belépés∆
2024. április 25. csütörtök 19:51, Márk, Márkó, Márkus napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Angel Dust (1994)

 

Angel Dust (1994)


A pszihothillereket alapból is kedvelem, ez pedig különösen érdekelt, mivel Sogo Ishii csinálta, akinek az Electric Dragon 80.000 Volt című remekművet is köszönhetjük.
A film egy sorozatgyilkos után eredő érzékeny lelkű nyomozónőről szól, aki transzcendens módszerekkel igyekszik ráhangolódni a gyilkos gondolataira, lelkivilágára, hogy megakadályozza a következő bűntettet. A gyilkosságok hétfői napokon, 18:00-kor történnek a tömött metrón, de az áldozatok közt semmi egyéb kapcsolat nincs, mint hogy mind fiatal nők. A nyomozó azonban úgy érzi, hogy ezek mégsem egyszerű kéjgyilkosságok. Ahogy belemerül az ügybe, kezd rámenni a lelki és szellemi egyensúlya, mert az a sejtelme támad, hogy a gyilkosságok őfelé mutatnak... Lehetséges lenne, hogy valaki ezzel akar üzenni neki vagy rávenni őt valamire? A nő hallgat a megérzésére, és meglátogatja volt szeretőjét, aki az agymosás kétes hírű mestere, és egy eldugott Pszihoszomatikus Turbomixer-szerá klinikán dolgozik. Ez a férfi a másik kulcsfigurája a filmnek. Személyiségének hatalmas erejű kisugárzása van, ami alól még a néző is nehezen vonhatná ki magát, hát még a film szereplői...
A filmnek sok gyakran látott eleme van, azonban jónéhány különös is. Nincs például csavar a végén a tettes személyét illetően. Vannak halott fiatal nők, de nincs brutális feldarabolás vagy ilyesmi, csak apró tűszúrások. Az Angel Dust több, mint pszihothiller: a tömött vonaton elkövetett gyilkosságok, az, hogy senki nem veszi észre, mindenki igyekszik kizárni a többi embert a tudatából, és csak akkor tűnnek fel a gyilkosságok, amikor az állomásnál kitóduló tömeg már nem tartja meg a testet, és az összeesik... ezek a jelenetek, és ahogyan elő vannak adva, messzire menő gondolatokat és érzéseket ébreszt. Az éjszakai Tokió gyönyörűen fényképezett képei, a hátborzongató zene és a tökéletes ütemű cselekmény remekül fenntartja a feszültséget. A film második fele és a befejezés pedig nagyon érdekes és lenyűgöző a megvalósítása. Nem egy csavarra van kihegyezve a film, de mégis egy érdekes fordulatra, ami lassú és a néző együtt érzi meg a fordulatot a főhőssel, mégis ugyanolyan izgalmas.
Ez a film végtelenül nyugtalanító. A gyilkos áldozat... a gyilkos nem gyilkos... A nyomozó nem erkölcsi felettes hatalom, nem macska, nem egér, csak egy nő, aki nem tudja, mit tegyen... Vannak negatív szereplők, de valahogyan nehéz őket utálni: félelmetesek és elbűvölőek. És ott van a végén a nyomozónő döntése, ami az utolsó pillatanig lebegtetve van, a néző együtt tipródik vele, és ami végül történik, azt meg is lehet érteni, meg dühösnek is lehet érte lenni, sőt leginkább mindkettőt egyszerre... De nyugtalanító az agymosás, a személyiség befolyásolásának témája is, sokkolóak a kezelést bemutató képsorok, pedig semmi vér nem folyik. Ez a motívum hasonlóan bizonytalanítja el a nézőt, mint a Cure-ban a hipnózis jelensége. És ugyanúgy nem ad, nem adhat megkönnyebbülést a befejezés.
Könnyen el tudom képzelni, hogy valaki, aki kevésbé tud ráhangolódni erre a finoman szerelt filmre, és csak a nyomozás érdekli, csalódottan fog felállni a film után, de nekem éppen így tetszett. Gyöngyszem, ami megérdemli a helyét a Cure mellett.

(imdb)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Pinky Violence Collection (2005)

Pinky Violence Collection (2005)

Pinky Violence Collection (2005)A kiadás éve ne tévesszen meg senkit sem, ez a 4 filmet tartalmazó gyűjtemény a japán pinku eigák aranykorába, a 70-es évek első felébe enged egy kis betekintést, nem is akármilyet! Ezek...

Ice Rain (Bingwoo) (2004)

Ice Rain (Bingwoo) (2004)

Ice Rain (Bingwoo) (2004)iMDBEz egy minden szempontból ígéretesnek tűnő film volt számomra. A magas költségvetésnek köszönhetően egzotikus helyszíneken játszódó, látszólag egzotikus történet, nagynevű színészek, gyönyörű kivitelezés, stb. Az Ice Rain azonban a koreai mozikban megbukott...

The Invincible Fist (Tie shou wu qing) (1969)

The Invincible Fist (Tie shou wu qing) (1969)

Fölöttébb jó év volt az 1968-as a Shaw Brothers stúdió számára, de az 1969-est sem érhette panasz.  

Gigi Leung Wing-Kei

Gigi Leung Wing-Kei

Gigi Leung Wing-Kei (梁咏琪) Gigi Leung 1976. március 25-én született Hongkongban, ikertestvérével, Keith Leung-gal együtt. Szülei eredetileg a Leung Pik-Chi nevet adták neki, azonban gyerekkorában gyakori asztmás rohamok gyötörték és kicsit babonás anyja úgy vélte,...