belépés∆
2024. március 28. csütörtök 19:51, Gedeon, Johanna, Hanna napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Three Extremes (2004)

 

Három híres ázsiai filmrendező állt össze, hogy három, egymástól történetileg független, témájukban hasonlóságokat mutató rövid lélegzetvételű filmet csináljanak. Mindhárom film a horror kategóriába sorolható, ám különböznek mind az amerikai és európai horrorfilmektől, mind a manapság virágkorát élő j-horroroktól.

Box (Takashi Miike, Japán)

Three Extremes (2004)Egy írónőnek visszatérő, nyomasztó álma van, amitől nem tud szabadulni. Néha már látomásai is vannak, maga sem tudja, hogy ébren van-e vagy sem, esetleg tényleg egy szellem kísérti-e. A probléma forrása lelki eredetű, egy gyermekkori traumában keresendő. A nő tehát elkezd mélyre ásni az emlékeiben, hogy szembenézzen nyomasztó félelmeivel és megbékítse gyermekkorában elhunyt ikertestvére szellemét - vagy emlékét... És végül eljut ahhoz az eldugott cirkuszsátorhoz, ahol gyermekkorukban egy bűvész segítőiként éltek és dolgoztak testvérével. Féltékenység, irigység, harag, klausztrofóbia... nincs elég hely, nincs elég szabadság... és az álom mindig visszatér... Sok kritikus lehúzta a Box-ot a Three Extremes-t alkotó másik két filmhez képest, de nekem messze ez tetszett a legjobban. Egyáltalán nem igaz, hogy Miike a j-horrorok "hosszú fekete hajú sápadt szellemlány ijesztget" sablonjához nyúlt ahelyett, hogy valami eredetit talált volna ki. Az álomtöredékek, a szimbolikus jelentésű elvont jelenések és a valóság keveredését finom kézzel, de magabiztosan oldotta meg Miike, a szellemlányos motívum is csak azért bukkan fel, hogy egy kis kikacsintással üzenjen a horrorfilm-rendezőknek: a sablonokat lehet más megvilágításba helyezve, átgondolva, egy kis csavarral ellátva is használni, és az eredmény így már sokkal inkább érdekes lesz, nem unalmas és kiszámítható. (Erős a gyanúm, hogy a Box-ot szokványos j-horrornak aposztrofáló kritikusok egyáltalán nem is értették Miike filmjét.) Azonkívül az álom és ébrenlét határának összemosódása sem jellemző a j-horrorra, az elhagyatott, különös, mágikusnak tűnő cirkusz pedig egy klasszikus amerikai toposz.

Számszerű értékelés: 9/10.

 

Dumplings (Fruit Chan, Hong Kong)

Three Extremes (2004)Ismert közhely, hogy a nők mindent megtennének a szépségért. Fruit Chan elgondolkozott azon, hogy mégis mi mindent... A Dumplings főszereplője egy középkorú nő, aki nem tudja elfogadni, hogy öregszik, hogy a bőre már nem olyan feszes, mint valaha, és persze leginkább azt nem, hogy sikeres férje folyton fiatalabb nők kegyeit keresi. Egyetlen esélyének azt látja a férfi (és fiatalsága) visszaszerzésére, hogy titokban dolgozó javasasszonyok által készített különleges hozzávalókból készült ételekkel tartsa magát fiatalon. A legfontosabb hozzávaló azonban egy igen hátborzongató dolog, és kérdés, mit szól majd főhősnőnk, mikor megtudja ezt, valamint hogy hogyan fog utána tovább küzdeni az öregedés ellen... A filmben kevés a borzongató, ijesztő jelenet, inkább az undorítóságával borzongat, és különösen hatásosak a hangok, hangeffektek is. A fényképezés gyönyörű, a beállítások profik, de a történet soványságán ez nem segít. Mondjuk ilyen hosszúságban még simán leköti az embert.

Számszerű értékelés: 7/10.

 

Cut (Park Chan-Wook, Dél-Korea)

Three Extremes (2004)Park Chan-Wook a horrornak a hozzá legközelebb álló formáját választotta: az emberek közti feszültségben és az emberi kegyetlenségben rejlő horrort mutatja meg filmjében. A bosszú témájától most sem tudott szabadulni (a Vengeance-filmek és az Oldboy után), de most egy igen áttételes bosszúról van szó: az egész életben sikertelen, hihetetlenül frusztrált statiszta leszámol az életével és egyúttal haragját kedvenc rendezőjén tölti ki, aki sikeres, gazdag és ráadásul még jó embernek is tűnik. Emberünk tehát foglyul ejti őt, feleségét és egy ismeretlen kislányt, majd a felesége ujjainak levagdosásával próbálja rávenni a rendezőt arra, hogy az megölje a lányt, ezzel egy valódi bűnt vállalva magára. Az persze mindent kipróbál, hogy kibújjon a kegyetlen játékból, ügyeskedik, majd vallomásokat próbál tenni, hogy megmutassa, hogy egyáltalán nem is jó ember. Aztán ezek a vallomások egyre komolyabbak lesznek, és rádöbbentik őt olyan dolgokra, amikkel eddig talán nem nézett szembe... Az önmagunkkal való őszinteség és a sikerrel-sikertelenséggel való megbékélés témája mellett egyébként szociális kérdések is felmerülnek, hiszen teljesen másfajta családból és környezetből származik a két férfi. A film alaphelyzete nagyon emlékeztet A fűrész című, azonos évben készült filmére, nem tudom, hogy ez véletlen-e. Az ujjlevágásokból keveset mutatnak meg, de ez is csak azért van, hogy a film vége annál jobban üssön. A hanghatások itt is nagyon profik, szinte még érzékletesebbek, mint amit a kép megmutat. Összességében hasonlóak az érzéseim e filmecskével kapcsolatban, mint a rendező más filmjeivel: remek beállítások és rendezés, jó színészek, akik a végletekig elmennek és hihetően, viszont a történet nem túl csiszolt, kicsit kimódolt, valószerűtlen. Persze Park Chan-Wook filmjeinél erre eleve készül a néző, meg hát ez egy rövidfilm, ráadásul horror, ahol nem annyira fontos a logikusnak tűnően tálalt történet, mint mondjuk a Sympathy For Mr Vengeance-ben (lett volna).

Számszerű értékelés: 8/10.

 

Összesített számszerű értékelés: 8/10.

A film imdb-s adatlapja

Rottentomatoes.com-os kritikák

A film előzetese

Hivatalos honlap

Hozzászólások   

#1 Guest 2007-01-24 18:04
Miike kisfilmje a legjobb a három közül. kicsit David Lynch stílusára emlékeztet. Fruit Chan "alkotása" gyomorforgatóan undorító! Park filmje bosszúfilm, nem is meglepő. nem rossz, de lehetett volna jobb is. nálam a három film átlaga: 6/10

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Red Shadow (Akakage) (2001)

Red Shadow (Akakage) (2001)

Rendezte: Hiroyuki NakanoIMDbAkakage (Masanobu Ando), Asuka (Kumiko Asu), és Aokage (Jun Murakami) ninják, különböző küldetéseket teljesítenek uruk parancsára. Egyik bevetésük során Asuka, Akakage szerelme meghal. A trió így felbomlik, és míg Akakage hű marad a...

A Very Short Life (Duen chaam dik sung ming) (2009)

A Very Short Life (Duen chaam dik sung ming) (2009)

Az ingatlanügyletből meggazdagodott, majd a Milkyway Images finanszírozójává és elnökévé avanzsált Dennis Law 2005-ös direktori debütálása óta óriási lelkesedéssel igyekszik megszerezni a Hongkong legrosszabb rendezője díjat. Az alapevetően jó és érdekes ötletből kiinduló A Very...

The Story of Qiu Ju (Qiu Ju da guan si) (1992)

The Story of Qiu Ju (Qiu Ju da guan si) (1992)

The Story of Qiu Ju (Qiu Ju da guan si) (1992)  IMDb

Kakurenbo: Hide and seek (2005)

Kakurenbo: Hide and seek (2005)

Shuhei Morita rendezőnek, és 2-3 wannabe animekészítőből álló rajzfilmstúdiójának (Yamatoworks) első, rövid animációja.    A nagyvárosi cyberpunk díszletek között a gyerekek egy régi mende-mondáról suttognak egymásnak. A neon fényreklámok egy-egy betűje időnként kialszik, és...