belépés∆
2024. április 19. péntek 13:3, Emma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Arang (2006)

 

Arang (2006)

 

Az Arang legendája egy archaikus népmese, a koreai folklór része. Legújabb misztikus horrorunk e történetet dolgozná fel, ám mai köntösbe bújtatva. Egy szép, fiatal és kedves lány szelleme múltbeli sérelmeiért akarván bosszút állni visszatér a túlvilágról, és igyekszik minden úton-módon halálra rémiszteni az ártatlan, ám semmiképp sem felkészületlen nézőket. A történet gondolom ismerős és a szellemlány kinézetét sem kell különösebben ecsetelnem.

 

Arang (2006)

 

Mára teljesen bizonyossá vált, hogy a koreai filmgyártás, akárcsak az amerikai, nem mer kockáztatatni és csak az egyszer már jól bevált sémákra építkezik. Ez a koncepció tudjuk hová vezetett a tengerentúlon, de remélem ázsiai barátaink nem jutnak erre a sorsra. Az idei termést elnézegetve úgy érzem végleg kikristályosodtak azok a stílusok, történetek és klisék, melyek a dél-koreai filmek többségében megtalálhatóak. Egyrészt ott vannak a romantikus vígjátékok tucatjai (My Sassy Girl, My Tutor Friend, My Boss My Student stb.), aztán a két férfi a világ ellen típusú akciók (Typhoon , City of Violence , Running Wild stb.), illetve a történelmi filmek, amik igazából nem is azok (Untold Scandal, Forbidden Quest , The King and the Clown , Blood Rain ).

A Ringu-klón misztikus horrorok is hasonlóan népszerűek Koreában, hihetetlen mennyiséget gyártanak belőle és bizony e kategóriába tartozik az Arang is. Bár a kicsit hosszúra nyúlt bevezetőmben pont azt akartam ecsetelni, mennyire sablonosok e filmek, azért mégis kicsit érvelnék mellettük is, természetesen jelen filmet figyelembe véve. Bármennyi klisét is zsúfoltak a filmbe, mégis minden porcikáján látszik a hozzáértés és a profizmus. Itt is megtaláljuk a hosszú fekete hajú lányt, az áldozat természetesen kap egy üzenetet valamilyen adathordozón (jelen esetben számítógépen), mielőtt meghalna, a szellemlány látszik a csoportfényképen és nagyon ijesztő, és persze az egész üggyel egy dörzsölt nyomozónő foglalkozik, akinek van egy zöldfülű, hímnemű társa. DE! Mint szinte mindegyik koreai filmben, itt is marha jó a zene. Néhány egészen magasan kvalifikált zenész is elismerően szokott a koreai filmek zenéjéről nyilatkozni, mondván egyszerű, de nagyon szépen komponált. Ez véleményem szerint az Arang esetében is igaz. Szintén általános, hogy a koreai filmek gyönyörűen fényképezettek és marha jó filtereket használnak. E film esetében is gyakran kaptam fel a fejem, sok szép beállítást, képet láttam. Valahogy nem erőszakosan pumpálják az emberbe a látványt, de mégsem lehet mellette szó nélkül elmenni. Végül pedig ott vannak a karakterek, legalábbis a kinézetük. Úgy látszik most Koreában a ’80-as évek retro a menő. Úgy, mint több más filmben, itt is bőrjackoban, illetve ballonkabátban feszítenek a szereplők, ami marha jól áll nekik, stílusos és lazaságot kölcsönöz a karaktereknek.

 

Arang (2006)

 

Mindent összevetve nem tudok haragudni sem a koreai filmgyártásra, sem jelen filmre. Bár tucatfilm, nem unalmas és nem lázítóan bugyuta. Jól meg van írva, össze van rakva (egy hihetetlen dramaturgiai hibától eltekintve), izgalmas, feszült, mint egy jó krimi, néha rémisztő, mint egy jó horror. Még ötlet is van benne. Egyszerűen csak azt nem értem, hogy ennyi energia befektetéssel miért nem törekednek az egyediségre? Talán majd eljön annak is az ideje.

Hozzászólások   

#1 Guest 2007-06-11 23:00
A film tetszett és tényleg gyönyörűen fényképezték! Szerintem nem igazi horror. Sokkal inkább a nyomozásra koncentrál, mint az áldozatokra. Ráadásul nem számítottam a csavarra a végén. Jó kis film. Ajánlom mindenkinek.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Wonder Seven (7 jin gong) (1994)

Wonder Seven (7 jin gong) (1994)

 1994-ben járunk, a hongkongi filmipart sújtó krízis kellős közepén. Ez volt az az átmeneti időszak, amikor gyakorlatilag eltűntek a nagy költségvetésű, látványos szuperprodukciók, a helyüket pedig a könnyedre hangolt, sztorit alig-alig tartalmazó, elsősorban a...

Diva, Ah Hey! (Gwong yat cham... Tin Hau) (2003)

Diva, Ah Hey! (Gwong yat cham... Tin Hau) (2003)

iMDB Ahhoz, hogy megismerkedjünk a hongkongi „gagyi” filmek készítésének titkaival, keresve sem lehet jobb filmet találni, mint a 2003 áprilisában megjelent Twins album (Touch of Love) reklámjaként leforgatott Diva, Ah Hey!-t. Hogy mitől „gagyi” ez a...

Luxusautó (Jiang cheng xia ri)

Luxusautó (Jiang cheng xia ri)

  iMDB          Ahogy böngészgettem a tévéújságot ma reggel, megakadt a szemem ezen a filmen, amit a Cinemax 2 vetített, és ha már megláttam gondoltam, nem hagyok ki egy ázsiai mozit.

Lost and Found (Tian ya hai jiao) (1996)

Lost and Found (Tian ya hai jiao) (1996)

A film Chai Lam (Kelly Chen), egy beteg lány történetét mutatja be, aki találkozik egy félig skót tengerésszel, bizonyos Ted-del (Michael Wong), valamint egy kissé bogaras, mongol származású emberrel, Mr. Worm-mal (Takeshi Kaneshiro) és mindkét...