belépés∆
2024. április 19. péntek 19:12, Emma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance (Shurayukihime Urami Renga) (1974)

Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance (修羅雪姫憾み恋歌) (1974)

Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance (Shurayukihime Urami Renga) (1974)

iMDB

1905 környékén járunk, az orosz-japán háború időszakában, amikor is hosszas hajsza után a rendőrségnek sikerül elkapnia Yuki-t, akire 37 gyilkosságot bizonyítanak rá és halálra ítélik. Azonban hogy, hogynem, a titkosrendőrség vezetője fantáziát lát a “gyilkológépben” és megmenekíti a bitófa elől és saját céljaira akarja felhasználni, hogy kinyomozza az anarchisták terveit. Azonban azzal az eggyel nem számolnak, hogy Yuki-nek saját motivációi is lehetnek.

Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance (Shurayukihime Urami Renga) (1974)

A második rész sajnos jóval gyengébb lett, mint az első. Már eleve egy óriási “bakival” kezdődik, ugyanis az első részbeli események úgy nagyjából 1894 környékén játszódtak, itt meg hirtelen 10 év eltelt. Hogy Yuki külleme nem változott, az még belefér, de hogy 10 évig hol voltak a rendőrök, az már érdekesebb kérdés. Vagy csak senki se tudott számolni a forgatókönyvírók közül? Végülis a történet szempontjából nem olyan fontos, de látványos hiba, az biztos. A másik probléma, hogy hová lett a filmből a bosszú? Egy kicsi ugyan van belőle, de közel sem olyan erőteljesen átélhető, mint a korábbi filmben. Van helyette viszont politika, ami azonban nem olyan izgalmas, így a történet jóval kevéssé lebilincselő.

Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance (Shurayukihime Urami Renga) (1974)

A csatajelenetek terén igyekeztek újat mutatni. Többször is előfordul, hogy Yuki 10, vagy még több ellenséggel vív meg, ami azonban sokszor megmosolyogtató apró jelenetekbe torkollik. Például rögtön a film elején a kamera előtt futnak egy csomóan, miközben a kamera folyamatosan megy hátrafelé és aki “utoléri” a kamerát, az furcsa mozdulatokkal próbálja ugrálva kikerülni. Ez sokkal inkább szórakoztató, mint hiteles csatajelenet. De amikor némileg távolabbról mutatnak egy hasonló jelenetet, ott is vígan lehet szórakozni a háttérben tornázó és a sorukra váró harcosokon, mialatt társaikat halomra vagdossa Yuki. Az egész csúcspontja azonban a “Rambo” rész, amikor a saccra 50 ellenség előtt már “leteszi” a fegyvert. Sajnos túl lett húzva és túl nagyot akartak mutatni ezekkel a jelenetekkel és így lerontottak a hangulaton egy keveset. Van viszont a filmben egy erotikus jelenet, ami az első részből kimaradt, így ez a film is mehet a sexploitation gyűjtők ereklyéi közé.

Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance (Shurayukihime Urami Renga) (1974)

De hogy ne csak lehúzásból álljon az ajánló, érdemes megjegyezni, hogy sokkal szebb a kivitelezés, mint az első részben volt. Ez persze lehet, hogy az esetleges nagyobb költségvetésnek, vagy a modernebb eszközöknek köszönhető, amiket a felvételeknél használtak, de számottevően javult a képminőség. A nagyszerű cinematográfia továbbra is megmaradt, látványos jelenetekben továbbra sem szenved hiányt a néző (pl. Yuki iszik egy folyóból, a kezétől nem messze pedig nagy véres folt “úszik” lefelé), ugyanez elmondható a zenéről is, ami akárcsak az első részben, fele-fele arányban áll a jellegzetes “enka” zenékből és a korabeli japán filmekre tipikusan jellemző jazz darabokból. Mindezek mellett pedig ott van az egészben a lényeg, Kaji Meiko játéka, aki ezúttal is hideg és könyörtelen. A politikai helyzet elemzésére pedig ezúttal is rajzokat használtak fel, érdekes hangulatot teremtve vele, hasonlóképpen az egyik lázadó visszaemlékezéseihez, amiket pedig fekete-fehér "korabeli" állóképekkel ábrázoltak.
A film tehát jóval gyengébb, mint az első rész, de aki szerette azt, annak érdemes ezt is megnéznie, már csak a harcok, valamint a hangulat miatt is.

Hozzászólások   

#5 Boros69 2008-04-19 14:45
volt egy kis szabadidőm, gondoltam megnézem.
Bárcsak ne tettem volna ( vagy mást néztem volna meg)
Tragikus, nincs rá jobb szó.
A történet silány, a harci jelenetek egyszerűen nevetségesek.
Az első rész tetszett de ez 0. ( azaz NULLA)
üdv
BK
#4 Guest 2007-02-16 09:18
kinematográfia.
#3 Guest 2007-02-16 08:27
Nem csoda, hogy csak ennyi készült belőle. A borzalmas 2. rész után épeszű producer erre már nem áldozott. Nálam a "feketelyuk" kategóriában szerepel...
#2 Guest 2007-02-16 07:47
Tudsz rá jó magyar szót? :-) Mert akkor azt fogom használni a továbbiakban... :P
#1 Guest 2007-02-16 01:17
Van ilyen magyar szó: cinematográfia? :eek:

Nekem amúgy tetszett ez a rész is, a politikai vonatkozások kifejezetten érdekesek benne.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Trapped, The Crimson Bat (Mekura no Oichi monogatari: Makkana nag…

Trapped, The Crimson Bat (Mekura no Oichi monogatari: Makkana nagaredori) (1969)

A „Kardforgatónő” beváltotta a hozzáfűzött reményeket, szépen csilingeltek a pénztárgépek. A SHOCHIKU filmstúdió nem is habozott, még abban az évben útjára bocsátotta a második részt. Zuhogó esőben körözött bűnöző halad a fogadó felé, nem messze „fogadóbizottság”...

Roy Cheung Yiu-Yeung

Roy Cheung Yiu-Yeung

Roy Cheung Yiu-Yeung (张耀扬)Cheung Yiu-Yeung 1964 (más források szerint 1963) július 20-án született Hongkongban. Gyerekkorában Bruce Lee-t tartotta példaképének, de nem törekedett sem arra, hogy színész, sem arra, hogy harcművész legyen. Tanulmányai befejezése után modellként...

Duel to the Death (Sin sei kuet) (1983)

Duel to the Death (Sin sei kuet) (1983)

 IMDb A Duel to the Death a hongkongi filmgyártás mára egyik legfelkapottabb harcművészeti- és akciókoreográfusának, a pekingi operában képzett Tony Ching Siu-Tungnak az első rendezése volt. Ezzel a filmmel Siu-Tung rögtön helyet is követelt magának olyan...

Dojo Challengers (Dojo Yaburi) (1964)

Dojo Challengers (Dojo Yaburi) (1964)

  Az alcímekkel is gazdagon ellátott 1964-es Dojo Yaburi-nál (Samurai From Nowhere / Martial Art Scool Challengers 1. avagy Dojo Challengers 1.) első hallásra egy igazi B-filmes vagánykodásra számítottam, valahol a Festival Of Swordsmen környékén, de...