belépés∆
2024. április 18. csütörtök 20:28, Andrea, Ilma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

iMDB

Egy Shanghaiban élő család történetét követhetjük nyomon 3 generáción keresztül ebben a filmben. A család szó kicsit túlzó ugyan, mert férfiak nem nagyon maradnak meg a két hölgy körül, de sebaj. A három generáció történetét három rövidebb részben mutatják be, kezdve a nagymama történetével a ’30-as évekből, akit 20 éves kora körül egy filmes producer szemel ki magának és filmsztárt „gyárt” belőle, azonban nem sokkal később megjelennek a japán katonák és az élet megváltozik. A producer Hongkongba menekül, a lány pedig marad Shanghaiban és hamarosan megszületik a második történet főszereplője. A második harmad már az 50-es és 60-as évek fordulóján játszódik, egy teljesen más világban, a kommunista Kínában. Az időközben felserdült lány egy munkáscsalád fiával esik szerelembe, amit a mama, a 30-as évek arisztokratikus sztárja nem néz túl jó szemmel, de végül kénytelen elfogadni a lánya döntését. Természetesen ez a rész is kicsit hirtelen és drámaian ér véget. A harmadik részben a 80-as évek közepére már felnőtt unoka történetét ismerhetjük meg, akinek szintén nem sok szerencséje van a férfiakkal.

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Ez a film Su Tong Women’s life című könyvének filmes adaptációja. Az alapötlete szvsz remek, a kidolgozás azonban nem sikerült tökéletesen. Mindhárom történetben a két főszerepet ugyanaz a két színésznő, Joan Chen és Zhang Ziyi alakítja. Ez egyszerre hálás és hálátlan feladat, hiszen több szerepben is megmutathatják képességeiket, viszont ott van az ellenpont is, hogy vajon képesek-e eljátszani a különböző szerepeket úgy, hogy az élesen látszódjon is. Joan Chen esetében ez tökéletesen sikerült, igaz, ő tulajdonképpen csak 2 szerepet játszik el (hiszen a 2. részben az anyát, a harmadikban pedig a nagymamát, aki ugye egy és ugyanaz a személy), Zhang Ziyi ugyan szintén nagyon jól játszik, de az ő alakításai között nehezebb a határvonalat meghúzni a három nagyon is hasonló karakter miatt. Ennek megkönnyítésére néhány jellegzetességet tettek az arcára (a második részben a homlokán van egy vörös folt, a harmadik részben pedig szemüveget hord). A három korszak bemutatásából nekem a második, a kommunista Kína bemutatása tetszett leginkább. A jellegzetes szövegek, Lenin és Mao poszterek mindenhol, Magyarországon is ismert úttörődalok kínai előadásai színesítik a filmet ebben a részben, továbbá a két teljesen eltérő életstílust folytató család életének bemutatását is jól eltalálták. A 30-as évekbeli filmes világot már a hongkongi Center Stage című filmben láthattuk és ott szvsz szebben, jobban, részletesebben volt bemutatva, igaz, ebben a filmben nem annyira a filmvilágon van a hangsúly, sokkal inkább azon, hogy hogyan ronthatja el egy fiatal lány az életét.

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Ami viszont kevésbé jól lett eltalálva, az egyrészt a film tempója és hangulata, ez úgy látszik az általában cinematográfusként dolgozó Yong Hou rendezőnek túl nagy falat volt. A tempó túl lassú, néhol elkalandozik a néző figyelme, bár lehet, hogy ez csak rám volt igaz, hiszen a rendező a 2004-es Shanghai Filmfesztiválon díjat kapott ezért a rendezéséért. Továbbá magával a témával kapcsolatban is lehetnek fenntartásai a nézőnek, ugyanis nehéz azonosulni a szereplőkkel, mert néha finoman szólva is furán viselkednek, sokszor teljesen „kattantnak” tűnnek. Nem egy átlagos familia, az biztos! Persze lehet, hogy csak európai szemmel nézve fura a szereplők viselkedése, valószínűleg pont ez kellett ahhoz, hogy bemutassák, hogyan éltek a nők a három teljesen különböző korban, hogyan viszonyultak a világhoz, a világ hozzájuk, hogyan viszonyultak a férfiakhoz, illetőleg hogyan működött az anya-gyerek viszony az adott korban. A férfi nézőben persze az is felmerül, hogy valószínűleg női szemmel nézve jobban átélhető lehet a történet.

Jasmine Women (Mo li hua kai) (2004)

Összességében tehát a film nem rossz, érdekes témát boncolgat, ritkán látható korokban játszódik, remek színészekkel van telezsúfolva (a férjek szerepében feltűnik Ye Liu, akit a Postmen in the mountains-ben és a The Promise-ben láthattunk már, valamint Yi Lu, aki a Seven Swords-ben és az A time to love-ban is játszott) azonban minden valószínűség szerint erősen hangulatfüggő, hogy milyen tetszést arat a nézőnél, mert kissé nehezen emészthető darab. Akinek viszont tetszett az egy évvel e film után forgatott, hasonló alapötletű Three Times, az ezt a filmet is értékelni fogja.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Nemuri Kyoshiro - TV Special 4: The Woman Who Loved Kyoshiro (199…

Nemuri Kyoshiro - TV Special 4: The Woman Who Loved Kyoshiro (1998)

Az ASASHI TV négy epizódot szánt a morózus természetű ronin újdonsült kalandjainak.

Kitaro (Gegege no Kitarou) (2007)

Kitaro (Gegege no Kitarou) (2007)

A japán mondavilág fantázialényeinek, azaz a youkai-oknak a világát már jópár japán film igyekezett bemutatni az 1960-as évektől (Youkai daisensou) kezdve. A modern ember számára ezeket a lényeket persze először egy mangaka, azaz mangarajzoló úriember...

The Man from Hong Kong (1975)

The Man from Hong Kong (1975)

Jimmy Wang Yu, miután szakított a tehetségét kihasználó, de egyébként őt meglehetősen mostohán kezelő Shaw testvérek stúdiójával, létrehozta a Golden Harvest produkciós céget.

Gojoe Reisenki (2000)

Gojoe Reisenki (2000)

imdb Hatalmas várkozással kezdtem neki e filmnek. Nagy kedvencem, az Electric dragon 80000 V előtt készült egy évvel, s ugyanaz a stáb forgatta: Sogo Ishii, rendező; Asano Tadanobu, Masatohi Nagase, a főszereplők. Bármennyire próbáltam visszafogni magam,...