belépés∆
2024. április 19. péntek 8:28, Emma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Tokyo Friends: The Movie (2006)

東京フレンズ: The Movie (2006)

Tokyo Friends: The Movie (2006)

iMDB

Az utóbbi időben Japánban is divatba jöttek a popsztárok által készített, zenével kapcsolatos filmek. Az, hogy egy zenész színészi pályára lép, természetesen már régóta megszokott dolog a szigetországban is, azonban kifejezetten (pop)zenei filmet készíteni csak mostanában kezdtek el. Az új divathullám első képviselője valószínűleg a 2005-ös Nana volt, olyan énekesekkel a főbb szerepekben, mint Ito Yuna, vagy éppen Nakashima Mika, de említhetnénk a Midnight Sun-t is, amiben szintén egy felkapott énekesnő, Yui játszotta a főszerepet. Ebbe a sorba pedig remekül beleillett az Avex Trax zenei kiadó által finanszírozott tévésorozat, a Tokyo Friends, amit 2005-ben vetített az egyik japán tévécsatorna. Az 5 részes sorozat úgy fejeződött be, hogy nem fejeződött be és a vetítése után nem sokkal már elkezdték forgatni a folytatását, ezúttal már egy egész estés mozifilm keretén belül.

Tokyo Friends: The Movie (2006)

A film rendezését egy eleddig leginkább csak tévésorozatokra specializálódott rendező, Nagayama Kozo vállalta magára. Talán ennek is köszönhető, hogy a filmet nézve végig az az érzése az embernek, hogy ezúttal is egy sorozatot rész, csak éppen megszakítás nélkül mintegy három részt. Ez természetesen egyáltalán nem hiba, esetünkben inkább előny, hiszen ez is segít abban, hogy aki szerette a sorozatot, az újra beleélhesse magát ebbe a világba. Fontos információ, hogy néhány dolgot valószínűleg nem fog érteni a filmből az, aki nem látta az előzményeket, így akit érdekel a film, célszerű, ha először a sorozattal kezdi az ismerkedést.

Tokyo Friends: The Movie (2006)

A történet ott folytatódik, ahol a sorozat abbamaradt. A négy főhősnőből hárman maradnak a Yume no kura nevű vendéglátóipari szolgáltatóegységben, míg a negyedik lány, Maki-chan (Kobayashi Mao) New York-ban telepedett le. Rei-chan (Otsuka Ai) a munka mellett együttesével, a Survival Company-vel (Sabakan) koncertezget és felcsillan előttük az esély arra, hogy egy igazán nagy stadionban is felléphessenek. Hirono-chan (Matsumoto Rio) is megtalálja magának az önkifejezési eszközét egy újabb amatőr színésztársulatban, míg Ryoko-chan (Maki Youko) a Yume no kura tulajdonosaként tevékenykedik. Ryoko esküvőjére érkezik egy gratuláló levél Maki-chantól, aki a jókívánságok mellett leírja azt is, hogy látta Ryuuji-t (Eita), a Sabakan egykori vezetőjét New Yorkban. Rei pedig hamarosan felkerekedik, hogy megkeresse.

Tokyo Friends: The Movie (2006)

Talán nem árulok el azzal túl nagy titkot, hogy a film lezárást úgy is lehet értelmezni, hogy nyitva hagyták, így elképzelhető, hogy a jövőben készül még folytatás belőle. Ez nem is lenne rossz, mert akárcsak a sorozat, a film sem sikerült rosszul, aki szereti a könnyed, jellegzetesen japános történeteket, az ebben a filmben sem fog csalódni. Külön érdekesség benne New York és az amerikaiak ábrázolása, szemléltetően mutatja be a film a japánok viszonyát ehhez a városhoz és kultúrához, főleg, ahogy összehasonlítják a szereplők a tokyoi élettel. Természetesen ezúttal nyoma sincs a Collage of our life-ban látható New York-nak, az a fajta mondanivaló nagyon távol áll ettől a történettől. Azt is jól mutatják be, ahogy a főszereplők egyre inkább felnőttesebbé válnak, egyre érettebben cselekszenek. Slusszpoénként pedig a “cigányozást” is meg lehet említeni, bár itt a “gypsy” kifejezést nem etnikai, hanem életviteli értelemben használják (és beszélik ki) a szereplők. Természetesen a film értékelésénél kihagyhatatlan elem a zene megemlítése, ami (akárcsak a sorozatban) ezúttal is 100%-ban Otsuka Ai szerzeménye és a tőle megszokott, jellegzetes “cukipop”.
A film tehát egy jól sikerült alkotás, de abszolút rétegfilm is egyben. Jpop (és/vagy Otsuka Ai) rajongóknak kötelező darab, de akinek a Nana, vagy a Midnight Sun tetszett, azok körében is sikert fog aratni. Mély mondanivalót viszont nem szabad tőle várni és a sorozat ismerete nélkül sem biztos, hogy érdemes elé leülni.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

The Underdog Knight (Ying han) (2008)

The Underdog Knight (Ying han) (2008)

Ahogy számítani lehetett, a korábban élesen elkülönülő kínai és hongkongi filmipar szépen olvad egybe. A folyamat egyre gyorsabban zajlik, idén már nagyon látványos volt, hiszen nagyítóval kell keresgélni a színtiszta hongkongi produkciókat. Az összefonódásnak nem...

Kung Fu Dunk (Gong fu guan lan) (2008)

Kung Fu Dunk (Gong fu guan lan) (2008)

Sportfilm, manga adaptáció és Jay Chou. Volt már egy hasonló próbálkozás 2005-ben, mégpedig az Initial-D, ami személy szerint nekem tetszett, bár voltak benne elemek, amik kifejezetten irritálóak voltak, elsősorban Jay Chou, akinek a színészi képességei...

Kirisute Gomen - Licence To Kill (3. évad)

Kirisute Gomen - Licence To Kill (3. évad)

Az előző évad lezárásakor komoly csapás érte az igazságosztók kis csapatát. Kérdés volt, talpra tudnak-e állni. Persze, csak költői a kérdés, a válasz nem lehetett kétséges.