belépés∆
2024. április 19. péntek 18:21, Emma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Crazy Stone (2006)

Crazy Stone (2006)

iMDB

A hongkongi filmgyártás „istene”, Andy Lau , az idén elindította egy projectet, mellyel fiatal rendezőket szeretne támogatni. A második napon, jó managerként, egyből bele is invesztált a tervbe saját pénzéből 25 millió HK dollárt. A harmadik napon csodatévő ujjával rámutatott a mindössze egy filmmel (Mongolian Ping-Pong) büszkélkedő Ning Hao-ra, mondván: „Csinálj nekem filmet!”. A negyedik napon fiatal rendezőnk, Ning, bele is kezdett a filmbe, mely az ötödik napra el is készült. A hatodik napon bemutatták, és lám, Kínában idén a legnagyobb bevételt termelő film lett belőle. A hetedik napon most már lehet pihenni, és élvezni a hét munkájának gyümölcseit.

Hát lássuk, mit is rejt e csodálatos sikertörténet. A film egy smaragd körül bonyolódik, melynek értéke szinte felbecsülhetetlen. Mikor elterjed a híre, hogy bemutatják egy kiállításon, természetesen több gengszter is akcióba lép, hogy megszerezze. A kezdetben profinak tűnő társaságról azonban kiderül, hogy a rendőrtől az utolsó rosszfiúig, mindenki pancser, és mindössze az egy kőkorszaki riasztóval őrzött ékszert egyszerűen képtelenek elrabolni.

A kritikák egytől-egyig magasztalják a filmet, pedig a kép szerintem egy kicsit árnyaltabb. Minden írásban, ami jelenleg fellelhető a Crazy Stone-ról a filmet Quentin Tarantino munkáihoz, Ning Hao-t pedig Guy Ritchie-hez hasonlítják. Ebben nagyon is igazuk van, hiszen a film erősen emlékeztet a Ravasz, az Agy és Két Füstölgő Puskacső című angol kultmozira, azonban némileg rosszabb kivitelben. Bár ugyanúgy ugrálunk a történet különböző szálai között, ugyanolyan ügyefogyott karakterekkel van tele és még a fényképezés is hasonló, a Crazy Stone erősen alulmúlja elődjét. Először is ugye ott van az eredetiség kérdése, amit ezek után gondolom felesleges kifejteni, azt azonban mégis kiemelném, hogy az újdonság érzete teljesen elveszik, ami ennél a stílusnál fontos elem. A hasonló filmek másik alappillére, a jól kitalált és eljátszott, erős karakterek. Én nem láttam eme film szereplőiben semmi különöset, s bár jól meg voltak formálva, egy középszerű karaktert hiába próbál a legjobb színész is jól előadni, attól nem lesz eredetibb.

Crazy Stone (2006)

A poénok pedig egyáltalán nem jöttek át, bár egyedül néztem és lehet ez hiba volt. Talán egy moziban más lett volna az élmény, de így faarccal néztem végig az egészet. Csak a viszonyítás kedvéért –csak azon a poénon görbült felfelé a szám, mikor a smaragdot a Mission Impossible első részében látható „plafonról belógatós” technikával próbálják ellopni. A baj csak az, hogy ezt már láttam vagy egy tucatszor. Talán az lehet az egyetlen mentség a viccekre, hogy a film nyelvezete egy sajátos dialektust követ, úgyhogy még a kínai közönségnek is feliratozni kellett. Meg is bukott az ország legnyugatiasabb városában, Shanghaiban, ahol egyébként maga a történet is játszódik. Tehát lehet, hogy ha az ember ismeri e dialektust, talán több mókában lett volna része.

Mindenesetre a film nem rossz, csak erős közepes. Mikor az ember éppen már elbóbiskolna, jön egy jó kép, szöveg, helyzet vagy pillanat, amire felkapjuk a fejünk, de ez sajnos nem elég. És persze bosszant a kínai film ilyen terű elamerikanizálódása is.

 
 
 Crazy Stone videoklipp, Andy Lau előadásában! 

Hozzászólások   

#1 Guest 2006-12-11 09:18
Az viszont mindenképpen figyelemreméltó és követendő példa, hogy egyes befutott művészek nem (csak) harácsolják a pénzüket, hanem visszaforgatják , szakmailag és anyagilag támogatva az újabb generációkat.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Ichi the Killer / Koroshiya 1 (2001)

Ichi the Killer / Koroshiya 1 (2001)

(imdb) Az Ichi the Killer egy véres, kegyetlen, brutális fekete humorral átitatott kultuszfilm, amit Takashi Miike készített egy hírhedt mangából. Elég "gonosz" film, de nem azért, mert megszoktatja az emberrel az erőszakot ("... most kimegyek az...

Death Note (2006)

Death Note (2006)

  iMDB  Az anime/manga adaptációk elég kényes pontot jelentenek a japán filmiparban. A tapasztalat azt mutatja, hogy inkább rosszabbak, mint az eredeti, szinte soha nem közelítik meg a rajzolt változat minőségét. Így volt ez bizony a...

20th Century Boys vs Fish Story

20th Century Boys vs Fish Story

Ki ne szeretné a pre-apokaliptikus filmeket?

Beach of the War Gods (Zhan shen tan) (1973)

Beach of the War Gods (Zhan shen tan) (1973)

Jimmy Wang Yu, az úszóból lett színész, szép karriert futott be a hong-kongi filmstúdiókban. Harcművészeti filmjei igazi csemegének számítanak rajongók szemében. Színészként sem volt az utolsó, az öklét és a kardját egyaránt jól forgatta. Ebben...