belépés∆
2024. április 24. szerda 3:1, György, Debóra napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Daisy (2006)

 

Daisy
 


Nem fogok sok szót vesztegeni erre a filmre - amekkora hype volt körülötte, annyira rosszul sikerült, dacára a nagyszerű stábnak.

A filmben egy szerelmi háromszög kínlódását kísérhetjük végig - van egy nagyon szerencsétlen, de nagyon szép kislány (Ji Hyun Jun), aki békésen festeget Amszterdam egy terén.  Aztán van két nagyon kemény faszi, akik közül természetesen az egyik rendőr, a másik meg bérgyilkos. Tehát megvan a jófiú, meg megvan a rosszfiú, a kérdés már csak az, melyik tudja elcsábítani ezt a parlagon maradt virágszálat, mondhatni százszorszépet.

A festészetben van egy külön kategória, mégpedig az a felszínes, kizárólag lakberendezés céljára gyártott irányzat, melyet leginkább a napraforgókkal és a gémeskutakkal lehet megfogni. Giccs. Ez a film gyakorlatilag e festményeknek mozgóképre rögzített változata, de hogy ne legyen nehéz erre asszociálni, kapunk egy kis segítséget az alkotóktól, hiszen a főszereplő kislány képeit nagyrészt ez a stílus alkottja. Persze nem napraforgóval, hanem százszorszéppel. Ha már a főszereplőnél tartunk, nem csak a képeket, hanem Ji Hyun Jun-t is  kellően megcsodálhatjuk a több, mint két óra alatt. Természetesen, hogy a mély dialógusok véletlenül se tereljék el a figyelmet gyermeki ártatlanságáról, gyorsan megnémul szegény. Mondjuk egyébként is igen szótlanra sikeredett karakter és emellett annyira kidolgozatlan, hogy a modell/színésznő nem igazán tudott megbírkózni vele, így perceket tölthetünk vele, hogy csak bután nézzük és nézzük, ahogy bután néz és néz, de nem tudunk rájönni, hogy mi is a baja.
 

Daisy (2006)
 

A másik két szereplőről csak annyit, hogy annyira egyformára sikeredtek, mintha ikrekkel lenne dolgunk. Persze az alkotóknak nyilván ez volt a céljuk, de azért mégis. Ennél többet érdemeltünk volna.

Az mindenesetre látszott, hogy nem csak a színészek, de a rendező sem tudott megbírkózni ilyen silány forgatókönyvvel. Az egy dolog, hogy a dialógusok színvonala valahol a brazil szappanoperák szintjén mozog, de az már kétségbeejtő, hogy nem tudták kitölteni a filmet, ezért folyamatosan ismételtek. Persze ezt még elfogadtam volna, ha célzatosan történik, de nem. Egyes jeleneteket egy-az-egyben újranézhettünk több alkalommal is, illetve az is borzasztó, hogy a két faszi ugyanúgy akarta megkaparintani a kiválasztott hölgyet. Valami iszonyatosan idegesítő volt ez a leplezetlen igénytelenség.

Bár nem sikerült betartani ígéretemet és egy kicsit sokat írtam erről a filmről, illetve az is biztos, hogy sokan megköveznek ezért a véleményért, de azért nézzünk a színészek és a rendező neve által rárakodott mézes máz mögé és próbáljunk benne valami értéket találni. Nem fogunk. 

Hozzászólások   

#7 Z 2009-06-22 00:20
Lassan, komótosan sodródik a történet az elkerülhetetlen dráma felé, melyet a komolyzene mélabús dallamai taszítanak a legmélyebb unalomba… Vannak filmek, amelyeket fölösleges volt elkészíteni – ez is közéjük tartozik. Még csak nem is az, hogy rossz lenne, még csak az sem, annyira nem nyújt semmit.
#6 Guest 2007-12-17 01:26
visszavonva. most látom a bal oldalon már van hasonló. még több ilyet.(:
#5 Guest 2007-12-17 01:24
Hát pedig ezt meg akartam nézni, mert nagyon bírom a csajt, de ha nem olyan jó, akor inkább mással próbálkozom.
Az jutott eszembe, hogy lehetne az oldalon valami szavazásféle, vagy toplista, vagy nem tudom mi, hogy aki mondjuk most ismerkedi a keleti filmekkel tudja mivel kezdjen (úgyis jön az év vége, a nagy összessítések időszaka). Én nem most ismerkedem, de mindig sok újdonságot találok ami tök jó, de néha szavanék, hogy nekem mi volt a legjobb idén mondjuk, de akár minden időkre is.(:
#4 fea 2007-04-01 19:12
Bevallom, fogalmam sincs melyik változatot láttam, de nyilván nem a "kiforrottabbat ", hanem azt, amelyik hamarabb kijött. Ettől függetlenül úgy érzem, hogy olyan alapvető hibák voltak a filmben, hogy azokat kiküszöbölni nem igazán lehet, legalábbis az én értékelésemen nem hiszem, hogy változtatna bármit is. Persze ettől másnak tetszett, mint ahogy a te példád is mutatja.
#3 arnold 2007-04-01 17:40
hogy két változata van, az nem jelent semmit! én a rendezőit néztem meg és mégsem tetszett.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

The Uchoten Hotel (2006)

The Uchoten Hotel (2006)

iMDB  Klasszikus amerikai színpadi vígjátékokat idéz Koki Mitani új filmje, az Uchoten Hotel, melyben egy luxus szálloda szilveszter estéjét kísérhetjük végig. A recept egyszerű: hozzunk össze sok lökött embert, ne hagyjuk őket magukra, szervezzük meg,...

Intimate Confessions of a Chinese Courtesan (Ai nu) (1972)

Intimate Confessions of a Chinese Courtesan (Ai nu) (1972)

ANOTHER SHAW PRODUCTION    A mostani ismertetőm tárgyául választott Intimate Confessions of a Chinese Courtesan (továbbiakban: ICOACC) nemcsak a rendező, Chor Yuen életművében, hanem úgy általában a Shaw Brothers harcművészeti film-kínálatában is kitüntetett helyet foglal...

The Women of the Inner Palace (Oo-oku) (2006)

The Women of the Inner Palace (Oo-oku) (2006)

The Women of the Inner Palace (大奥) (2006)iMDBHa japán történelmi filmről van szó, garantáltan mindenkinek a szamurájok kalandjait bemutató alkotások fognak eszébe jutni. Ez így is van rendjén, hiszen egy rendkívül érdekes történelmi korszak semmi...

Hanzo the Razor: Sword Of Justice (Goyokiba) (1972)

Hanzo the Razor: Sword Of Justice (Goyokiba) (1972)

Már a sexploitation filmeket is nagyon élveztem: megragadott az a gyermeki báj és leplezetlen egyszerűség, amivel a szexualitás és az erőszak témáihoz nyúltak, mint amivel a legkönnyebben nézőt szerezhetnek és a legkönnyebben kielégíthetik a nézők...