belépés∆
2024. április 19. péntek 15:10, Emma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Female Prisoner #701 Scorpion (Joshuu 701-gou: Sasori) (1972)

Female Prisoner #701 Scorpion (女囚 701号:さそり) (1972)

Female Prisoner #701 Scorpion (Joshuu 701-gou: Sasori) (1972)

iMDB

Adott egy női börtön, ahol éppen a vezetők kitűntetni készülnek néhány fegyőrt, amikor is két fogvatartott megszökik. Természetesen elkapják őket, majd igen kegyetlen tortúrán mennek keresztül, amit nemcsak a brutális és kéjenc fegyőrök “végeznek el” rajtuk, hanem a rabok közül is néhányan. Miközben kiderül, hogy valójában miért is van a börtönben a főszereplő Matsushima Nami, az is kiderül, hogy igencsak sokaknak áll az útjában, akik el akarják tenni láb alól. Vajon sikerül-e megtörniük a lányt, vagy ő lesz képes bosszút állni?

Female Prisoner #701 Scorpion (Joshuu 701-gou: Sasori) (1972)

Ez a film (és a folytatásai) is szervesen beleillik a 70-es években indult japán újhullámos filmek sorába, az úgynevezett pinku eiga-k (vagy ha úgy jobban tetszik, pinky violence filmek) közé. Talán amiatt lehet érdekes, hogy míg több hasonló filmben egyértelműen az erotikára (pornográfiára) helyezték a hangsúlyt (pl. School of the holy beast), vagy éppen az akciójelenetekre (Lady Snowblood, Wildcat Gambler), itt a kettőnek egy igencsak érdekesre sikerült ötvözetét sikerült az elsőfilmes Ito Shunya-nak összehoznia (egyébként a főcímdal szövegét is ő szerezte). Már a film legelején, a szökésnél kezdődik a tabudöntögetés, majd a film elején látható feliratok alatt egy átfogó képet kap a néző arról, hogy mire is számíthat. A börtön falain belül masírozik ugyanis libasorban egymás után egy csomó nő ruhátlanul, miközben a smasszerek vígan lesik őket. Aztán a film során végig marad is ez a “hozzáállás”, a néző tanúja lehet egy csoportosan elkövetett nemi erőszaknak, válogatott kínzási technikáknak, amiket nem csak az őrök alkalmaznak a rabokon, hanem ők is egymáson, sok-sok megalázásnak, válogatott kegyetlenkedéseknek, az egyetlen rendőrnő “tekintélyének”, egy börtönlázadásnak, sőt, még egy leszbikus szexjelenet is színesíti a történetet (az ezzel kapcsolatos “csavar” egyébként nagy poén) stb.

Female Prisoner #701 Scorpion (Joshuu 701-gou: Sasori) (1972)

Persze mindezekre az extremitásokra igencsak szükség is van a több, mint másfél óra kitöltéséhez, hiszen maga a történet abszolúte nem egy nagy szám, nagyjából 5 percbe telhetett kitalálni. A fenti, talán durvának tűnő sorokat pedig igencsak oldja a szinte minden jelenetben ott bújkáló humor, valamint a véres jelenetek kivitelezése. Nemcsak az egészet hiteltelenné tevő sugárban ömlő vér miatt, hanem az éppen sérelmet elszenvedett illető meglehetősen életszerűtlen reakciói miatt is (pl. az egyik őrt megszúrják egy üveggel, de nem az a reakciója, hogy odakap és ordít, hanem döbbenten áll, majd elkezdi fojtogatni azt, aki megszúrta). Akire egyedül mindezek nem igazak, az a főszereplőt, Matsushima Nami-t alakító Kaji Meiko, akinek a film folyamán alig hallani a hangját, szinte csak a szemének villanásaival kommunikál (és persze mindenhol tökéletes külsővel bír, még akkor is, amikor éppen kínzásnak van kitéve). Ez volt egyébként az egyetlen filmje, amiben ruha nélkül is lehet látni. Rajta kívül egyébként a főbb női szerepeket a többi pinku eiga-ból már ismerős hölgyek alakítják, pl. Katagiri-t Yokoyama Rie (Ecstasy of Angels), a nagydarab vöröshajú hölgyet pedig Mihara Youko (Girl Boss Guerrilla, Sex and Fury, School of the holy beast).

Female Prisoner #701 Scorpion (Joshuu 701-gou: Sasori) (1972)

A film tehát igazi rétegfilm, egyben igazi kultfilm. Hogy mi a jó benne, az a Girl Boss Sukeban ajánlójában már remekül meg lett fogalmazva, így ettől eltekintenék. Sexploitation rajongók számára alapmű!

Hozzászólások   

#4 Guest 2007-03-03 08:44
igen az a boxset nagyon klafa, meg úgy általában is jó, hogy megtaláltam ezt az oldalt 8)
#3 Guest 2007-02-17 10:35
Ha minden igaz, ebből a "sorozatból" 5 rész készült, de csak az első négyben játszik Kaji Meiko (nézzétek meg az életrajzát ;-)). Akinek megvan a Jailhouse 41, az sürgősen szóljon, mert az hiányzik a 4 közül... :D
#2 Guest 2007-02-17 10:11
Én úgy tudom, történetileg nincs sok összefüggés, csak a börtön jó alap egy sexploitation-h ez, ezért sokat helyeztek ilyen kereket közé. Lásd még: Girl Boss ... "sorozat", Angel Guts "sorozat" stb.

Egyébként örülök, hogy egyre többen írunk sexploitation-ö kről is. Eleinte azt hittem, hogy csak engem érdekel ez a téma (Manu írt még régen a Sex and Fury-ről, mert az alap), de most YEZy is belehúzott. :D
#1 Guest 2007-02-17 00:12
Ilyet találtam: "Female Prisoner Scorpion BOXSET", ami ezeket tartalmazza:
Female Convict Scorpion Jailhouse 41 (1972)
Female Prisoner No 701 Scorpion (1972)
Female Prisoner Scorpion Beast Stable (1973)
Female Prisoner Scorpion Grudge Song (1973)
Ez most valami minisorozat?

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

A Dirty Carnival (Biyeolhan geori) (2006)

A Dirty Carnival (Biyeolhan geori) (2006)

iMDB A költőből filmrendezővé avanzsált Hoo Ya új filmje, az A Dirty Carnival egyesek szerint egy trilógia második része, de ezt eddig senki nem erősítette meg. Mindenestre azt tény, hogy tényleg vannak benne lényegi...

Lost in love (Sarang-eul Nochida) (2006)

Lost in love (Sarang-eul Nochida) (2006)

Lost in love (Sarang-eul Nochida) (2006)  iMDB  

Fat Choi Spirit (Lik goo lik goo san nin choi) (2002)

Fat Choi Spirit (Lik goo lik goo san nin choi) (2002)

Fat Choi Spirit (Lik goo lik goo san nin choi) (2002) iMDB  

Samurai Vendetta (Araki Mataemon: Ketto kagiya no tsuji) (1952)

Samurai Vendetta (Araki Mataemon: Ketto kagiya no tsuji) (1952)

Adauchi. Már a hangzásában is van valami vészjósló. Nemcsoda, vérbosszút jelent. Nem tartozik hozzá olyan jelentés, ami pozitív hatással volna az emberre. Nem volt ez másként a szamurájok korában sem.