belépés∆
2024. április 19. péntek 12:50, Emma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

The Untold Story (1993)

The Untold Story (1993)
 
 

Nálunk, ha az ázsiai filmek szóba kerülnek, először általában két dologra asszociálnak a laikus mozilátogatók. Vagy Kurosawa neve ugrik be nekik, vagy az, hogy a távol keleti filmek rettentően brutálisak és véresek (illetve némelyeknél Kim Jong-Il neve is felbukkan valahonnan a mélyből, de erre most ne térjünk ki). Míg Kurosawa saját maga felelős a hírnevéért, addig az ázsiai filmek extrémitásának előtérbe kerüléséről olyan művek tehetnek, mint az 1993-ban, Anthony Wong főszereplésével forgatott The Untold Story.

Bár a filmet valós események alapján forgatták, a történet nem követi hűen azokat, ennek ellenére mégis nagyon hitelesnek tűnik.

Az Anthony Wong által megformált karakter az érvényesülés sajátos módját választja. Elmegy egy gyorsétkezdét üzemeltető rokonához egy kellemes kis esti mahjong partira, ám mikor az szóvá meri tenni, hogy főhősünk csalt, lemészárolja őt az egész családjával egyetemben, s átveszi tőle az üzletet. A kifőzde nem érzi meg különösebben a váltást, s hála az új tulaj ízletes főztjének, egyre többen térnek be egy tál húsos gombócra (dumpling). Sajnos azonban a csehó átvételének hivatalos papírmunkája mégsem akar gördülékenyen menni és egy csapat rendőr is el kezd érdeklődni hősünk kiléte felöl.

The Untold Story (1993)

A The Untold Story mára egyértelműen kultfilmmé vált, sőt maga a kultfilm, ami azért érdekes, mert első ránézésre nem sokkal több egy elvetemültebb kaszabolós horrornál. Csak néhány dolog van, ami kiemeli a középszerűségből, melyek közül az egyik legerősebb a főszereplő, Anthony Wong játéka. A mára már sztárrá avanzsált hongkongi színész ezzel a filmmel tette le karrierjének alapköveit, amit más sem bizonyít jobban, minthogy abban az évben megkapta a legjobb színésznek járó díjat a HKFA-n. Anthony gyakorlatilag teljesen megváltoztatta külsejét, ám nem maszkmesterek, drasztikus edzés vagy fogyókúra segítségével. Elég volt neki leborotválnia a haját és felvenni egy SZTK-keretes szemüveget, ám ami a legnagyobb változást jelentette, az a tekintete – egy teljesen antiszociális elmebeteg néz le ránk a mozivászonról. Persze ez nem lett volna elég a tökéletességhez, az egész jellemét át kellett formálnia, ami annyira jól sikerült, hogy az ember beleborzong. Itt nem valami speciális dologra kell gondolni természetesen, nincsenek különös ismertetőjelei annak, hogy ő valójában egy sorozatgyilkos. Nincs semmi deformitása, vagy hatalmas tetoválása. Olyan, mint egy némileg alacsony IQ-val és jó sok arroganciával megáldott ember, akivel az átlag néző is könnyedén találkozhat, vagy már találkozott is. Mint mondtam, első ránézésre semmi különös, csak egy átlagos bunkó. Másodszorra azonban…

The Untold Story (1993)

Érdekes magának a filmnek a felépítése is. Az alkotók gyakorlatilag két stílust kevertek össze, melyekből az egyik a fentebb ismertetett horror, míg a másik a teljesen szokványos hongkongi vígjáték, melyet a rendőrcsapat képvisel. Legalábbis egy darabig. Nincs ugyanis hosszan tartó nyomozás, látványos üldözés vagy nemes önfeláldozás, amit már megszokhattunk a hasonló filmektől. Itt a jó oldal viselkedése is gyomorforgatóan undorító, mint azok az eszközök is, melyeket felhasználnak a nyomozás során. Ezt még jobban kiemeli az a néhány vicces rész, melyeknek inkább az ellenpontozás, mint a valós megnevettetés a szerepe.

A filmnek több címe is van, melyek nyújthatnak egy kis támpontot, hogy mire is számíthatunk. Ilyenek a Bunman: The Untold Story, Human Meat Pies: The Untold Story, Human Pork Chop, The Untold Story: Human Meat Roast Pork Buns. Aki ráveszi magát erre a filmre, az ne várjon túl sokat. A fentebb felsorolt pozitívumokon túl lehetne bőven negatív dolgokat is felhozni. Arra viszont készüljön fel, hogy a filmben átlépnek néhány határt, amit a madárlelkű emberek nyilván megsínylenek, de a keményvonalasoknak is megfeküdheti a gyomrát, mint ahogy azt tette velem is.

 

 

Hozzászólások   

#3 arnold 2007-03-01 11:50
ettől a filmtől garantáltan mindenkinek elmegy az étvágya! :D
#2 Guest 2007-01-28 03:29
Na megnéztem. Zseniális film! 9/10, és csak azért, mert a rendőr csapat hihetetlenül béna poénokat hozott a filmbe, sok mást nem (kivéve a vége felé) és unalmasak meg idegesítőek is voltak. Kemény film, gyomorilag és hangulatilag egyaránt. Nyers, zavarbaejtően őszinte és kegyetlen. Az Ichi The Killer és a Tetsuo mellett a helye a polcon. :-)
Második részt ismeri valaki?

(ja igen, a főoldalon levő keresővel képtelen voltam megtalálni a filmet valamiért...)
#1 Guest 2007-01-23 02:39
Ááá, erről akartam írni mostanában... :sigh: :D Viszont az ázsiai filmek véres hírével kapcsolatban leírtakkal nem igazán értek egyet... Szerintem nem egyes filmek, hanem az egész ázsiai hozzáállás az erőszakhoz az, ami kialakította ezt az egyáltalán nem is hibás nézetet. Az, hogy akármilyen krimibe vagy akár vígjátékba beférnek olyan dolgok, amik nyugaton csak a keményebb thrillerekbe vagy akciófilmekbe vagy horrorokba...

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Invisible Target (Nan er ben se) (2007)

Invisible Target (Nan er ben se) (2007)

Invisible Target (Nan er ben se) (2007)iMDBA kortárs hongkongi filmrendezők közül talán Benny Chan az, aki leginkább tisztában van a „blockbuster” fogalmával. Ritkán rendez, úgy általában évente egyszer, a közbenső időben pedig valószínűleg kalapozza össze...

The embryo hunts in secret (Taiji ga mitsuryou suru toki) (1966)

The embryo hunts in secret (Taiji ga mitsuryou suru toki) (1966)

The embryo hunts in secret (胎児が密猟する時) (1966)iMDBA japán sexploitation filmeknek igazából két ága volt és van mind a mai napig. Az egyik a kommersz, általában különféle képregényekből adaptált szórakoztató alkotások egész sora, amik közül jónéhányról...

Stephen Chow Shing-Chi

Stephen Chow Shing-Chi

Chiau Shing-Chi 1962 június 22-én született Hongkongban. Egyetlen fiú volt a családban, Bruce Lee rajongójaként nőtt fel és mániákusan szerette a harcművészetet, Bruce Lee stílusát, a wing chun-t tanulta. Karrierje tévés műsorvezetőként kezdődött, a 430...

Anna Magdalena (Ngon na ma dak lin na) (1998)

Anna Magdalena (Ngon na ma dak lin na) (1998)

iMDBChung Man Yee neve valószínűleg még a legfanatikusabb ázsiafilm rajongóknak sem mond sokat. Mindez nem véletlen, még azzal együtt sem, hogy az úriember Oscar díj jelöléssel, valamint az iMDB szerint eddig 12 különféle filmes...