belépés∆
2024. március 29. péntek 8:8, Auguszta napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Swallowtail Butterfly (1996)

Swallowtail Butterfly (1996)

iMDB 

 

Egyszer volt, hogy a yen a világ legerősebb hatalma lett. Emberek tízezrei emigráltak Japánba a világ minden tájáról, hogy maguknak is szerezzenek ebből a kincsből. Az egyik város, mint aranyláz idején, túltelítődött a bevándorlókkal, akiket a japánok ki nem állhattak, sőt kifejezetten gyűlölték őket. A várost, amiben az emigránsok laktak, a helyiek Yentownnak nevezték el, s a benne élőket is ezzel a névvel illették. Ez, a Yentownban lakó yentownok története.

Swallowtail Butterfly (1996)

A Swallowtail Butterfly az egyik legsajátosabb japán film, amit valaha láttam. Érdekessége már az alapötletéből is kitűnik, hiszen nem helyi lakosok, hanem Japánban élő külföldiek körül bonyolódik a cselekmény. Vannak itt kínaiak, amerikaiak, spanyolok, olaszok, afrikaiak, indiaiak, tehát a világ minden nemzete képviselteti magát. Ebből következik, hogy a filmben japánul csak elvétve beszélnek, az elfogadott közös nyelv az angol és a kínai. Shunji Iwai félelmetesen jól érzékelteti a nyelvi, és ezen keresztül a kulturális különbségeket. Mint ahogy aranyláz idején lenni szokott, az emberek álmokat kergetnek, olyan álmokat, melyeket csak nagyon kevesen tudnak valóra váltani, ám ők teli bukszával szépen haza is utaznak. Az itt maradottak viszont a társadalom szélére, a városok perifériájára szorulnak, kitaszítottak lesznek, rablásból, prostitúcióból tartják el magukat, s mikor meghalnak, papírok, tartózkodási engedély nélkül nem vállal velük senki közösséget, névtelenül, magányosan földelik el őket valahol.

Swallowtail Butterfly (1996)

Egy fiatal yentown lány édesanyja is így hal meg a film elején, s a lány ezek után mindenkinek csak útjában áll, hiszen csak a pénzt viszi. Próbálnak túltenni rajta, így kerül egy fiatal prostituált gyámkodása alá, s ekkor kezdődnek nem akármilyen kalandjai is.

Iwai filmje egy unicum, igazi mestermű. Olyan összetett, hogy itt ismertetni lehetetlen, és szinte garantáltan klissé-mentes, teljesen újszerű. A rendező gyakorlatilag fogta magát és összegyúrt vagy három filmre való történetet és stílust és csinált belőle egyet, ami több, mint két és fél órás lett. Van benne komédia, igazi dráma, némi szürrealizmus, és akció, mindez úgy, hogy egyáltalán nem ütnek el egymástól, sőt, egy igen különleges atmoszférát teremtenek, ami pontosan illik, a yentownok szintén igen különleges életéhez. Híven tükrözi, ahogy egyik napról a másikra élnek, s szinte minden nap más történik velük. Egyszer életük legjobb napját élik, másnap a legrosszabbat, és ettől kicsit bolondak is persze.

Swallowtail Butterfly (1996)

Az nem elég, hogy legalább három történetet találtak ki az alkotók, emellé olyan filmzenét alkottak, mely egy komplett albummal felér. Létrehozták, a filmben ezen a néven meg is jelenő Yentown Band nevű együttest, melynek kicsit grunde-os, Sonic Youth-ra emlékeztető vad zenéje szintén rengeteget dob az egész film élvezeti értékén. Emellé párosul egy olyan, klasszikus, szimfónikus zenekarral előadott filmzene, mely e stílus minden kritériumának könnyedén megfelel és talán túllép is azon.

Swallowtail Butterfly (1996)

A karakterek kidolgozottsága és a szereplők játéka pazar. A főszereplő kislány szörnyen kawaii, a máik lány szörnyen szexi, a férfiak nagyon vagányak és mindannyian rettentően szerethetőek. Ha éppen megrázó jelenet van, az ember nem tud ellenállni a könnyeinek, ha nevetni kell, hát nevetünk, nincs menekvés.

Nem győzöm eléggé dicsérni ezt a filmet, ami a rendező általam látott másik munkája, az April Story szinte alig egy órás, puritán kis kamaradarabja után igen nagy meglepetés volt számomra. Több síkon is szórakoztatott, elgondolkodtatott, meghatott és megnevettetett és nyilván még jó párszor megnézem, hogy teljesen átlássam eme remek alkotást, s mndanivalóját.

 

Hozzászólások   

#2 Nuszbaum Ferenc 2009-01-31 23:18
Fu, ez nagyon jó volt, tényleg fantasztikus hangulata van, a zene abszolút hibátlan.
Most néztem, h Iwai követte el az All about Lily Chou Chou-t, Hana @ Alicet-t is.
Ja, meg a Rainbow song is, de azt csak írta.
Remek film!
Ja, ha már Asano előkerült az énekes lány férjeként - Chara, a valóságban is énekes, kedvenc, azért néztem meg a filmet :-) - szóval ő is feltűnik a filmben. Ayumi Ito meg jóhogy kawaii, sztem az lesz még 100 évesen is :lol:
#1 Guest 2007-01-31 19:03
sem a témáját, sem a stílusát tekintve nem nevezhető szokványosnak. a prostit játszó lány civilben Asano felesége.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Fatal Love (Ngai ching) (1993)

Fatal Love (Ngai ching) (1993)

Fatal Love (Ngai ching) (1993)iMDBA hongkongi filmesek egyik kedvelt témája a beépített rendőrök kalandjainak megfilmesítése. Olyan nagyszerű filmek készültek ebben a műfajban, mint a Szigorúan piszkos ügyek, vagy a Hardboiled, amikben hihetetlenül menő karaktereken keresztül...

Oldboy (2003)

Oldboy (2003)

 iMDB  Ez egy bosszúfilmnek néz ki, pedig nem az. Adott Oh Dae-soo (Choi Min-sik), egy átlagos férfi, aki éli a szokásos családi életét, azonban egy nap elrabolják, és egy magánzárkában tartják hosszú időn keresztül...

Three Extremes (2004)

Three Extremes (2004)

 iMDBHárom híres ázsiai filmrendező állt össze, hogy három, egymástól történetileg független, témájukban hasonlóságokat mutató rövid lélegzetvételű filmet csináljanak. Mindhárom film a horror kategóriába sorolható, ám különböznek mind az amerikai és európai horrorfilmektől, mind a manapság...

Killing Machine (Shourinji kenpou) (1975)

Killing Machine (Shourinji kenpou) (1975)

Killing Machine (少林寺拳法) (1975)iMDBEz a film több szempontból is furcsa, egyben érdekes próbálkozás. Egyrészt amiatt, mert ez volt a korábban csak pink filmeket rendező Suzuki Norifumi egyik legelső kísérlete arra, hogy valami „komolyabb” témájú filmet...