belépés∆
2024. április 26. péntek 0:8, Ervin napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Blood and Bones (2004)

 

Blood and Bones (2004)
 

 

iMDB 

Kitano Takeshi egy vadállat, ösztönlény, érzelmek, kapcsolatok és lelkiismeret nélkül... legalábbis 2004-es szerepében, melyet Yoichi Sai nagy port felkavaró és a Japán Filmakadémia díjait elnyerő Blood and Bones című filmjében játszik.
A történet egy koreai bevándorló történetét dolgozza fel, aki kitartásának, céltudatosságának, és nem kevés agresszivitásának, vadságának köszönhetően talpon tud maradni, s a háború után újáéledő Japánban sikeres üzletbe tud kezdeni.

 

Blood and Bones (2004)

A film legnagyobb erénye mindenképpen Kitano alakítása, bődületesen nagyot játszik. Bár eddig nem minden filmje után éreztem úgy, hogy neki mindenképpen színészkednie is kellene a rendezés mellett, most egyértelművé vált, hogy bizony ehhez a mesterséghez is ért, s nem is akárhogy. Egyszerűen zseniálisan alakítja karakterét, ami bizony nem egy túl kedves és egyszerű szerep. Tényleg egy vadállatot kell megszemélyesítenie, amit annyira természetesen tesz, hogy gyanúm, az életben is bírhat hasonló attitűdökkel, ám a helyzet nem ennyire egyszerű. Az igaz, hogy kegyetlen és aggresszív, veri a családját, munkásait, az utóbbiakat a végletekig kihasználja, és uzsorakamtra ad kölcsönt szerencsétleneknek, de valahogy teljesen abszurd módon mégis megjelennek emberi, és igencsak értékes tulajdonságai, mégha néha egészen faramuci módon. Ilyen a munka, a kötelesség családja iránt, és talán még a szeretet is. Nagyon összetett személyiség, ritkán látni ilyet filmeken. Nem csak Kitanon van azonban a hangsúly. A család minden tagját megismerjük, s ami szerintem sokat segít ebben, hogy nem szálybarágósan ad elő a rendező, hanem csak finom utalásokkal. Mikor mutat egy megvert nőt, akkor nem nagyközeliben látjuk az arcát, hanem csak természetes távolságból, egy beszélgetés közben, hogy az ember meresztgetheti a szemeit, hogy most az tényleg monokli, vagy csak már megint félresikerült a smink. Vannak filmek, ahol két óra alatt képtelen az ember azonosulni a szereplőkkel, azok valahogy nagyon távoliak, feszínesek maradnak. Ebben a filmben elég 2 perc, hogy szinte teljes mélységében megismerjük őket.

 

 

Blood and Bones (2004)

A másik nagy erény az, ahogy végigkísérhetjük Japán újáépülését és gyors fejlődését a háború után, s az egészet mintegy háttérként, különösebb mondanivaló nélkül. Az egész film mikrokörnyezete - az egész történés szinte egy házsarkon és három házban játszodik -  alig változik, ám az emberek, az utca, a ruházat annák inkább.
Ez a film nem dráma, hanem tragédia, sőt a végén szűrődik bele egy kis tragikomédia is. A belehelyezkedést gyönyörű képek, és rengeteg keringő segíti, ami az aláfestőzene többségét jelenti. A színészeket nem lehet eléggé dícsérni, és sok ismerős arccal is találkozhatunk benne. Mindenképpen elsőrangú alkotás, megtekintése kötelező.

 

 

Hozzászólások   

#1 Guest 2006-06-16 13:10
Nem akarok lehúzni egy filmet, amit nem néztem végig (másfél óra után nem bírtam tovább és abbahagytam), pláne hogy Manunak annyira tetszik, de azért azt kétségbe vonnám, hogy elsőrangú alkotás és hogy megtekintése kötelező. A jellemeket tényleg könnyű megismerni, de csak mert elég sekélyesek, tipikus vonásokból vannak összerakva. Kitano az erőszakos, de munkás férj, kábé az minden szerepe, hogy tízpercenként megerőszakol (vagy néha csak simán megkettyint) valakint. Felesége gyenge és szolgáló típus. A fiú, aki visszatér egy időre a halgyárba, a Wong Kar-Wai filmek szereplőihez hasonló laza selyemfiú.
Lehet, hogy jó korrajzot ad, de a mellé unalmas és kaotikus a cselekménye (története másfél óra alatt nem nagyon bontakozott ki). Én csak Kitano-fanoknak vagy olyan történelmi érdeklődésű embereknek ajánlanám, akik egyrészt ismerik a történelem ezen szakaszát (mert a film semmit nem mond el, inkább csak utalgat), másrészt a díszletek hitelessége és szépsége leköti a figyelmüket két és fél órára.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Swiri (1999)

Swiri (1999)

Az Észak-koreai 8. speciális hadtest, a legjobban kiképzett északi hadosztály elrabolja a déliek által kifejlesztett legújabb és legfélelmetesebb robbanószert, a CTX-et. A déliek ráállítják a keresésre a két legjobb ügynöküket, akik mindig egy lépéssel az...

Godzilla 2000 - Millennium (1999)

Godzilla 2000 - Millennium (1999)

  iMDB   Godzilla 45. születésnapját ünnepelte 1999-ben és az ezredforduló is már a kapukat zörgette, így a Toho stúdió elhatározta, hogy immár harmadszorra feléleszti az egyik legnagyobb sztárját, a japán nézők legkedveltebb ős-szörnyetegét. Ennek folyományaként,...

Zatoichi, The Outlaw (Zatôichi rôyaburi) (1967)

Zatoichi, The Outlaw (Zatôichi rôyaburi) (1967)

  A nyári meleg időnként jól jön még egy filmstúdiónak is. 1967 augusztusában mozgásba lendültek a dolgok a Zatoichi saga körül. Kellett, lévén hogy majd teljes nyolc hónapja szomjazhatott a pénzét költeni vágyó nézősereg a vak...

Four Days of Snow and Blood (Ni-ni-roku) (1989)

Four Days of Snow and Blood (Ni-ni-roku) (1989)

 iMDB Rendező: Hideo GoshaFőszereplők: Kenichi Hagiwara; Tomukazu Miura; Musahiro Motoki; Minami Kaho(1989, 115 perc)Az 1930-as évek elején Japán Mandzsúriát igyekszik elfoglalni. Kilép a Nemzetszövetségből (az ENSZ elődje), hogy hódító céljait megvalósíthassa. Ám a hátországot embargó...