belépés∆
2024. április 18. csütörtök 13:42, Andrea, Ilma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Submersion of Japan (Nippon Chinbotsu) (1973)

Submersion of Japan (日本沈没) (1973)

Submersion of Japan (Nippon Chinbotsu) (1973)

iMDB

Egy Japán északi részén található szigeten furcsa dolgok történnek, ugyanis elkezd süllyedni. Néhány tudós egy tengeralattjáróval lemerül a tengerfenékre, hogy tájékozódjanak, mi is zajlik odalent. A megdöbbentő szembesülés után már nem csak a kis sziget, hanem a Japán Tenger alján is nézelődnek, ami ugyanazt a baljós elméletet támasztja alá. A földkéreg mozgása miatt ugyanis Japán hamarosan a tengerszint alá kerül. Eleinte senki sem hisz a tudósoknak, majd amikor egyre rosszabbá válik a helyzet (hatalmas földrengések, vulkánkitörések és az ezeket követő tűzvészek és áradások történnek egymás után), a politikusok is lépni kezdenek, megpróbálják a lakosságot más országokba áthelyezni.

Submersion of Japan (Nippon Chinbotsu) (1973)

A film a katasztrófafilmek aranykorában, a 70-es évek közepe felé készült Komatsu Sakyou megegyező című fantasztikus regényéből. Komatsu valószínűleg hires sci-fi szerző lehet Japánban, hiszen olyan filmek alapját képező regények (és forgatókönyvek) fűződnek a nevéhez ezen kívül, mint pl. az Attack of the mushroom people, a Virus, a Bye Bye Jupiter és a Tokyo Blackout.
Míg a legtöbb hasonló témájú filmben általában “csak” egy elemmel kűzdenek a szereplők, itt azonban szinte mindent sikerült egybezsúfolni. Van itt földrengés, tűzvészek, vulkánkitörések, gátszakadás, árvíz és mindezek tetejében még a föld is süllyed, tulajdonképpen egyedül Godzillát hiányoltam csak. A készítők a kaijuu filmekhez hasonlóan az adott korban csúcsnak tekinthető trükkfelvételeket vetettek be a minél élethűbb hatás elérésére, persze mai szemmel mindez már inkább mosolyra ad okot, mint bárminemű megrettenésre. Sok-sok összeomló makett, néhány “látványosan” összefilmezett jelenet, hatalmas sikítozás, stb. színesíti a filmet. Ami nagyon tetszett benne, hogy az amerikai filmekre jellemző, a tömegből kiemelt néhány hétköznapi embert hősként bemutató részek ezúttal elmaradtak (igaz, a tengeralattjáró vezetője, aki barátnőjét keresi a katasztrófa alatt, benne van, de egyáltalán nem rajta van a hangsúly).


A másik dolog, ami mindenképpen figyelemreméltó ebben a filmben, az az esettel kapcsolatos világpolitikai helyzet bemutatása. Japán ugyanis az ENSZ elé viszi a problémát, hogy minden ország segítségét kérje a lakosság elhelyezéséhez, de az ENSZ (ahogyan a való életben is) leginkább csak tökölődik. A politika ezen részének bemutatása remekül el lett találva. A dolog másik része azonban már a japán lélekre erőteljesen jellemző pesszimizmus és bűntudat miatt érdekes, mert a világ többi országát úgy mutatják be, mintha egyáltalán nem érdekelné őket a katasztrófa és Japán sorsa, valamint sorra utasítják el a menekültek befogadását, különféle okokra hivatkozva. Ez azért a valóságban (feltételezem) nem egészen így működne, bár végülis ki tudja… Magyar szemmel nézve kellemes látvány volt egyébként a világ országaival folytatott párbeszéd bemutatásakor, amit úgy ábrázoltak, hogy az adott ország parlamentjét, illetőleg híres látványosságát mutatták egy pillanatra és ezek között a magyar országház is feltűnt.

Submersion of Japan (Nippon Chinbotsu) (1973)

A filmből többféle változat is létezik. A Japánban bemutatott eredeti változat 143 perc hosszú volt és ebben volt legrészletesebben bemutatva mind a katasztrófa, mind a politikai helyzet. Amerikában a filmnek egy igen erősen megvágott, 82 perces verziója forgott közkézen, a címét is megváltoztatták, Tidal Wave néven futott. Én egy harmadik változatot tudtam megnézni, egy 109 perceset, ami szvsz így is helyenként unalomba fulladt, leginkább a túl sok katasztrófajelenet miatt, amiket mai szemmel egyszerűen nem lehet komolyan venni. Ennek megfelelően a filmet leginkább csak a kuriózum miatt lehet érdemes megnézni, akit csak a téma érdekel, az inkább a 2006-os, Japan Sinks néven ismert remake-t keresse belőle, ami minden valószínűség szerint a látvány tekintetében sem lesz “gagyi”.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Nemuri Kyoshiro 11 - The Human Tarantula (Nemuri Kysohiro 11 - Hi…

Nemuri Kyoshiro 11 - The Human Tarantula (Nemuri Kysohiro 11 - Hito hada kumo) (1968)

    IMDb  Alternatív cím: The Spider's Web Főszereplők: Ichikawa Raizo; Midori Mako; Sanjo Mako; Kawazu Yusuke Rendezte: Yasuda Kimiyoshi (1968; 80 perc)  Az előző rész sikere után a DAIEI igyekezett megőrizni az újra felfedezett értékeket, sőt újabbakat belevinni. Sikerült nekik. A shógun...

The Geisha House (2000)

The Geisha House (2000)

 iMDB   Talán az igazi művész egyik legfontosabb jellemzője, hogy témájában mindig meg tud újulni, s bár a rá jellemző formavilág megmarad, de nem ragad le és kering egy bevált módszer, technika, téma körül. Kinji Fukasaku...

The Lowly Ronin - Living Hell (Suronin Makari Toru: Sarumo Jigoku…

The Lowly Ronin - Living Hell (Suronin Makari Toru: Sarumo Jigoku Nokorumu Jigoku) (1983)

Az első mini-évad lezárása fölöttébb erőteljes volt televíziós viszonylatban.

Nameless Gangster (Bumchoiwaui junjaeng) (2012)

Nameless Gangster (Bumchoiwaui junjaeng) (2012)

Az idei év egyik nagy durranása volt a dél-koreai mozipiacon a fiatal rendező, Jun Dzsongbin harmadik nagyjátékfilmje. A darab hetekig vezetette a jegyeladási listákat, a kritikusok ódákat zengtek a törtető "keresztapa" történetéről, a külföldi fesztiválok...