belépés∆
2024. április 25. csütörtök 6:1, Márk, Márkó, Márkus napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Kibakichi: Bakko-Yokaiden (2004)

牙吉: 跋扈-溶解伝 (2004)

Kibakichi: Bakko-Yokaiden (2004)

iMDB

A legenda szerint régen az emberek és a szörnyek egymás mellett éltek, azonban az emberek elkezdték üldözni a szörnyeket, akiknek menekülés lett az élete és egy isten hátamögötti kis faluban húzták meg magukat, ahol egy kaszinót is üzemeltetnek. Ebbe a faluba érkezik meg egy Kibakichi nevű harcos, akit a helyiek rávesznek arra, hogy ő is kaszinózzon egy kicsit. A nagy szerencsével megáldott emberre felfigyel a falu vezetője, aki beavatja a saját álmaiba is. Ez az álom pedig az, hogy az emberek és a szörnyek ismét egymás mellett éljenek békében. Ennek megvalósítása érdekében a vezető lepaktált az emberekkel is, azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy elárulta őket valaki. Miközben Kibakichi múltjából is érdekes dolgok derülnek ki, megjelenik az emberek csapata néhány nem igazán a korba beleillő fegyverrel és az álom végképp elveszni látszik. De vajon kicsoda valójában Kibakichi?

Kibakichi: Bakko-Yokaiden (2004)

A Japánban nem szokatlan módon egy mangából adaptált film remekül beleillik a szamurájos fantasyk sorába, amiket többek között a Samurai Resurrection és az Ashura képvisel. Meglehetősen színpadias beltéri jelenetek, sok-sok vizuális effekt és igen sok sötétben előadott csata, amikből alig lehet látni valamit (talán ezzel akarták elkerülni, hogy sokszor újra kelljen forgatni a jeleneteket). A film hangulata egyébként nem rossz, főleg az első felében, amikor még nem jelennek meg az emberek az illúzióromboló fegyvereikkel. A szörnyek között található néhány igen mókás darab, a japán filmekre olyannyira jellemző gumibábok formájában, amikhez megmosolyogtató módon torzítottak hangot. Hasonló dolgok mondhatóak el a horror jelenetekről, amik szintén sokkal inkább mosolyt fakasztóak, mint félelmetesek. A falucska életének bemutatását is jól eltalálták, nappal teljesen átlagos, békés falunak tűnik, éjszaka pedig előbújnak a szörnyek az álcájuk mögül.

Kibakichi: Bakko-Yokaiden (2004)

Sajnos azonban a film második fele (szerintem legalábbis) elég gyenge lett, főleg a már többször említett egyáltalán nem ideillő fegyverek, valamint Kibakichi nagy változása miatt (bár erre már a film elejétől kezdve lehetett számítani, meg egyébként is lenne benne a fő poén). Ebben a részben a drámaiság helyett egyértelműen inkább az akcióra mentek rá a készítők, amivel jól el is rontották az addigi kellemes hangulatot. Így ennek, valamint a csekélyke költségvetésnek köszönhetően a film igencsak közepes lett, de akinek tetszett a Samurai Resurrection és főképp (az egyébként valóban jól sikerült) Ashura, annak számára ez a film is érdekes lesz, akárcsak a második része.

Hozzászólások   

#10 Guest 2007-01-31 10:07
Tehát az összes B-kategóriás film jó? Ne sarkítsunk már ennyire, és menjünk át a forumra vitázni erről...
#9 Guest 2007-01-30 21:32
Nem egészen erről van szó. Kis költségvetésből is lehet nagyon jó filmet összehozni, de figyelni kell, hogy milyen műfajban. A Kibakichi eredendően egy akciófilm szeretne lenni, viszont jó akciófilmet kis költségvetésből max. verekedőset, esetleg kardozósat lehet kihozni, de fantasy világban játszódó, némi CG-t felvonultató darabokat már nehezen. És itt bukik meg a film, mert néhány gumibábot sikerült ugyan összeszedni, van vívás is (igaz, a legtöbb vívójelenet vaksötétben, hogy ne lásson a néző semmit se belőle), de a 70-es évek sci-fijeire emlékeztető lövöldözések már elég gázak lettek benne. Kár érte, mert az alapötletből ennél jóval többet is ki lehetett volna hozni.
#8 Guest 2007-01-30 21:05
Hiszen a filmek minősége és élvezhetősége alapvetően egyenesen arányos a ráfordított pénzzel... ? :D
#7 Guest 2007-01-30 20:09
A kivétel erősíti a szabályt. Oldfannak igaza van. Habár van egy-két jól sikerült film, azért a döntő többség nagyon rossz bizony.
#6 Guest 2007-01-30 16:12
Nem véletlenül lett ez a szó így használva, alapvetően nem minőségi mozikra lett kitalálva. Mivel viszont a költségvetési részre is igaz volt, remekmüvek is kikerülhettek B kategóriába szánt alkotások közül. Innen már attól függ, ki melyikre gondol..

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Love on Sunday (Koi suru nichiyoubi) (2006)

Love on Sunday (Koi suru nichiyoubi) (2006)

  iMDB Minél több filmjét látom, annál inkább nem tudom hová tenni Hiroki Ryuuichi filmrendezőt. Filmjei rendszeres szereplői a különféle filmfesztiváloknak világszerte, nevéhez pedig olyan, nemzetközileg is elismert alkotások fűződnek, mint a Vibrator, vagy éppen a sok...

Zhang Ziyi

Zhang Ziyi

Zhang Ziyi (章子怡) Zhang Ziyi 1979. február 9-én született Pekingben, egy közgazdász apa és egy óvodai tanár anya gyermekeként. Mivel kiskorában kicsit esendőnek, gyengének tartották, így szülei táncolni és tornázni is taníttatták. Éveket töltött el a...

Distance (2001)

Distance (2001)

 IMDb Hirokazu Kore-eda filmje, aki többek között a Nobody Knows-t és az After Life-ot rendezte. A NN-t nagyon szerettem. A hétköznapi élet valóságát nagyon elkapta Kore-eda mindkét filmben, olyan nómint egy szocio-dráma, bár inkább légies,...

100 Days With Mr. Arrogant (Naesarang ssagaji) (2004)

100 Days With Mr. Arrogant (Naesarang ssagaji) (2004)

Eredeti cím: Naesarang ssagajiRendezte: Dong-yeob ShinIMDb Ha-yeong-gal (Yi-won Ha) a 100 napos évfordulójuk előtt szakít a barátja. A rosszkedvű lány hazafelé ballagva belerúg egy sörösdobozba, ami a beképzelt Hyeong-jun (Jae-Won Kim) fején landol - aki...