belépés∆
2024. április 25. csütörtök 12:8, Márk, Márkó, Márkus napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Especial Kelly (2006)

Kelly Chen Wai-Lam: Especial Kelly (2006)

Especial Kelly (2006)

Ezúttal egy rendhagyó ajánló következik, ami azért szerény véleményem szerint hellyel-közzel illeszkedik az oldal profiljába, remélem, tetszeni fog.
Míg a nyugati világban hírértékű, ha egy színész a zeneiparban is próbára teszi a képességeit, avagy fordítva, valamelyik híresebb énekes, vagy zenész filmszerepet kap, addig mindez a Távol-Keleten teljesen elfogadott, megszokott dolog. Arrafelé nincs éles határvonal a filmes és a zenei világ között, az egész egybemosódik, talán a „szórakoztatóipar” kifejezés lehet rá a legjobb magyar szó. Ez a sztárok és a mögöttük álló produkciós cégek számára is kényelmes helyzet, hiszen kevesebbet kell költeni a promócióra, viszont több forrásból is lehet bevételt szerezni, a nép ugyanis tódul a kedvencek filmjeit megnézni, vagy a kedvenc filmsztár koncertjeit meghallgatni, lemezeit, DVD-it megvásárolni. Az ottani énekesek között pedig már-már íratlan szabály, hogy karrierjük kerek évfordulóira kiadnak egy afféle „best of” jellegű kiadványt, összefoglalva az addigi munkásságukat. Az egyik legnépszerűbb cantopop díva, megannyi könnyed hongkongi film főszereplője, Kelly Chen 2006-ban ért el egy ilyen pontra, ugyanis ebben az évben ünnepelte karrierjének 10. évfordulóját és ennek okán került a boltokba a 20 videoklipet tartalmazó Especial Kelly című DVD.
A lemezen technikailag semmiféle különleges extra nincsen, leszámítva a Távol-Keleten szinte kötelező tartozékként kezelendő karaoke funkciókat. Ennek megfelelően 2 hangsáv van, az elsőn a dalok eredetiben hallhatóak, a másodikon pedig az instrumentális változatok vannak, míg a video részben a képernyő alján látható a kikapcsolhatatlan felirat, hűen mutatva, hogy mit is kellene éppen énekelni.
Mivel a karaoke részt vélhetően nem túl sok magyar néző tudja majd kihasználni, így ennek tárgyalása helyett inkább a klipekre és a dalokra helyezem innentől kezdve a hangsúlyt. Mint fentebb már olvasható, a lemezen összesen 20 videoklip kapott helyett, melyek jól elkülöníthetően két részre oszthatóak. Az első 10 klip Kelly korai dalaiból van összeválogatva, melyek többsége jellegzetes 90-es évekbeli cantopop, akárcsak a klipek technikai kivitelezése. Érdekes látni azt is, hogy az énekesnő itt még a kezdeti, afféle „lány a szomszédból” imázst próbálja magáról kialakítani. A második 10 klip már Kelly stílus és imázsváltása utáni korszakból való, mind a dalokon, mind az imázson látszik a nyugati zenék, elsősorban az európai elektronikus tánczenék és az amerikai r’nb hatása. Chen küllemén is meglátszik mindez, a „lány a szomszédból” külső a múlté, ezekben a klipekben már inkább afféle Famme Fatale-ként, vagy ha úgy jobban tetszik, „Wonder Woman”-ként pózol. De nézzük a klipeket kicsit részletesebben, szépen sorban egymás után.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


A sort egy négy tagból álló –valószínűleg rövidéletű, lehet, hogy egyszámos- együttes klipje nyitja, aminek Kelly mellett további tagjai Joyce Yau, Daniel Chan és Ray Chan voltak. A zene leginkább a 80-as évek nyugati zenéjére emlékeztet, akárcsak a klip. Hallgatható, de semmi extra, egy sivatagos helyszínen játszódik, a készítők néhány megmosolyogtató videotrükkel próbálták látványosabbá tenni, Kelly pedig itt még rövid hajjal, abszolút kezdőként látható. A második klip, a You Gave It To me, kicsit Faye Wong zenéjére (és klipjeire) emlékezteti az embert, kellemes kis zene, a klip pedig jellegzetesen eseménytelen, akárcsak Faye videói. Kelly festeget, valamint a csendélet tárgyául szolgáló almákkal szórakozik. A harmadik klipről is nagyjából ugyanezeket lehet elmondani, ezúttal is elmosódott, sokszor fekete-fehér képek váltakoznak, a dal pedig egy jól eltalált ballada. Nem véletlenül tartották Kelly-t az új Faye Wong-nak ekkoriban, mert ez a dal is a Faye által megkezdett irányt folytatja.



A negyedik klip a Wind, Flower, Snow album címadó dalához készült. Itt már kicsit többet dolgoztak a videotrükkökkel, bár azért nem erőltették meg magukat. Kelly ebben a klipben egy üres szobában egy számítógép előtt ülve chatel, valamint a lakás különféle zugaiban sétálgat. A klip is, meg a zene is hangulatos. Az ötödik klip az egyik legjobb az egész válogatáson, akárcsak a dal, amihez készült. A lágy, de ritmusos dalhoz egy jó kis álomszerű, helyenként rajzoltnak tűnő klipet készítettek. Ha minden cantopop ilyen színvonalú lenne, sose hallgatnék mást…  A hatodik klipben ismét előkerül a festegetés, azonban itt az eddigiektől eltérően már egy egész sztorihoz kapcsolódóan. Kelly a klipben egy festő párja, aki nem sok sikert arat a műveivel, ezalatt azonban Kellyből híres énekesnő lesz, akinek a plakátjai mindenhová ki vannak ragasztva. Útjaik szétválnak, a fickó csak a tv-ben látja barátnőjét, míg a lány folyton csak a nála maradt vázlatokat nézegeti. A hiperromantikus végkifejlet sem maradhat el természetesen. A dal sem rossz, eleinte balladaként indul, aztán a végefelé egész felpörög.



A hetedik klip, ha kicsit több figyelmet fordítanak rá, a legjobb lehetett volna az egész lemezen. Sajnos elrontották, így csak a dal (a címe It’s your fault) mondhatná el azt magáról, hogy benne van a három legjobb között. Egy kínai mércével mérve jó kis pörgős, kicsit rockos dalról van szó, amiben (sajnos ritkaság!) Kelly kiereszti egy kicsit a hangját. A klip pedig egy sivatagos tengerparton játszódik, ahol még ókori romok is vannak, de nem ez az igazi poén benne, hanem az, hogy némi trükkökkel Kelly szemfehérjét Frank Herbert Dűne című regényének hősei, a fremenek mintájára „bekékítették”. Amivel viszont elrontották az egészet, az az amatőrvideó jellegű kivitelezés, a rendezőnek hihetetlen ízlésficama volt. Kár érte, pedig a klip alapötlete egyáltalán nem rossz. A nyolcadik videó a Lavender című film betétdala, ennek megfelelően elég sok snitt van benne a filmből, mellette pedig néhány érdekes kameraállással felvett jelenet látható még (pl. ahogy folyik ki a víz egy pohárból). A dal egy melankolikus ballada, túlzottan nem köti le az embert, bár azt sem lehet rá mondani, hogy rossz lenne. A kilencedik klip, ami a My favourite concert címet viseli, szintén nem egy nagy durranás, van benne egy rakat szappanbuborék, míg Kelly egy régi Sinead O’Connor (jól írtam?) klipre hajazva hullajt néhány könnycseppet. A zenéről annyit, hogy ha a klip legelején elhangzó „jáááj, má’ megin’ egy ballada!” felkiáltástól számított mintegy másfél percet kibírja a néző, akkor már kicsit felpörög a tempója, de igazából felejthető darab. A tizedik klip is egy lassú, szomorkás számhoz készült, ennek megfelelően ez sem túl mozgalmas, a klip java részében annyit lát a néző, hogy Kelly ül egy ülőgarnitúrán, ezen kívül egy rakat zöldszínű üres(?) üveg közelében is látható.



Innentől kezdődik az imázsváltás utáni klipek sora, amit a balladák után egyből három egymást követő pörgős dance zene jelez. Rögtön az első a sorban a Flower Universe-hez készített videó, ami technikailag az egyik legjobb az egész lemezen. Itt végre nem tartották féken a trükkmestereket, sokszor 5-6 Kellly van egyszerre a képen, látványos vágások és kameraállások színesítik a palettát, a grafikusok által megálmodott repülő „motor”-ról nem is beszélve. Ez azon kevés klip és szám közé tartozik a lemezen, amik akár a nyugati ízlésvilágba is belefér, még Kelly európai szemmel nézve kissé furcsa táncstílusával együtt is. Ezzel szöges ellentétben áll a sorban következő klip, a Memory Lost Weekend. A dal maga ugyan hasonló színvonalú, mint az előző, azonban a klip egy rettenetesen rossz nullköltségvetésű valami. Fogtak egy rakat, a Viva Club Rotation-ban látható „fellépésekhez” hasonlító tévéfelvételt (az ilyesmi arrafelé, mint a klipből kiderül, a Samsung égisze alatt készül), ezeket vagdosták össze egybe. Ez még tulajdonképpen nem lenne baj, de az egész alá egy stroboszkópszerűen villogó, a Winamp és a Media Player visualization funkciójára hasonlító valamit tettek, amivel teljesen nézhetetlenné válik az egész. Hihetetlenül kilóg a sorból, nehezen érthető, hogy tudták ezt így összehozni. A harmadik dancefloor videó, egyben a 13. klip a sorban a legjobban eltalált dal a három közül, a klipje azonban eléggé sematikus. Egy bulit láthatunk, mint oly sok más hasonló stílusú videoklipben, extraként meg a szintén ezerszer elpuffogtatott napszemüvegben a kamerába nézést hozzák be, így láttatva a kamera mögötti megvilágítást. Jobb klipet is kihozhattak volna belőle.



A 14. klip egy újabb ballada, ami valószínűleg a házasságkötéssel kapcsolatos dolgokról szólhat, mert Kelly elég sokat látható benne menyasszonyi ruhában, sajnos ez a klip sem túl eseménydús. A korábbi balladákhoz készült klipekhez képest viszont feltétlenül a javára írható, hogy sokkal szebben van kivitelezve azoknál. A 15. klip is egy lassú számhoz készült, ebben Kelly eleinte egy futurisztikus szobában üldögél, majd egy Mitsubishi volánja mögé ül. Persze amint kívülről mutatják az „autót”, világossá válik, hogy ez a klip egy számítógépes játék reklámjaként funkciónál. A 16. számhoz, ami egy közepes minőségű lágy popdalocska, egy látványos fantasy klipet készítettek, amiben Kelly egyrészt egy szürke lovon közlekedik, meg különféle dúsan felékszerezett fantasy szereplők bőrébe bújik. Ez azon ritka klipek egyike, amik jobbak, mint a dal, amihez készültek.



A 17. klip a koreai Dae Jang Geum tévésorozat főcímdalának kantoni nyelvű átiratához készült, amit (nem nehéz kitalálni) Kelly énekelt. A nagysikerű tévésorozat zenéje is hangulatosra sikerült, míg Kelly a kantoni átiratért különféle díjakat is kapott. A klipben egyébként rózsaszirmokat pakol bele szép, lassú, szertartásos mozdulatokkal egy dobozba. Ugyan nem túl mozgalmas, de látványos a klip, a zene meg nem véletlenül nyert díjakat. A 18. klip a frappáns Shake Shake címet viseli és az amerikai r’nb klipek ihlették, akárcsak a címadó dalt, ami az r'nb és a "latinos" stílusok keveréke. A tánc koreográfiája és a ruhák is egy az egyben olyanok, mint az amerikai klipekben, a néző folyamatosan azt várja, hogy mikor ugrik elő egy nagy fekete ember valahonnan és kezd el a kamerába mutogatni. Szerencsére azonban ez nem történik meg, de ez a szám finoman szólva is felejthető.



A 19. klip, melynek címe Phone Killer, messze-messze a legjobb az összes közül. Valahogy ilyennek képzelne el az ember egy hongkongi videóklipet, mint ez. Kelly ugyanis egy wuxia hősnőt alakít benne, aki látványos wire-action elemekkel teletűzdelt csatákat vív a rátámadó galád férfiak ellen, akiknek telefonjait is módszeresen elpusztítja. Jól eltalált CGI trükkök is színesítik az egészet, a „drámai” részeknél meg belassítják az akciókat. Persze az egész inkább egy számítógépes játékra emlékeztet, mint valódi wuxia filmre (ez egyébként a Kellyre támadó Porsche esetében látszik leginkább), de ez semmit sem von le az élvezetéből. Szuper klip, a végén még a főgonosz is megjelenik, Kelly pedig afféle Femme Fatale-ként hadakozik. A zene se rossz, ugyan r’nb, de teljesen hallgatható, ritmusos darab, illik a kliphez.



A záró, 20. klip feltehetőleg egy újabbkeletű Kelly film (esetleg tévésorozat) promóciós videója lehet, bár nem találtam erre vonatkozó információkat. Egy francia étteremben énekel duettet egy idősebb hölggyel, mialatt szép sorban bemutatják az ott tartózkodókat. Közepes szám, kicsit unalmas klippel, nem egy nagy durranás.
Természetesen ez még nem minden, ugyanis a kiadványhoz a DVD mellett egy 3 CD-ből álló Best Of album is tartozik, amin a fenti 20 dal java része mellett további 34 Kelly sláger hallható, összesen mintegy 180 percben. Az első két CD-re tették fel a „hagyományosabb” cantopop dalokat, ezen belül a második lemezre kerültek a többek között Andy Lau-val és Ronan Keating-gel készült duettek is, míg a harmadik lemez a „Kelly in the party” szlogen alapján lett összeválogatva, fele-fele részben tartalmazva r’nb és dancefloor szerzeményeket.
A DVD legnagyobb hibája, hogy elég rövid, nagyjából 75 perces. Extrák sincsenek rajta a karaoke funkciókon kívül, így simán ráférhetett volna még 5-6 klip, mondjuk Kelly különféle filmjeihez, például a Tokyo Raiders-hez készített klipjei, vagy az Andy Lau-val közös duettje, stb. A felkerült 20 klip közül is ki lehetett volna hagyni párat, főleg a rendkívül rosszul sikerült Memory Lost Weekend-et, azonban az összhatás nem olyan rossz, valahol a 3 és a 4 csillag között van. Kelly Chen rajongói imádni fogják, a hozzám hasonlóan a cantopop dívák (Kelly mellett pl. Gigi Leung, Sammi Cheng, Miriam Yeung, Yumiko Cheng, Karen Mok, stb.) zenéje iránt általánosságban érdeklődőknek is érdekes lehet, az azonban biztos, hogy akit eddig nem érdekelt a kínai zene, az nem ettől a kiadványtól lesz fanatikus rajongó.

Hozzászólások   

#1 Guest 2007-02-20 09:37
Tito segítségével most már eredetiben is itt van a polcomon, így annyit tennék még hozzá, hogy nagyon igényes kiadvány. Két tokban van kialakítva a 4 lemez helye és van hozzá egy kiegészítő tok is, amibe bele lehet őket rakni. A szövegkönyvek mellett meg bőséges fotóanyagot is mellékeltek Kellyről. :P

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

The Uchoten Hotel (2006)

The Uchoten Hotel (2006)

iMDB  Klasszikus amerikai színpadi vígjátékokat idéz Koki Mitani új filmje, az Uchoten Hotel, melyben egy luxus szálloda szilveszter estéjét kísérhetjük végig. A recept egyszerű: hozzunk össze sok lökött embert, ne hagyjuk őket magukra, szervezzük meg,...

Heat Team (Chung on chi ma gun) (2004)

Heat Team (Chung on chi ma gun) (2004)

Heat Team (Chung on chi ma gun) (2004)iMDBA Heat Team egy igencsak átverős film. Már a címe is az. A gyanútlan néző arra számít a cím és a műfaji besorolás (hongkongi akció) alapján, hogy akár...

Big Bang Love, Juvenile A (2005)

Big Bang Love, Juvenile A (2005)

IMDb  Úgy gondolom, abban mindenkivel kiegyezhetem, hogy Takashi Miike napjaink legzavarbaejtőbb rendezője. Fékevesztett tempóban készíti az újabbnál újabb filmeket, s eközben úgy csapong a stílusok, kifejezési módok és művészi eszközök között, ahogy kedve tartja....

Rob-B-Hood (Bo bui gai wak) (2006)

Rob-B-Hood (Bo bui gai wak) (2006)

Rob-B-Hood (Bo bui gai wak) (2006)iMDBJackie Chan legújabb blődlijében egy Thongs nevű mániákus szerencsejátékost alakít, aki mindig veszít. Pénze viszont mindig van egy kevés, hiszen az a „foglalkozása”, hogy széfeket rabol ki társával, Octopus-szal (Louis...