belépés∆
2024. április 19. péntek 2:30, Emma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Heat Team (Chung on chi ma gun) (2004)

Heat Team (Chung on chi ma gun) (2004)

Heat Team (Chung on chi ma gun) (2004)

iMDB

A Heat Team egy igencsak átverős film. Már a címe is az. A gyanútlan néző arra számít a cím és a műfaji besorolás (hongkongi akció) alapján, hogy akár egy egész elit kommandós csapat hatalmas és látványos akciókkal teletöltött kalandjait fogja végignézni. Persze szó sincs erről (egy jelenetet leszámítva). A Heat Team jelentését már a film legelején megmutatják, amikor is az időjárásjelentést hallgatják rádión, ahol bemondják, hogy még soha sem volt ilyen hosszantartó forróság a városban. A gyanútlan néző itt kezd el némileg gyanút fogni.
Aztán persze a gyanúja a film végéig folyamatosan erősödni fog, hogy őt jól átverték. Kommandós csapatról ugyanis szó sincs. Van helyette egy Amerikába szakadt kínai, akit sok-sok különösen nagy értékű tárgy eltulajdonítása miatt köröz az Interpol. Ez a kínai pedig, micsoda véletlen, épp Hongkongba utazik, egy (micsoda véletlen) igen nagy értékű ékszer megszerzéséért. Az Interpol persze értesíti a helyi rendőröket és a helyszínre küld két nyomozót, hogy segítsenek szegény hongkongi zsaruknak. Minő véletlen, a két Interpol nyomozó is hongkongi, név szerint YT Lee (Aaron Kwok) és KC Wong (Eason Chan). Hogy mi a fő ismérvük? A gyanútlan néző további gyanús jeleket lát, amikor megtudja, hogy Lee legfőbb jellemvonása, hogy ha nő van a közelében, akkor bepánikol, míg Wong nagy nőcsábász… Még az első 10 perc sem telik le a filmből, amikor további gyanú ébred a nézőben, hogy ez egy nagyon furcsa akciófilm lesz. A hongkongi rendőrség vezetője egy magát nagy zseninek tartó idősebb úriember, a két interpolos közvetlen főnöke pedig a vonzó és éppen házasságkötés előtt álló Bobo (Yumiko Cheng). Rajtuk kívül még megemlítendő az amerikai kínai bűnöző segédje, aki történetesen egy fiatal lány, Fung (Mandy Chiang). A történet nagyvonalakban ebből a kiindulási pontból és a szereplők ismeretében már akár ki is található, segítségül még annyit, hogy a rendőrök jóval többet foglalkoznak egymással, mint a nyomozással…

Heat Team (Chung on chi ma gun) (2004)

Tehát a gyanútlan néző nem azt kapja, mint amire számít, a film ugyanis sokkal inkább vígjáték, mint igazi akció. Nem kell persze megijedni, van akciójelenet bőséggel a filmben, azonban a gyanútlan néző ismételten azzal szembesül, hogy őt bizony átverték. Nagyszabású lövöldözős, autórobbantós, kegyetlenbűnözős jelenetet ugyanis, mint fentebb írtam már, mindösszesen egy darabot lehet látni (igaz, ez az egy jelenet nem rossz). A többi pedig abszolút poénra van véve, ami még önmagában nem lenne baj, azonban a kivitelezésük pocsék. Példa minderre: Bobo esküvői ruháját próbálgatja az irodában, amikor telefonon hívják, hogy egy külföldi rab rendetlenkedik a kihallgatóhelységben. A hölgy úgy, ahogy van, hófehérben bevonul a helyszínre és néhány rúgással elintézi az illetőt. Az ötlet jó, a humort értjük. De a kivitelezés… Látunk közeliben egy női lábat, meg hallunk egy fájdalmas hangot. Megáll a kép, vágás. Újra ugyanez, kicsit másképp, majd harmadszorra is. Ami érthetetlen mindebben, hogy a „civilben” popénekesnő Yumiko Cheng, aki arról (is) híres, hogy elég sok akrobatikus koreográfiát mutat be a fellépésein, ezúttal semmit nem mutat mindebből. Még egy sima „wire-fight”-et sem. Kár érte. De ugyanez jellemző a többi harcra is, az alapötletük nem rossz, de gyenge a megvalósításuk.
Hasonló a helyzet a két főhőssel, a két nagyon menő Interpol nyomozóval is. A rendező, Dante Lam arra törekedett, hogy egyszerre mutassa őket hihetetlenül menőnek és ugyanakkor szánalmasan idiótának is. Amennyiben ténylegesen ez volt a célja, akkor tökéletes munkát végzett. A két vérprofi ugyanis rengeteg eszetlenséget követ el a film során és a gyanútlan néző már akkor biztos abban, hogy ezúttal mellényúlt az esti szórakozás kiválasztásában, amikor arra az ütközetre kerül sor, amikor a két nyomozó el akarja dönteni, melyikük legyen a vezér. Aztán a későbbiekben ez csak fokozódik. A humorforrás következetesen abból fakad, hogy a karaktereket egyre kínosabb helyzetekbe hozzák. Ebben a csúcsot a homoszexuális rész nyújtja, a gyanútlan néző annál a jelenetnél már csak a fejét fogja.

Heat Team (Chung on chi ma gun) (2004)

A poén mindezek után mégis az, hogy az átvert gyanútlan néző mégsem tudja azt mondani a filmre, hogy borzasztó rossz volt. Eason Chan és Aaron Kwok jól hozza a két esetlen figurát, a sok sablonos rendőrös jelenet (pl. hiába van a rendőrnél fegyver, ha adnak rá okot, hogy letegye) mellett jól eltalált részekben mutatták be a két nyomozó jellemének különbségét (főleg, amikor mahjongoznak), valamint a hőséggel kapcsolatos poénok is jók. A bárgyú triádfőnöknél lejátszódó fingós poénok viszont a gyanútlan nézőt megintcsak fejfogásra késztetik…
Összegezve tehát ez egy tipikus B kategóriás film. A készítők nem tudták igazán eldönteni, hogy akciót, vagy vígjátékot akarnak filmre vinni és ez nagyon érződik rajta. Jó filmnek semmiképpen sem lehet nevezni, de nézhetetlenül rossznak sem. Mindettől függetlenül semmit sem veszt az, aki nem akar gyanútlan néző lenni (bár az ajánló után már nem lesz az) és kihagyja ezt a filmet.

Heat Team (Chung on chi ma gun) (2004)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

The Ghost Story of Oiwa (Kaidan Oiwa no borei) (1961)

The Ghost Story of Oiwa (Kaidan Oiwa no borei) (1961)

A Japánban rendkívül népszerű kísértet történet 1925-ben született meg Tsuruya Nanboku tollából még Tokaido Yotsuya Kaidan címmel, aki a negyedik volt ezen néven, és színpadi szerzőként tevékenykedett.

The Restless (2006)

The Restless (2006)

iMDB A koreaiak, úgy látszik, nem igazán tanulnak hibáikból. Miután az egyik skatulya-stílusukba, a fantasy-akcióba tartozó előző filmjeik, mint a Shadowless Sword és a Bichunmoo olyan szépen leszerepeltek, eldöntötték, hogy ők bizony azért sem szálnak le...

Out of Justice - This is Law (Igeoshi beobida) (2001)

Out of Justice - This is Law (Igeoshi beobida) (2001)

Out of Justice/This is Law (Igeoshi beobida) (2001)iMDBEbben a filmben egy csapat rendőr életébe és munkájába nyerhet a néző betekintést, akik éppen egy sorozatgyilkos elfogásában mesterkednek. A gyilkos mindegyik tett helyszínén otthagyja névjegyét, egy tarotkártyát,...

Szigorúan piszkos ügyek II (Infernal Affairs II) (2003)

Szigorúan piszkos ügyek II (Infernal Affairs II) (2003)

Az első rész hatalmas sikere után várható volt, hogy lesz valamiféle folytatás. Mivel onnan folytatni, ahol az első rész abbamaradt, nem volt érdemes, így egy úgynevezett „prequelt” készítettek, ami igyekszik igen részletesen bemutatni a Yan...