belépés∆
2024. április 19. péntek 4:9, Emma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

The Heroic Trio (Dung fong saam hap) (1993)

The Heroic Trio (Dung fong saam hap) (1993)

 

The Heroic Trio (Dung fong saam hap) (1993)
 

 iMDB

 

Úgy látszik, Hongkongban megirigyelték az amerikai képregényekben látható szuperhősöket és 1993-ban úgy gondolták, hogy ők is készítenek egy ilyen filmet. Sajnos nem találtam információt arról, hogy valóban létezik-e képregény ezekkel a főhősökkel, mindenesetre egy igen érdekes film jött létre mindebből. A történet három főhőse a maszkban parádézó Wonder Woman, polgári nevén Tung (Anita Mui), a helyi rendőrfőnök felesége, Chat, egy motoros önkéntes szuperhős (Maggie Cheung), aki szeret dinamitrudakat hajigálni és Ching, a „láthatatlan” nő (Michelle Yeoh). A sztori valami olyasmi, hogy egy őrült ultragonosz illető (emlékeztet a wuxia filmek főgonoszaira) ellopat 18 csecsemőt, akikből egyet majd ki akar választani Kína királyának, a többiből pedig igazi gyilkos szolgákat képez ki. Uralma alatt tartja a „láthatatlan” nőt, akinek a férje/barátja/szerelme (nem derült ki számomra pontosan) fejleszti a láthatatlanná tevő ruhát. Eleinte a három nő egymástól függetlenül próbálja megoldani a helyzetet, sőt, egymást is riválisnak tekintik, aztán miután kiderül számukra az egymás közti kapcsolatuk és a közös múltjuk, összefognak a főgonosz ellen.

Nos, a film értékelésénél az első és igen lényeges szempont, hogy a rendezőjét Johnnie To-nak hívják, ennek tudatában kell nézni a filmet. A sztori az amerikai képregényfilmekhez hasonlóan elég debil, szerencsére a drámázást nem húzzák benne túl sokáig, a hangsúly inkább az akciójeleneteken van, na meg Johnnie To mániáján, azaz azon, hogy a szereplők hogyan játsszák a nagymenőt. Ennek ellenére a film nem követel nagy színészi játékot a szereplőktől, pedig nem akármilyen színészek a főszereplők. A leginkább emlékezetes szerep számomra az Anthony Wong Chau-Sang által alakított agyatlan gyilkos szolgáé, Wong szokásához híven nagyot alakít ebben a szerepben is. Azok a bárgyú tekintetek, amikor elveszti az ujjait…

Az akciójelenetek némelyike igen látványosra sikeredett, főleg a repülő motor a pályaudvaron, meg a vége felé a harc a főgonosz tanítványaival, de ezeken kívül is akad még 1-2 emlékezetesebb belőlük. Érdekesen vegyítették a „hagyományos” wuxia harcokat a modern eszközökkel, a dinamitrudakkal, meg a gépfegyverekkel. Sajnos a kardozós jelenetek némelyike kicsit gyenge lett, leginkább olyanok, mintha táncolnának harc helyett. A záró jelenet pedig kicsit nagyon „terminátoros” lett, de ennyi „hiba” még belefér…

Mindenképpen említésre méltó még a film környezetének alakítása, ugyanis minden eszközzel igyekeznek az embert összezavarni, hogy valójában mikor is játszódhat a film. A gépfegyverek akár a 80-as éveket is képviselhetik, az autók többsége inkább a 30-as, 40-es éveket, a rendőrségi Mercedes viszont akár a 90-es évekből is származhat, a színes tv-kkel együtt, míg Chat motorja (és motoros szemüvege) leginkább a 60-70-es éveket idézi. Amennyiben ezt így is akarták, akkor nagyon jól eltalálták, ha csak „véletlenül” lett ilyen, akkor viszont amatőr hiba, mindenesetre remekül beleillik a filmbe. A kivitelezés egyébként Johnnie To-hoz híven remek, szépen fényképezett jelenetek és látványos kameraállások fűszerezik az akciójeleneteket végig a film során.

Összefoglalva ez egy igen kellemes hongkongi akciófilm, ha nem vár az ember sokat tőle, csak a szórakozás kedvéért ül le megnézni, akkor emlékezetes marad. Egy pillanatig sem lehet komolyan venni, (főleg a záró, „terminátoros” részt) de ez azt hiszem, semmiképpen sem válik a hátrányára. Nálam 4/5…

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

L'amant (2004)

L'amant (2004)

iMDBHa úgy vesszük, a L'amant is egy tinédzserfilm, de a műfaj sötét oldaláról. A magam részéről azonban egyáltalán nem sorolnám ebbe a kategóriába, még azzal együtt sem, hogy egy 17 éves lány egy évéről szól....

Poker King (Pou hark wong) (2009)

Poker King (Pou hark wong) (2009)

Kedvenc fetisiszta rendezőnk, a melltartók nagy rajongója, Chan Hing-Ka idén is Wong Jing elsőszámú kihívójának jelentkezett. Miközben felmarkolt némi honoráriumot az oroszoktól, akik leforgatták a Breaking News helyi adaptációját, felmérte, hogy mivel ütheti ki Wong-ot...

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

The Equation of Love and Death (Li mi de cai xiang) (2008)

Nem hittem volna, hogy a Painted Skin két nagy riválisa, Vicki Zhao és Zhou Xun „szabadidejében” egyaránt szükre Volkswagen taxik volánja mögött tengeti életét, ám úgy látszik, mindketten jól választottak ezzel. Igaz, amíg Vicki Shanghai-ban...

Marebito (2004)

Marebito (2004)

  Eszement jó okkult misztikus film, teljesen új íz az ázsiai horror étlapon. Nem csoda, Shinya Tsukamoto játssza a főszerepet és az a fickó rendezte, aki a Grudge-ot. (Őszintén szólva mondjuk pont emiatt tartottam...