belépés∆
2024. március 28. csütörtök 12:38, Gedeon, Johanna, Hanna napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Running Wild (2006)

 

Running Wild (2006)
 

iMDB

Kevés eredetiség, sok klisé, de még több izgalmas és élvezetes jelenet - ez a paradoxon jellemző Kim Sung-su debütáló munkájára, a Running Wildra.

Két, teljesen ellentétes személyiségű zsaru kénytelen összefogni egy nagy kaliberű maffiafőnök letartóztatásáért. Egy szálon tudnak csak elindulni, miszerint a főnök megölette egy barátját, egy másik banda fejét, s talán erről írásos feljegyzést, hiteles dokumentumot is készített. A történet azonban nem egy szálon fut, megismerhetjük mind a jófiúk, mind pedig a rosszfiú életét, hátterét, s mint ahogy lenni szokott kiderül, hogy minden mindennel összefügg.

Hát ez nem túl eredeti történet. Az egyik zsaru, akit Kwon Sang Woo (Love so Divine) alakít egy magányos, kezelhetetlen, erőszakos és láncdohányos fószer, míg társa, majd természetesen barátja a papírmunkát részesíti előnyben, illetve a törvények végletekig menő betartását, betartatását. Őt az Oldboyból és a Sympathy for Lady Vengeanceből ismert Yu Ji-tae formálja meg. A sztori tehát alapjáraton nem egy nagy durranás, de később megfelelőképpen bonyolódik, csavarodik, sőt van egy pont, ahol túlzottan is. Elég nagy összpontosítást igényel a nézőtől, hogy ne vessze el a fonalat, pedig a képlet nem annyira bonyolult. Tehát a történet végeredményben nem rossz, a színészek szokásukhoz híven hitelesen alakítják a rájuk bízott karaktert, sőt próbálnak valami újat, többet beleerőszakolni abba az elcsépelt szerepkörbe. De mi maradt még? A kivitelezés. Ez igazából nem hagy kivetnivalót maga után. A tekergőző történetben nem lehet felfedezni dramaturgiai hibát, egy-két hatásvadász zoomoláson kívül a kamera és a filterek, illetve összességében a látvány nagyon jó, a zenét pedig Kenji Kawai jegyzi, aki megtett mindent, hogy az tökéletesen passzoljon a változó hangulatú és ritmusú filmhez.

 

 

 

Néhol azért a pengeélen táncol a film. Egyes jelenetekben már-már totálisan blőd dialógusoknak lehetünk fültanúi, de szerencsére ezzel a készítők is tisztában voltak, és egy-egy poénnal elütötték. Emellett van egy-két kérdőjeles cselekedet benne, amit nem tudtam mivel indokolni, de végeredményben ennyi egy akció thrillerbe belefér.

Tökéletes beetető film. Ha egy ismerősünk retteg a nem az USÁ-ból származó mozitól, de feltett szándékunk, hogy csakazértis megkedveltetjük vele az ázsiai filmeket, akkor szerény véleményem szerint a Running Wild nem rossz választás. Az alapjait egy amerikai típusú zsaru thriller képezi, ám annyiban több annál, hogy odafigyeltek rá, kidolgozták, és megtettek mindent a filmért, ami tengere-túli barátainknak manapság nem nagy erősségük. Persze mindenki más is megnézheti, aki igényes, de nem túl megterhelő szórakozásra vágyik. Ha hajlandó elfogadni a fentebb tárgyalt hiányosságokat, kellemes két órában lehet része.

Hozzászólások   

#4 Guest 2006-09-08 01:23
Igen, ez valóban egy nem nagy film, és volt vmi filozófiai szála is, ami a végén csattant, csak nem fogtam fel... :-x

Én azzal egészítenélek titeket ki, így majd két hónap után, hogy kint is vannak egyszerű emberek, nekik mennek ezek a tucatabb filmek. Meg vannak a Ramiz által említett ezerstílusú filmek. Na, mi ezeket szeretjük, meg a kinti értelmiségi is. ;-)
#3 Guest 2006-07-13 18:13
Igen, ez érdekes. Keleten, úgy tűnik, szeretik a végleteket: egyrészt a besorolhatatlan , egyszerre ezer stílussal kacérkodó filmeket, másrészt a tipikus, semmi újdonságot nem tartalmazó, de fogyaszthatóan és jól előadott zsánerfilmeket (A két zsarus-nyomozós thriller, Az árulásokkal teli hong-kongi gengszter/zsaru film, Az elegáns, de mégis erőszakosan előadott bosszúfilm stb).
#2 Guest 2006-07-12 17:44
Én inkább YEZynek adnék igazat. Régebben is volt egy csomó bénaság. Mondjuk engem most inkább a Daisy gondolkozatott el :roll:
#1 Guest 2006-07-11 23:40
Vagy egyre többet látunk és ezért tűnik egyre hígabbnak a kínálat... :-)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Linger (Hu die fei) (2008)

Linger (Hu die fei) (2008)

Johnnie To az utóbbi néhány hónapban alaposan belehúzott a filmrendezésbe, hiszen októberben került a mozikba a két régi nagy névvel közösen összehozott Triangle, november végén az aktuális természetfeletti zsarus témájú Mad Detective, februárban pedig a...

Zatoichi - The Tale of Zatoichi (1962)

Zatoichi - The Tale of Zatoichi (1962)

iMDB  A legenda kezdete, az első Zatoichi film 1962-ből, amit még 25 másik követett 1989-ig. Mindegyikben Katsu Shintarô játssza a főszerepet, és Japánban annyira összefort Zatoichi karaktere a színésszel, hogy sokáig nem hitték, hogy...

Assault! Jack the Ripper (Boukou kirisaki jakku) (1976)

Assault! Jack the Ripper (Boukou kirisaki jakku) (1976)

  Hasebe Yasuharu ezen remekműve sokak szerint a pink filmek királya. Hogy miért is? Elsősorban azért, mert nyoma sincs benne sem a Toei sexploitation-jeiben látható könnyedségnek, sem Wakamatsu Kouji (rém)álomszerű elvontságának és arra sem törekedtek,...

The Great Duel (Dai satsujin) (1964)

The Great Duel (Dai satsujin) (1964)

  IMDb Alternatív cím: The Great KillingFőszereplők: Kotaro Satsumi; Choichiro Kawasaki; Mikijiro HiraRendezte: Eiichi Kudo(1964, 114 perc)Eiichi Kudo-t a 60-as évek lázadó ifjú nemzedékéhez tartozó rendezőként ismeri a világ, bár ő nem sorolja hozzájuk magát. Saját bevallása...