belépés∆
2024. március 29. péntek 2:22, Auguszta napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

The Knot (Yun shui yao) (2006)

The Knot (Yun shui yao) (2006)

The Knot (Yun shui yao) (2006)

iMDB

A XX. század 40-es éveinek második felében egy jómódú fogorvos családja felfogad egy diákot angolt tanítani a fiuk mellé. Az anya szerint az újdonsült tanítónak, Chen Qiushui-nek nehéz dolga lesz, mert a kisfiú finoman szólva is nehéz eset. A “tanár” azonban nyíltságával, humorával és sokrétű ismereteivel hamar megkedvelteti magát, nemcsak a kisfiúval, hanem annak nővérével, Wang Biyun-nal is, aki halálosan bele is szeret. Persze túl szép lenne a történet, ha nem derülne ki Qiushui-ról egy és más, konkértan az, hogy ő egy igazi baloldali (szélsőbalos?) aktivista, jókora küldetéstudattal megáldva. Mikor ezeket az embereket a karhatalom elkezdi “begyűjteni”, neki is menekülnie kell, de még előtte egy hiperromantikus helyzetben megígéri a lánynak, hogy hamarosan visszajön érte/hozzá. A lány pedig elkezd várni rá, kerül, amibe kerül.

The Knot (Yun shui yao) (2006)

A film elején az az érzése a nézőnek, hogy valakik igen erősen elkezdték koppintani a ’99-es Road Home című filmet. Ez úgy az első fél órában egyre hatványozódik, aztán hirtelen ennek az érzetnek nyoma is veszik. Persze a déjà vu érzés megmarad, csak már egy másik film, a japán The milkwoman ugrik be az ember memóriájába. Ez utóbbi valószínűleg csak véletlen egybeesés, de nagyon hasonlít a mondanivaló. A The knot tehát az eredetiség terén megbukik, de ugye ettől egy film még lehet jó és emlékezetes, például a hangulatnak köszönhetően. Az első fél óra hangulata egész kellemes, a “szokásos” romantikus filmek atmoszféráját hozza, szerethető karakterekkel, helyenként az egyik “balfék” figurának köszönhetően némi humorral fűszerezve. Aztán amikor kiderül, hogy Qiushui egy szélsőbalos aktivista, onnantól a romantika helyét átveszi a kalandfilm jelleg, érdekes helyszínekkel (Koreai Háború, Tibet), gyönyörűen fényképezett (és gazdagon CG-zett) tájképekkel. A fényképezéssel kapcsolatban egyébként érdemes megjegyezni azt is, hogy sűrűn vannak hosszú, vágás nélkül felvett jelenetek benne, amik közül még a film legeslegelején, a fontosabb közreműködők nevének felsorolása közben látható a leglátványosabb (bár látszik, hogy ebben is segítségére volt az operatőrnek a számítógép). A korszak és a különleges helyszínek sokat dobnak a filmen, de sajnos ahogy halad a történet előre, úgy lesz egyre több benne a csöpögősen érzelgős jelenet, rengeteg síró emberrel, ami viszont rontja az összképet. Qiushui karakterével egyre nehezebben tud azonosulni a néző (persze lehet, hogy velem van a baj, belém nem szorult küldetéstudat, így nem tudom átélni a kínjait), de ugyanez elmondható Wang Biyun szenvedéseiről is. Amilyen jól indul a film, olyannyira ellaposodik a második felére.

The Knot (Yun shui yao) (2006)

Mint említettem feljebb, már a film legelején feltűnik, hogy igencsak hasonlóan van felépítve, mint anno a Road Home volt. Itt is két idősíkban zajlik a történet, ugyanis a “mában” Wang Biyun egyik rokona, egy fiatal hölgy, Xiao-rui elkezdi kinyomozni, hogy mi is történt pontosan Qiushui-vel a távolléte alatt. Ez a rész egy érdekes kontrasztot ad a filmnek, a hölgyet alakító hongkongi Isabella Leong ugyanis igencsak kilóg a többiek közül. Nem, nem a játékával, azzal ugyanis nincs semmi gond (igaz, nem is egy túl nehéz szerep), hanem a küllemével, a modern ruházatával, technikai eszközeivel, ahogy a tibeti népek között sétálgat. Talán ez az éles kontraszt a legérdekesebb rész az egész filmben. A többi pedig igencsak ígéretesen indul, aztán sajnos ellaposodik. A fiatal Wang Biyun-t alakító Vivian Hsu 30 évesen is hitelesen néz ki kábé 16 éves diáklányként is, valamint a későbbiek folyamán immáron “érett” festőként is, Kun Chen viszont csak egy ideig képes megbírkózni Qiushui szerepével, tibeti orvosként valahogy nem volt az igazi.

The Knot (Yun shui yao) (2006)

Összefoglalva ez a film szvsz némileg erőltetett és túlzottan is romantikus akart lenni. Az alkotók az igaz szerelmet akarták bemutatni, de hogy ez mennyire sikerült, azt majd mindenki eldönti maga. Nekem mind a két film, amire emlékeztetett, jobban tetszett ennél, így némi jóindulattal is csak a közepes alkotások közé sorolnám.

Hozzászólások   

#1 Guest 2007-02-19 18:10
Igen, elég nagyot bukott szegény :roll:

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Comrades, Almost a Love Story (Tian mi mi) (1996)

Comrades, Almost a Love Story (Tian mi mi) (1996)

Comrades, Almost a Love Story (Tian mi mi) (1996)iMDBMíg 1998 legsikeresebb hongkongi filmje, a Beast Cops esetében igencsak megkérdőjelezhető volt, hogy vajon miért is értékelték ennyire sokra a látottakat a filmes díjkiosztókon, Peter Chan...

The Tokyo Trial (2006)

The Tokyo Trial (2006)

 iMDB  Óriási költségvetés, hatalmas sztárparádé és egy nemzeti ügy, ezzel lehetne összefoglalni röviden azt az új filmet, melyet az állami propaganda szerint minden igaz kínai állampolgárnak látnia kell.

Nemuri Kyoshiro 9 - A Trail of Traps (Burai-Hikae masho no hada) …

Nemuri Kyoshiro 9 - A Trail of Traps (Burai-Hikae masho no hada) (1967)

  IMDb Főszereplők: Ichikawa Raizo; Wanibuchi Haruko; Narita MikioRendezte: Ikehiro Kazuo(1967, 88 perc)Az előző rész kudarca után a stúdió gyorsan reagált. A monoton, helyhez kötött 8. részt egy titkokkal, csapdákkal, látványos helyszínekkel teli Kyoshiro utazás követte. Továbbá elővették a...

The Blonde Fury (Si je daai saai) (1989)

The Blonde Fury (Si je daai saai) (1989)

Hogy mi kellett ahhoz, hogy valaki filmet rendezzen Hongkongban a 80-as, 90-es évek fordulója környékén? Rendezői tapasztalat? Nem. Szépérzék? Nem. Bármiféle művészi hajlam? Még csak az sem. Egy, azaz egyetlen dologra volt szüksége annak, aki...