belépés∆
2024. április 25. csütörtök 18:53, Márk, Márkó, Márkus napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Drive (2002)

DriveAbszurdba hajló történet Sabu zseniális rendezésében egy mániákusan precíz, lelkileg instabil és a sok stressz miatt migrénes üzletemberről (a tipikus öltönyös-nyakkendős "ordinary salayman", mint a Tetsuoban - szeretik ezt a főszereplőt a japánok), akit egy hosszú autóútra kényszerít három bűnöző. Kenichi, mint minden nap, ekkor is éppen elbűvölten figyeli azt a nőt, aki minden nap pontosan ugyanakkor megy el azon az utcasarkon... amikor három símaszkos férfi száll be az autójába: éppen kiraboltak egy bankot, negyedik társuk azonban meglógott a pénzzel, ők pedig üldözőbe akarják venni. Csakhogy Kenichit apja úgy nevelte, hogy tartsa be a szabályokat, ezért nem hajlandó 40 km/h fölé gyorsulni, se balra hajtani ott, ahol nem szabad... Az üldözés így hamar kudarcba fullad, a bankrablók magukba zuhannak, céltalanul hajtanak tovább, az elrabolt férfit azonban nem engedik el. A kudarc után lassan szembe kell nézniük azzal, hogy mire is kellett volna nekik a pénz és hogy mit fognak kezdeni nélküle. Egyikük, a szónoki képességekkel megáldott bankrabló találkozik egy punk csajjal, aki mintha értené az ő buddhista tanítását az ürességről. A karma hozta őket össze - lelép a nővel. Másikukat, a fiatal srácot, a barátnője leszidja, amiért kockáztatta az életét, pedig a srác olyan fontos neki, és ennyit semmi sem ér meg... Amikor egy baseball-pályán megállnak ütni egyet, olyan jól csinálja, hogy egy szakmabeli szemlélő a csapatába invitálja. Aztán a harmadik férfi is kibékül a sorsával, és csak Kenichi marad az autóban. De a gyötrelmes éjszakájának még nincs vége: megszólal az egyik bankrabló mobiltelefonja. A negyedik ugyanis, aki lelépett a pénzzel, kínos szituációba került a tizenharmadik hídnál, és segítségért könyörög...
Kenichi pedig elindul apja szamurájkardjával a tizenharmadik hídhoz, a réten sűrű köd ül, és éjszakánként szellemek kísértenek...
Ezen az éjszakán szembe kell néznie gyerekkori traumájával, ami miatt majdnem megőrült, és ki kell békülnie sorsával, mint a többieknek, ha tovább akarja csinálni...
Ez egy különös film. Nem kis részben dráma, ugyanakkor tele van mindenféle humoros résszel - jellemkomikummal, fekete humorral, abszurd, komikus jelenetekkel. Egy egyszerű és rövid történetet mond el, mégis egészen költői. Nem akar bonyolult lenni, mégis mély gondolatokra mutat. Aki nem akar, az persze nem néz oda, és egy egyszerű filmként élvezheti. De mégis, apró nyomok mutatnak arra, hogy nem hiba nem szó szerint értelmezni a filmet. A rendőrség például alig bukkan fel, nem előlük menekülnek a rablók, se Kinichi. A szellemek szintén nem szokványos szereplői egy ilyesmi történettel rendelkező filmnek...
Talán egy kicsit kaotikus lett, amit írtam, mert friss élményből írtam, de azt hiszem, a Drive maga is legalább ennyire kaotikus, úgyhogy így hagyom... úgyis mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy tetszik-e neki egy a film.

(imdb)

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

A Snake of June (Rokugatsu no hebi) (2002)

A Snake of June (Rokugatsu no hebi) (2002)

IMDbRinko Tatsumi (Asuka Kurosawa) egy telefonos lelkisegély központban dolgozik, más embereknek ad tanácsot, teszi helyre az életüket. Azonban míg másokon segít, saját magát és kiüresedett házasságát képtelen megmenteni.Egyik telefonos "páciense" (Shinya Tsukamoto) úgy dönt ráébreszti...

The Kung Fu Instructor (Jiao tou) (1979)

The Kung Fu Instructor (Jiao tou) (1979)

Az 1970-es évektől különösen népszerűek lettek a kung fu mozik, virágzottak a különböző Shaolin témák.

Miyamoto Musashi 3 - The 2 Sword Style (Nitoryu kaigen) (1963)

Miyamoto Musashi 3 - The 2 Sword Style (Nitoryu kaigen) (1963)

 iMDBFőszereplők: Nakamura Kinnosuke; Kimura Isao; Takakura KenRendező:  UCHIDA Tomu Alternatív cím egyes forgalmazóknál: The Worthless Duel(1963, színes, 104 perc)Musashi nem pihen a Narában szerzett babérjain, hanem azonnal tovább indul és Japán két leghíresebb vívóiskoláját akarja...

Lone Wolf and Child: Assassin On The Road To Hell (1989)

Lone Wolf and Child: Assassin On The Road To Hell (1989)

  Léteznek valódi ikonikus karakterek, amelyek már a színrelépésüktől kezdve predesztináltak a legendává válásra. A fölöttébb különös, "Magányos Farkas és kölyke" néven ismert bérgyilkossá lett szamuráj ilyenné lett az évek során. Nézzük, honnan indult a története.