szélvédője mögül. Egy koszos udvar egyik zuga, slag, cementes zsák, a nap egy foltban süti a földet, megszépítve az egyébként igen siralmas látványt....