belépés∆
2024. április 18. csütörtök 3:51, Andrea, Ilma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Casshern (2004)

Casshern

Túlburjánzó, elaljasuló jövőbeli világunk a végét járja: fertőzések, háborúk és etnikai tisztogatások tömegét burkolják idealizált eszmerendszerbe, meghatározva ezzel azt, hogy mi a jó, mi a szép és miben kell hinni. Ebben a világban él Tetsuya (Yusuke Iseya - Distance) és Luna (Kumiko Aso - Kairo, The Uchoten Hotel, Samurai Resurrection, Zebraman). A két fiatal egy párt alkotva tervezgeti jövőjét egészen addig, míg Tetsuya be nem vonul, hogy apjával (Akira Terao) szembeszegülve teljesítse hazája iránti kötelességét, és harcoljon a Hetes Zóna terroristái ellen...

A Casshern szintén gyarapítja azon filmek sorát, melyek az anime-manga adaptációk tömegébe sorolhatók. Azonban míg az anime (Shinzou Ningen Casshan) kevéssé ismert a nagyközönség számára, addig a film a 2004-es év "nagy durranásának" számított, és sokan sokat vártak tőle. Hihetetlen technikai bravúr az alkotás: bizarr, mégis pazar látvány az a világ, amit a CG-vel megelevenítettek. Komplex képet ad egy szürreálisan utópisztikus jövőről, amiben - valljuk csak be - nem biztos, hogy szívesen élnénk.
Érdekes képi megjelenítés és kicsit "mátrixos" kamerakezelés jellemzi, és az animék avatott szemű közönsége felfedezhet benne néhány tipikusan "fight-action" beállítást is. A film zenéjét sikerült hihetetlen jól eltalálni: a lassan folydogáló szomorkás muzsika mellett a vérpezsdítő rockos dallamok is megszólalnak, melyek közül különösen kiemelendő a The Back Horn együttes betétdala: a fülbemászó dallamú, igencsak progresszív és addiktív Requiem. A történet maga túl sűrű, túl bonyolult, részleteiben kidolgozatlan, ezért a néző hamar elveszítheti a fonalat, ráadásul a benne felmerülő kérdésekre nem feltétlenül kap választ a film befejeztével sem. A karakterek kissé elnagyoltnak tűnhetnek, és a cselekedeteik mögött meghúzódó motivációk néha nem teljesen világosak. Az érdekesnek és kellemesnek induló sci-fi a film végére átcsap keményen moralizáló, az emberiség létjogosultságát és az emberi természet megváltoztathatóságát elemző filozofikus magaslatokba, és a befejezés nem nagyon hagy kétséget afelől, hogy ezzel kapcsolatban mely nézőpontot részesít előnyben.

Meglepő módon azon filmek közé tartozik, melyek képesek megosztani az embereket: a többség vagy nagyon utálja, vagy oda van érte. Személyem ez utóbbiak táborát erősíti annak ellenére, hogy közel sem tartom tökéletes alkotásnak. Összességében mégis képes volt megfogni. Mindenképp a "van benne valami" kategória, de azt már embere válogatja, hogy kinek merre: pozitív vagy inkább negatív irányba hajlik el az alkotás megítélése.

Rendezte: Kazuaki Kiriya

imdb

 

Hozzászólások   

#19 Gianni 2009-04-24 15:25
Pedig gyakorlatilag egyet sem ismerve/látva a felsorolt "forrásmunkákbó l" egész eredetinek tűnt.
Máris van előnye, ha kevés nyugati filmet néz az ember. :lol:

Anno imádtam (és még most is), de másodjára valahogy már nálam sem volt varázsa (de ez természetes).
Valóban végletesen megosztja a közönséget, pl. sci-fi rajongó ismerősök a falra másztak tőle. Ezért a filmért tényleg vagy rajong az ember, vagy utálja, középút nemigen létezik.
#18 Z 2009-04-23 13:47
...mindez nyakon öntve a „Bevezetés a spirituális gondolkodásmód kezdőknek” c. kézikönyvből olyan tanulságokkal minthogy „a gyűlölet csak gyűlöletet szül, a gyűlölet végtelen kör” …”de megtanulhatunk megbocsátani”. Azért biztos, ami biztos én is csak ugyan azt kérdezem amit a film is kérdez a legvégén a nézőtől: - „Remélem te is érted?”
#17 Z 2009-04-23 13:45
Már régen nem láttam ilyen alkotást, ami ennyi filmből/történe tből merített (lopott?) volna:„1984”-be n „Brazil”-iában az „Elveszett gyermekek városában” "Dr.Frankenstei n” emberi testrészekből új életet teremt a villám segítségével. A teremtmény „Pink Floyd:Fal”-ai között robothadsereget toboroz a „Csillagok háborújából” hogy bosszút álljon az emberiségen kitaszítottsága miatt. Eközben a Dr.fia háborúba indula a „Dűne”-re, ahonnan flashback emlékektől gyötört „Tökéletes katona”-ként tér vissza. De sebaj, mert felveszi a „Tron”-ból a ruháját és dögös techno zenére bunyózik egyet a „Mátrix”-ban
#16 Haracsi László 2009-01-17 02:10
Nagyon egyedi film ez a Casshern, de engem nem győzött meg. Elképesz-
tően bombasztikus a stílusa (nem a bollywoodi értelemben) és ez nálam
már megütötte a hatásvadászat szintjét is. Az OST ütős, de a nagy dir-
rel-durral beharangozott látvány már igencsak "vegyes" képet mutat.
#15 Guest 2008-09-15 15:54
El tudom képzelni,hogy ezt a filmet megnézve 10 emberből 8 azt mondja,hogy utálja!
Én azt se bánnám,ha ez után már nem néznék filmeket.Imádom .Egyébként is szeretem az animéket,de itt most nem csak erről van szó.A kép,a zene,a mondanivaló...E gyesek erre azt mondják,hatásva dász.Nem az,több annál.Nem említeném egy lapon (ezt kivéve :-)) a Sin City-vel,vagy hasonló filmekkel.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Katsu Shintarou (1931-1997)

Katsu Shintarou (1931-1997)

Shintarou Katsu (新太郎勝)  Katsu Shintarou 1931. november 29-én született Okumura Toshio (奥村利夫) néven Tokióban. Igazi művészcsaládban nevelkedett, hiszen apja, Kineya Katsutouji egy kabuki előadó volt, aki nagauta és shamisen játékáról volt híres. Katsu bátyja Wakayama...

Sonim

Sonim

Sonim (ソニン)Sung Sun-Im (koreaiul 성선임, kanjikkal 成膳任) 1983 március 10-én született Kouchi prefektúra területén, gyerekkorát azonban már a Hyougo prefektúrához tartozó Kobe városában töltötte. Nevéből is következően a Japánban zainichinek nevezett koreai kisebbséghez tartozik, nagyszülei...

Drunken Angel (Yoidore Tenshi) (1948)

Drunken Angel (Yoidore Tenshi) (1948)

Drunken Angel (酔いどれ天使) (1948)iMDBEgy napon egy Matsunaga nevű gengszter érkezik Sanada doktor rendelőjébe, mert némi ápolásra szorul. Miközben az orvos ellátja a gengszter sérüléseit, a kivizsgálás során megállapítja róla, hogy TBC-s és megpróbálja rábeszélni, hogy...

Gameboy Kids (Gei Boy siu ji ji jan fung wai lung) (1992)

Gameboy Kids (Gei Boy siu ji ji jan fung wai lung) (1992)

 Gordon Chan ezen korai filmje egy tipikus, helyzetkomikumokra épülő akcióvígjáték, ami sokkal inkább a címével és a szereposztásával kelti fel az érdeklődést, mintsem a sztorijával. Chan, aki ekkoriban még elsősorban vígjátékokban utazott, hozta a...