belépés∆
2024. április 19. péntek 3:1, Emma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Seoul Raiders (Han cheng gong lue) (2005)

Seoul Raiders (Han cheng gong lue) (2005)

 
 
A Tokyo Raiders-ben megismert Lin az előző film történései után 5 évvel egy hamis dollárok előállításához használható “nyomatot” üldöz. A nyomat (illetve kettő, mert a “hátlaphoz” is van természetesen) “eltulajdonításakor” segítségére lesz JJ, egy magányos, pénzéhes tolvaj is, azonban az amerikai követségen a “megrendelő”, ahogy az már lenni szokott, átveri Lin-t és elviszi magával a nyomatot, hogy eladja a feketepiacon. A nyomok Szöulba vezetnek, ahol Lin a helyi segítői és rajongói, három fiatal koreai lány segítségével ered a “megrendelő”, bizonyos Owen nyomába. Ahogy az első részben már megszokhattuk, ezúttal is mindenki átver mindenkit, sok-sok csavar következik, beúszik a képbe egy koreai-kínai tolmácsnő, egy Jegesmedve, valamint egy Barnamedve nevű nagyon kegyetlen koreai bűnöző és ezúttal is mindenki azon van, hogy kiderítse, hogy a többiek vajon tényleg azok-e, mint aminek kiadják magukat.

Seoul Raiders (Han cheng gong lue) (2005)

A filmmel kapcsolatban az a legelső kérdése a nézőnek, hogy vajon egy olyan filmből, mint a Tokyo Raiders volt, érdemes-e folytatást készíteni, főleg úgy, hogy az akkori főszereplőkből mindössze egy marad meg. Jingle Ma is így lehetett ezzel, mert igyekezett más hangulatú filmet készíteni, ami sokkal inkább vígjáték lett, mint igazi akció. Ezt azonban véleményem szerint kár volt erőltetni, mert vígjátéknak ez a film nem túl színvonalas. A poénok eléggé fárasztóak és sokszor egész egyszerűen nem is illenek oda, ahova éppen tette őket a forgatókönyvíró. Sajnos az akciójelenetekkel is hasonló a helyzet, bár azért nem ennyire vészes. A filmen látszik, hogy jóval kisebb költségvetésű, mint a Tokyo Raiders volt, így például autós üldözésből, relatíve nagy szervezést igénylő jelenetekből keveset láthatunk. A verekedős jelenetek kidolgozása is messze-messze a Tokyo Raiders színvonala alatt marad, kezdve azzal, hogy kevés a “tömegbunyó”, sokszor csak 2 ember harcát láthatjuk. Ráadásul a koreai bűnözőket eléggé kreténnek ábrázolják a filmben, a forgatókönyvírók bizonyára nem túl sok koreai gengszterfilmet láttak… A tempó is “belassult”, nincs meg a nézőben a folyamatos rohanás érzete, csak a hiányérzet.

Seoul Raiders (Han cheng gong lue) (2005)

Mi az, ami megmaradt az első részből? Nos, nem sok. Legelőször is megmaradt Tony Leung Chiu-wai, aki majdnem hozza is az első rész figuráját, bár némiképpen mintha a saját paródiája lenne.  Megmaradtak a "legyőzhetetlen" hősök, akik a sokszoros túlerőt is lazán leverik, bár már annyira menők, hogy az szintén paródiára emlékeztet (legfőképpen Qi Shu kimaszkírozott, álszakállas jelenetére igaz mindez). Megmaradt a hiperaranyos, ezúttal koreai akcentussal előadott kantoni kiejtés, valamint a Tony Leung csapatában a szép lányok mennyisége is, ezúttal Yeo-jin Choi és Ji-Yeon Park személyében (a harmadik lányt nem írják iMDB-n), kár, hogy viszonylag keveset láthatjuk őket. Kelly Chen-t Qi Shu váltotta, hogy ez előny-e, vagy hátrány, az ízlés kérdése, azonban Qi Shu itt ebben a filmben mutat egy keveset abból, hogy hogyan vizsgázna egy vérbeli akciófilmben, persze nem “eye candyként”. Lehet, nem is kellett volna olyan sokat edzenie annakidején a Tigris és Sárkányhoz… Az már egy más kérdés, hogy főleg a film elején a karaktere legalább olyan idegesítő, mint az, akit a Young & Dangerous 5-6-ban játszott. A “megrendelőt”, azaz Owen-t Richie Ren alakítja, tulajdonképpen rá osztották a “fapofa” szerepét, így túlzottan nem megerőltető a szerepe, hozza, amit kell, de semmi extra.

Seoul Raiders (Han cheng gong lue) (2005)

Összefoglalva a Seoul Raiders nem igazán az lett, aminek lennie kellett volna, kis túlzással felfogható a Tokyo Raiders paródiájaként is. A megnézését leginkább a remekül sikerült magyar felirat miatt ajánlanám, ezúton is gratulálok a fordítónak.

Hozzászólások   

#1 Balogh Janos 2008-07-13 14:36
Hat nagyon gyengus szerintem a Tokyo Raiderst meg nem lattam, de ez engem nem fogott meg.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

The Man from Hong Kong (1975)

The Man from Hong Kong (1975)

Jimmy Wang Yu, miután szakított a tehetségét kihasználó, de egyébként őt meglehetősen mostohán kezelő Shaw testvérek stúdiójával, létrehozta a Golden Harvest produkciós céget.

Secret (Bu neng shuo de. mi mi) (2007)

Secret (Bu neng shuo de. mi mi) (2007)

A 28 éves tajvani pop idolnak, Jay Chou-nak sikerült alaposan meglepnie mindenkit. Még csak két éve, hogy szerepet kapott az Initial D című drift-moziban, 2006-ban már olyan nagy nevekkel dolgozott együtt, mint Zhang Yimou és...

Hard-Boiled (Laat sau sen taan) (1992)

Hard-Boiled (Laat sau sen taan) (1992)

Hard-Boiled (Laat sau sen taan) (1992)   iMDB   Yuen (fedőneve Tequila) (Chow Yun-Fat) egy illegális fegyverkereskedőkkel vívott tűzharcban, ami egy teaházban zajlik le, elveszíti partnerét. A fegyverkereskedők között is zajlik a hatalmi harc, és a...

Superior Ultraman 8 Brothers (Daikessen! Chou urutora 8 kyoudai) …

Superior Ultraman 8 Brothers (Daikessen! Chou urutora 8 kyoudai) (2008)

 Íme egy újabb legenda a kaiju filmek hőskorából, akit időről időre újabb kalandokba kevernek. Ultraman azonban annyiban különbözik a tipikus szörnyektől, hogy emberi alakja van és természetesen képességeit az emberek védelmére használja fel a...