belépés∆
2024. április 16. kedd 22:47, Csongor, Joakim napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Vivian Hsu Jo-Hsuan

Vivian Hsu Jo-Hsuan (徐若瑄)

Vivian Hsu Jo-Hsuan

Vivian Hsu 1975. március 19-én született Taichung-ban, Taiwan-on, három testvér közül a középsőként. Szülei még gyerekkorában elváltak, Vivian pedig a Taipei Jianxing általános iskolában tanult, majd a Shulinguo Junior középiskolában folytatta tanulmányait. 1990-ben megnyerte a taiwani CTS tévétársaság Talented Beautiful Girl versenyét. Ekkoriban a suli mellett, hogy zsebpénzhez jusson, biciklin ételt szállított és egyre több ügyfele ismerte fel a tévés szereplés miatt. Még ugyanebben az évben egy rövid életű trióban kezdett énekelni, ez volt a Girls Team, ami két kiadott album után 1992-ben, mivel nem volt túlzottan sikeres, feloszlott. Ezt követően Vivian modellkedni kezdett, valamint még 1994-ben leforgatta első filmjét, egy sulis akcióvígjátékot Shaolin Popey címmel.
Igazi hírnevet (és némi botrányt) 1995-ben szerzett magának, amikor egy meztelen fotósorozatot jelentetett meg magáról. Ez volt az Angel Heart, amihez a képeket Szicíliában készítették. Mivel Vivian ismert volt még a tévés versenyről, sokak szerint rossz példával hozakodott elő, akaratlanul is egy új utat mutatott a taiwani fiatal lányok számára az önkifejezésre. Rengeteget támadták emiatt, azonban mindettől függetlenül (vagy talán éppen emiatt) a képeskönyv nagy számban fogyott és mostanában is gyűjtők hada próbálja megszerezni. Ugyanebben az évben két kis költségvetésű filmet is forgatott, ezekben is megmutatta magát és hamarosan mindkét film kultikus darab lett az erotikus filmek gyűjtői között. Az első a Devil Angel, a második az Angel Hearts címet viselte (bárcsak lenne hozzájuk angol felirat…). Szintén ebben az évben indította be szólóénekesnői karrierjét is, debütáló kislemeze a Whisper Message címmel jelent meg.

Vivian Hsu Jo-Hsuan

1996-ban kiadta második aktfotó albumát, a Venus-t, amit Taiwan mellett Japánban is kiadtak, ennek köszönhette a későbbiekben fontossá váló ismertségét a szigetországban. Ezután még egy meztelen album jelent meg róla, viszont ebben „csak” a fentebb már említett Devil Angel című filmből „kiszedett” képek szerepeltek. Azonban a fentieken kívül további botrányt kavart a Penthouse 1996. júliusi számának készített képeivel. Miután az újság megjelent, Vivian felhagyott az aktfotózással, innentől kezdve elsősorban zenei karrierjére koncentrált. Debütáló albumát, az Angel Dreaming-et is ebben az évben adta ki, majd egy gyorstalpaló koreai nyelvtanfolyam után elkészítette az album koreai változatát is. A legtöbb előadóval ellentétben tehát Vivian első két albumát nem az anyanyelvén adta ki. 1996-ban elvállalt két filmszerepet is, amik már nem Cat III besorolásúak voltak, az egyik egy akcióvígjáték, a Dragon from Shaolin volt, a másik pedig egy kalandfilm, az Adventurous Treasure Island.

Vivian Hsu Jo-Hsuan

Az elkövetkező időben folytatta modellkarrierjét is, olyan divattervezőkkel dolgozott együtt, mint Gucci, vagy a kínai Hang Ten. Énekesnői karrierjét Japánban is beindította, a Black Biscuits nevű zenekar énekesnője volt, azonban 1999-ben feloszlottak, mert a kezdeti sikereket nem tudták folytatni. Közben odahaza is kiadott két albumot, a Big Trouble-t és az Undefeatable Lover-t. Mindeközben pedig öt, talán kevéssé híres filmben is szerepet kapott, ezek voltak sorban a L-O-V-E Love, a japán Shoot, my darlin’, a We’re no bad guys, a Your place or mine és a Chivalrous Legend.
Az ezredforduló után kiadott három önéletrajzi ihletésű könyvet, fotókkal gazdagon illusztrálva, Earth Onigiri, Privacy és Wo Ai Taiwan címmel. Ismét hosszú időt töltött el Japánban, ahol ismert és közkedvelt tévés személyiség vált belőle, valamint a The d.e.p. nevű zenekarban énekelt, majd az együttes felbomlása után szólóban is kiadott néhány maxi CD-t. Seiyuu-ként, azaz rajzfilmhangként is kipróbálta magát, a Gundam Seed-ben Aisha hangja volt.
2001-ben forgatta legismertebb filmjét, amit Magyarországon is kiadtak. Jackie Chan Kamu kémjében (The accidental spy) Yong-ot, a gyönyörű drogfüggő lányt alakította. A film sikeres volt, azonban Jackie árnyékában Vivianre nem sok figyelmet fordítottak. A filmezésnek így 4 évre hátat fordított, csak 2005-ben tért vissza a vászonra, először egy szingapúri, ám hongkongi színészekkel leforgatott filmben, az One Last Dance-ben, majd egy könnyed romantikus dráma, a The Shoe Fairy főszerepét, Do Do-t alakította.

Vivian Hsu Jo-Hsuan

A közbenső négy év alatt a fentieken kívül dalszövegíróként szerzett hírnevet magának, legismertebbek ezek közül talán Jay Chou számára készített szövegei, de írt dalt többek között Vanness Wu és Gigi Leung számára is. 2006 vége felé pedig kiadta legfrissebb albumát Vivi And címmel, amin duettek találhatóak, valamint főszerepet vállalt egy új taiwani romantikus drámában, aminek angol címe még nem ismeretes.

Vivian Hsu Jo-Hsuan

 

Források:

WikiPedia
iMDB
YummyCelebrities

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Nemuri Kyoshiro 5 - Sword of Fire (Enjoken) (1965)

Nemuri Kyoshiro 5 - Sword of Fire (Enjoken) (1965)

   IMDb Az elzárkózó Japánban a csempészés és a kalózkodás mindig jó üzlet volt, mert nagy volt a kereslete a külföldi holmiknak. A gyors gazdagodás reménye sokakra hatott csábítóan, de a Shógunátus kalózt és szamurájt egyformán büntetett...

Three Outlaw Samurai (Sambiki no Samurai) (1964)

Three Outlaw Samurai (Sambiki no Samurai) (1964)

Egy ronin ballag a dombon. Talál egy hajtűt, lemegy a völgybeli házhoz, hogy visszaadja és máris nyakig van egy túszejtő akció közepében. Kétségbeesett parasztok próbálják a klán urához eljuttatni a kérvényüket, amiben az adó csökkentését...

Midori (Shojo Tsubaki: Chika gento gekiga) (1992)

Midori (Shojo Tsubaki: Chika gento gekiga) (1992)

Elborult szellemiségű művészek mindig voltak (vannak) a japán filmgyártásban. A teljesség igénye nélkül, csak legközismertebbekre szorítkozva: Norifumi Suzuki lökött agymenései jól eladhatóak voltak, mert bőven termelte a lenge ruhás, - vagy anélküli - lányokkal és...

A Gentle Breeze in the Village (Tennen Kokekko) (2007)

A Gentle Breeze in the Village (Tennen Kokekko) (2007)

Ez a film egy újabb bizonyítéka annak számomra, hogy az eredetileg lányok számára készült, úgynevezett shoujo mangákból sokkal jobb produkciókat lehet készíteni, mint a fiúk érdeklődésére számot tartóakból. Hogy ez miért van így, nehéz megmondani,...