belépés∆
2024. március 29. péntek 6:43, Auguszta napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Silk (Guisi) (2006)

 

Silk (Guisi) (2006)
 
 
 
Mikor Ramiz barátom elsütötte azt a poént egy másik filmmel kapcsolatban, hogy a kislány szellemek ideje lejárt, és végre jöhetnek a szellemfiúk, jót nevettem, de reménykedtem, hogy nem lesz igaza. Hát tévedtem. A Silkkel, a szintén idén megjelent thaiföldi Dorm-hoz hasonlóan, most a tajvani filmesek próbáltak végre kitörni az ázsiai filmgyártásban évek óta gyűrűző szellemfilmek skatulyájából, vagy legalábbis szerették volna megújítani azt.

Ez már az alaptörténeten is látszik. Az nyilván már ennyiből kiderült, hogy nem szellemlány, hanem szellemfiú szerepel a filmben, ám nem ez az egyetlen érdekesség. Hogy ne lehessen rámondani, hogy ez egy szokásos ázsiai horror, az egészet sci-fi környezetbe helyezték. A felállás a következő tehát: Van egy nagyon titkos és nagyon speciális kutató csapat, akiknek feladata, hogy megtalálják az anti-gravitáció megvalósításának módját. Ők szorgalmasan neki is látnak ennek, és közben felfedeznek egyfajta energiát, amit sikerül is csapdába ejteniük. Ekkor azonban rájönnek, hogy ebből az energiából állnak össze a szellemek, így a kezdeti cél egy kicsit módosul, s elkezdenek a paranormális jelenségekkel foglalkozni. Sikerül is találniuk, majd fogságba ejteniük egy gyermek szellemét, már csak azt kell kitalálniuk, hogy az, jó szellemhez méltón, miért nem dezintegrálódott a halálát követő egy két percen belül. Ehhez felbérlenek egy hihetetlen éles érzékekkel rendelkező mesterlövészt (Chen Chang), mivel ugyan látni látják a szellemet, de hallani nem hallják, ezért kell valaki, aki tud szájról olvasni.

 

Silk (Guisi) (2006)

 

A történet tehát némileg erőltetett, legalábbis számomra. A két stílus keveréke nem túl jól sikerült, nekem minden atmoszférát nélkülözött a film. Emellett nem csak izzadságszagúnak éreztem ezt a próbálkozást, hanem az egész valahogy zilált volt, a végére pedig kifejezetten zavaros lett. Előkerült az anya is, mert persze csak kellett bele egy nőnemű szellem is, hosszú hajjal és fehér ruhában, annak rendje-módja szerint, azt pedig nem igazán értettem, hogy a projektet vezető, számomra némileg ellenszenves emo-boy valójában mit is akart, és sikerül-e elérnie. Az is kérdéses volt, hogy hogyan öli meg a szellemfiú az embereket, ehhez ugyanis az kellett, hogy belenézzenek a szemébe, azzal viszont nehéz ezt megtenni, akit nem látsz. Aztán erre a bakira rájöhettek az alkotók, mert egy idő után félre is tették ezt az általuk felállított alapszabályt. Az az igazság, hogy még sorolhatnám ezeket a bakikat, de nem akarok több poént lelőni.

Számomra az egyetlen értékelhető dolog a filmben Chan Cheng alakítása volt, akit eddig nagyrészt art-house filmekben láthattunk, s talán legismertebb szerepe a Tigris és Sárkányban volt, mint Zhang Ziyi szeretője. Ő volt az, aki azért próbált valamit produkálni.

Mindenesetre tőlem eltérően a kritikák éltetik, főleg az említett „újszerűsége” miatt. Az is igaz, hogy a társaságnak, akivel néztem, szintén tetszett, legalábbis jókat ijedeztek az erre kihegyezett jeleneteken. Én azonban inkább egy hirtelen próbálkozást látok benne, ami ahelyett, hogy újítana, inkább tovább élteti e stílust, és nem is a legmegfelelőbb módon.


Hozzászólások   

#6 Shagrath 2010-07-31 15:00
Az ázsiai filmek alapja az átok és a kör a többi film mind erre a két filmre épül csak a story más kicsit ....
És mindegyikben ott a haj :D
#5 Guest 2007-03-10 21:26
nem értem miért huzza le a kritika a filmet....NAONN AON joooooooooo :-) ;-) bár helyenként kissé zavaros és a gyenge fizikásoknak (lásd én) bele kell rázodniuk a szituba... de akkor is!!! SILK LOVELOVE!! :-)
#4 Guest 2007-03-08 18:00
Nem mondom, hogy alapmű, de nekem tetszett a film. :P
#3 Guest 2007-01-18 23:12
Feldinnél a pont. :D
#2 Guest 2007-01-17 23:58
az már volt :-)
Kedvencek temetője japán remake? :D

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Hachiko (Hachiko monogatari) (1987)

Hachiko (Hachiko monogatari) (1987)

Arra a kérdésre, hogy vajon melyik az a valóban megtörtént eseményeken alapuló történet, amit (majdnem) minden japán ismer, nagy valószínűséggel az egyik legjobb válasz mindenképpen Hachiko, a sanyarú sorsú akita sztorija. Az 1920-as és 30-as...

Girl with the Diamond Slipper (Mo deng xian lu qi yuan) (1985)

Girl with the Diamond Slipper (Mo deng xian lu qi yuan) (1985)

   Wong Jing eme korai akcióvígjátéka egy érdekes elegye az ősrégi Hamupipőke történetnek, valamint a hongkongi triádos/kung-fu filmeknek. A történet egyik főszereplője egy fiatal színésznő, aki meghallgatásokra jár és várja, hogy megtalálja egy nagy szerep...

Karaoke Terror (Shouwa kayou Daizenshuu) (2003)

Karaoke Terror (Shouwa kayou Daizenshuu) (2003)

Ugyan a cím és a poszter önmagáért beszél, ez a meglehetősen abszurd sztori talán mégis elsősorban a forrásául szolgáló regény miatt érdemes figyelemre. Elsőre talán kevesek figyelmét kelti fel, de a Karaoke Terror ugyanabból a...

Zatoichi and the Doomed Man (Zatoichi sakate giri) (1965)

Zatoichi and the Doomed Man (Zatoichi sakate giri) (1965)

    A DAIEI stúdió szorgalmasan folytatta a kilencedik résszel elkezdett útkeresést. A gyerekek fokozottabb szerepeltetését bizonyára vakvágánynak találták. Érthető módon, hiszen azért minden új epizódban hullottak a gonoszak.