belépés∆
2024. április 18. csütörtök 23:18, Andrea, Ilma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Lady Snowblood (Shurayukihime) (1973)

Lady Snowblood (修羅雪姫) (1973)

Lady Snowblood (Shurayukihime) (1973)
Kashima Yuki 1874-ben született egy börtönben. Anyját gyilkosságért ítélték életfogytig tartó börtönbűntetésre, mert bosszút állt férje egyik gyilkosán, azonban a bosszúját nem tudta beteljesíteni, mert elkapták és elítélték. Yuki születése után nem sokkal az anya elhalálozik, így a lányra marad a bosszú beteljesítése. Egy pap szárnyai alá kerül, aki kemény kiképzésben részesíti, miközben egyfolytában azt sulykolja a lányba, hogy ő az alvilág szülötte, nem is tekinthető emberi lénynek. Mikor Yuki 20 éves lesz, elindul beteljesíteni küldetését.
Lady Snowblood (Shurayukihime) (1973)

A filmet Uemura Kazuo és Koike Kazuo mangájából készítették, ami ma már szinte közhelynek számít, de a 70-es években még újdonságként hatott valószínűleg. A kor japán filmjeire jellemző elemek majd’ mindegyike benne is van, egyedül az erotikus jelenetek maradtak ki belőle. A történet egyszerű, mindössze egyetlen komolyabb (bár kiszámítható) csavar van benne, azonban egy akciófilmhez méltóan ez semmit sem von le a film élvezhetőségéből. A főszereplő Yuki-nek igazi képregényhőshöz méltóan a remek harci képességei mellett van egy “extra” fegyvere is, aminek segítségével néhány látványos csatajelenet részese is lehet a néző, de a csaták úgy általában is remekül koreografáltak. Kicsit a Zatoichiben látható technikákra emlékeztetnek ugyan, de itt külön hangsúlyt helyeztek a vérre, ami jó japán szokás szerint nagy sugárban spriccel szerte szét az áldozatok testéből. A bosszú ábrázolását is jól eltalálták, valamint azt is, hogy mivel a megbosszulandó eset óta eltelt egy kis idő (amíg a lány fel nem nőtt), így az akkori tett elkövetői közül néhányan már akár szánalmat is érdemelhetnének, de az igazi japános mentalitású főhősnek minden körülmények között teljesítenie kell küldetését. A főszerepet egyébként a kor elsőszámű női akciósztárja, Kaji Meiko alakította, szokás szerint remekül, de a kiegészítő szerepeket is jól eltalálták, említésre méltó közülük a koldusok királya, valamint a modern felfogású képregényrajzoló.

Lady Snowblood (Shurayukihime) (1973)

A filmnek a fentieken kívül további erőssége még a rendezés és a cinematográfia. A rendező, Fujita Toshiya, akinek nevéhez több 70-es évekbeli sexploitation film is fűződik, nagyszerű munkát végzett, leginkább úgy lehetne jellemezni, hogy a filmje teljesen egységes, nincsenek benne üresjáratok. A cinematográfia terén a hangulatfokozó képeket érdemes megemlíteni, ahogy a kamera hosszasan elidőz a tengerpartot mutatva, ahol a véres víz mossa a part menti köveket, vagy éppen ahogy a kardról lecsöppenő vért mutatják, stb. Hasonlóan remekül eltalált apróság, hogy van egy rész benne, amikor a politikai előzményeket taglalják, ott (valószínűleg) az eredeti mangában látható képeket használják fel illusztrációként.

Lady Snowblood (Shurayukihime) (1973)

Összefoglalva ez egy igencsak jól eltalált akciófilm, aki szereti a stílust, az semmiképpen sem fog csalódni benne. Persze aki mély mondanivalót és nagy, drámai alakításokat szeretne látni, annak nem igazán ajánlott. Sokkal jobbra és látványosabbra sikerült, mint a majd’ 30 évvel később forgatott Princess Blade, amit ugyanezen manga alapján készítettek. Természetesen nem szabad kifelejteni azt sem, hogy ez a film volt az egyik fő “forrása” Quentin Tarantino Kill Bill-jének, aki a főszereplő figurájának felhasználása mellett Kaji Meiko Female Prisoner című filmjének a főcímdalát is beillesztette a filmjébe.

imdb

Hozzászólások   

#1 Boros69 2007-04-09 22:52
Yezy bemutatója alapján egy kicsit átértékeltem magamban a filmet, mert elő benyomásaim alapján, nekem egy kicsit "fantasztikusra " sikeredett. A vér kiemelése nyilvánvaló és szépen megoldott (mindjárt az elején a havas jelenet nagyon jó lett), de maga az egész bosszúhadjárat egy kicsit erőltetettre sikerült.
Szép csavar a lány támogatása az apa megölése után, tehát mégsem annyira alvilági a főhősünk, mint azt gondolja/gondolhatjuk.
Nálam összesen 3-as lett, de nem rossz.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Cat and mouse (Liu sue oi seung mau) (2003)

Cat and mouse (Liu sue oi seung mau) (2003)

Cat and mouse (Liu sue oi seung mau) (2003)iMDB Adott egy terület, aminek a békéjéért Judge Bao (Anthony Wong) a felelős. A testőre, egyben a terület főrendőre, Zhan Zhao (Andy Lau). Azonban múltbeli tevékenységüknek...

Maggie Q

Maggie Q

  Az 1979 május 22-én Honoluluban született Margaret (Maggie) Denise Quigley családfájának története legalább olyan érdekes, mint a saját karrierje. Nagyapja a náci megszállás elől menekült Lengyelországból az Egyesült Államokba (konkrétabban New York-ba), az úriember fia...

The Chaser (Chugyeogja) (2008)

The Chaser (Chugyeogja) (2008)

  Elsőfilmes rendezőként, viszonylag tapasztalatlan forgatókönyvírókkal a hátunk mögött meglehetősen nagy falat lehet thrillert forgatni; a rutin hiánya miatt beletörhet az ember bicskája. Na Hong-jin mégis bátran vállalta ezt a feladatot és úgy tűnik, nem vallott...

Taste of Tea (Cha no aji) (2004)

Taste of Tea (Cha no aji) (2004)

Nem mindennapi japán film egy nem mindennapi családról. Habár a filmnek története gyakorlatilag nincs, és cselekménye is alig, mégis élvezhető (amit eddig csak Aki Kaurismäki-tól és Jim Jarmusch-tól láttam). (A cselekményes és unalmas filmekben az...