belépés∆
2024. április 23. kedd 9:27, Béla napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Ekin Cheng Yee-Kin

Ekin Cheng Yee-Kin (鄭伊健)

Ekin Cheng Yee-Kin

Ekin Cheng 1967. október 4-én született Hongkongban. Még a középiskola elvégzése előtt reklámokban kezdett szerepelni, eleinte még Noodle Cheng néven (neve, Yee-Kin egy kínai kaja nevéhez hasonlít), később a Dior Cheng nevet is használta. Ez utóbbi eredetéről több történet is kering, a „hivatalos” szerint a kishúga adta ezt a nevet neki, aki a kantoni „második fiú” kifejezést nem jól ejtette ki és a Dior lett belőle. A rosszindulatúbb pletykák szerint Ekin fodrásza „ragasztotta” rá ezt a nevet.
Miután elvégezte a középiskolát, résztvett egy énekversenyen, ám nem tudta megnyerni. Mindettől függetlenül a zsűri egyik tagja tehetségesnek találta és azt ajánlotta neki, hogy menjen el tanulni a TVB iskoláinak egyikébe. Cheng be is iratkozott, a harcművészeti „szakra”, de egyrészt úgy érezte, hogy nincs hozzá tehetsége, másrészt nem is tetszett neki a dolog túlzottan, így átiratkozott a színészképzőbe, ahol több sikert talált magának. Miután ezt az iskolát elvégezte, a TVB-nél kezdett dolgozni, több műsort is vezetett, többek között azt a gyerekprogramot is, a Space Shuttle 430-at, ami Stephen Chow és Tony Leung pályáját is elindította. Még a 80-as években egy rajzfilmsorozat szinkronhangjaként is dolgozott, ez volt a The storm riders, amiben a Szél nevű karakternek kölcsönözte hangját. Évekig dolgozott a TVB-nél, egész addig, amíg el nem kezdte filmes karrierjét. Debütáló filmje 1992-ben a Girls without tomorrow volt, amit több romantikus komédia követett. Ekkoriban úgy tűnt, hogy Ekin belekerül a „szerethető vesztes” skatulyájába, még annak ellenére is, hogy két akciófilmben is játszott, a Return to a better tomorrow-ban és a Street Fighter-ben is.

Ekin Cheng Yee-Kin

A szerethető vesztes szerepétől 1996-ban tudott szabadulni, amikor is Andrew Lau őt választotta a Young & Dangerous fő karakterének, Chan Ho Nam-nak a megformálására. A film hatalmas siker lett, öt folytatást és jópár mellékszálat ért meg, Ekin-t pedig egyértelműen vezető filmsztárrá tette. Innentől kezdve már megtehette azt, hogy csak olyan szerepet vállal el, ami tetszik neki és kialakította a „becsületes gengszter” imázst maga körül. Persze továbbra is szívesen játszott romantikus filmekben is, többek között a szintén ’96-os Feel 100%-ban, vagy az egy évvel későbbi We’re no bad guys-ban, de az akciófilmjei nagyobb sikerűek és emlékezetesebbek voltak. A jó kapcsolat megmaradt Andrew Lau-val, aki újabb produkciói szinte mindegyikében szerepeltette. Megszemélyesíthette azt a rajzfilmfigurát, aminek 10 évvel korábban a hangját adta a The Storm Riders-ben, övé lett a főszerep A Bosszú harcosában, valamint Andrew Lau autós filmjében, a Legend of speed-ben is.

Ekin Cheng Yee-Kin

Persze ahogy egyre népszerűbb lett, úgy lett céltáblája a bulvárlapoknak is. Nagyítóval lesték minden mozdulatát, hátha valamiből botrányt lehet kavarni. A bulvársajtó csalódásaként azonban mindössze egyetlen –bár relatíve nagy horderejű- botrányt tudtak kirobbantani. Akkori barátnője, Maggie Siu egykor híres énekesnő volt, de feladta karrierjét, hogy Ekin-t segíthesse. Azonban a kapcsolatuk megromlott, Ekin pedig továbblépett és hamarosan a frissen befutott Gigi Leung Wing-kei társaságában lehetett látni.
Talán 2000-ben volt filmes karrierje csúcsán, hiszen több nagysikerű filmje is ekkor került a mozikba. Talán legismertebb közülük a Tokyo Raiders, amiben magánnyomozót alakított és olyan sztárokkal játszott benne együtt, mint Kelly Chen, Cecilia Cheung és Tony Leung. De ugyanebben az évben készült el a Young & Dangerous hatodik, egyben befejező része, Johnny To kórházas vígjátéka, a Help, a Dragon Heat című dráma, a harmadik Andrew Lau wuxia, a The Duel és a For bad boys only is. Az ezredforduló után ismét váltott a filmjei irányvonalát tekintve. A korábbiaknál sokkal több könnyed, vígjátékjellegű filmszerepet vállalt el, valamint igyekezett minél távolabb kerülni a korábbi „becsületes gengszter” imázstól. Utolsó ilyen filmje a 2001-es Goodbye Mr. Cool volt, ahol már tulajdonképpen „leszámolt” ezzel a szereppel.  Ezután Tsui Hark wuxiája, a Zu legendája jött a sorban, majd hosszú idő után ismét egy rajzfilmsorozat szinkronhangja volt. A következő filmjében, a Running out of time 2-ben már egy meseszerű bűnözőt alakított, aki hihetetlen módokon jár túl a rendőrség eszén.

Ekin Cheng Yee-Kin

Innentől kezdve egyre több vígjátékszerepben volt látható, többek között a Women from Mars, a My wife is 18, az Anna in kung fu land és a Protege de la rose noire is ilyen volt. A könnyed filmek sorát csak a Heroic Duo és a Twins Effect szakította meg, igaz, ez utóbbi sem volt egy véresen komoly film. A Pang testvérek is őt választották ki könnyed akciófilmjük, a Leave me alone ikreinek megtestesítőjének, partnere ebben a filmben (immár sokadszor) Charlene Choi volt. 2005-ben ismét Benny Chan-től kapott szerepet egy komolyabb hangvételű filmben, a Divergence-ben, valamint egy újabb romantikus szerepben volt látható az It had to be you-ban. 2006-ban is maradt a romantikánál, mégpedig a My name is Fame révén, legújabb filmje pedig a hamarosan bemutatásra kerülő és az előzetes hírek alapján ígéretesnek tűnő Heavenly Mission lesz.

Ekin Cheng Yee-Kin

Énekesi pályája is meredeken ívelt felfelé karrierje kezdetétől fogva egészen 2000-ig, amikor is addigi kiadójától, a BMA-től átszerződött az EEG-hez. Amíg az EEG-s szerződése tartott, lemezt nem adhatott ki, cserébe viszont rengeteg filmben játszhatott. Azonban a rajongóknak nem volt elég a sok koncertfellépés, meg a mozi, így Ekin a szerződés lejárta után visszatért a BMA-hez és a régi-új kiadónál kiadott első lemeze, a Discover hatalmas mennyiségben fogyott. Magánéletében is változások történtek, Gigi Leung-gal folytatott kapcsolatát mindkettőjük karrierje némileg megsínylette, de így is 7 évig kitartottak egymás mellett. 2006-ban azonban Ekin oldalán már Yo Yo Mung tűnt fel. A zene, a filmezés, a lapinterjúk, a reklámok mellett pedig egy új oldaláról is bemutatkozott, első könyve, a Looking into Ekin’s eyes szintén óriási sikert aratott, immár a harmadik kiadást is megérte Hongkongban.

Források:

Cyklin
HKFilm
IMDb
WikiPedia

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

The Boxer From Shantung (Ma Yongzhen) (1972)

The Boxer From Shantung (Ma Yongzhen) (1972)

  Az 1960-as évek közepétől beindult a harcművészeti filmek sikersorozata. Mint minden sikeres ötletet, ezt is igyekeztek meglovagolni a stúdiók. Így aztán az 1970-es évek elejére már nagyon kellett kapaszkodni, hogy valami újjal, jóval tudják felkelteni...

Wong Jing

Wong Jing

Wong Jing (王晶)Wong Yat Cheong 1956. január 1-én született Hongkongban. Apja, Tian-lin Wang tévésorozatok rendezője volt, valamint számtalan filmben is szerepelt, így fia is hamar kapcsolatba került a filmes világgal. Azonban ahelyett, hogy egyenesen követte...

Just One Look (Yat luk che) (2002)

Just One Look (Yat luk che) (2002)

  imdb  A hongkongi filmek legtöbbje általában könnyen emészthető, könnyedre vett szokott lenni, ennek következtében többnyire felejthető, 1x nézhető alkotások. Én ennek ellenére (vagy éppen ezért?) szeretem őket, nem utolsósorban azért, mert néha egész komoly alkotásokat is...

Nemuri Kyoshiro 1 - The Adventures of Nemuri Kyoshiro (Nemuri Kyo…

Nemuri Kyoshiro 1 - The Adventures of Nemuri Kyoshiro (Nemuri Kyoshiro Sappocho) (1963)

     IMDb  Egyes forgalmazóknál: Nemuri Kyoshiro - The Chinese Jade Főszereplők: Ichikawa Raizo; Nakamura Tamao; Wakayama Tomisaburo Rendező: Tanaka Tokuzo (1963, 82 perc) A 60-as évek elején a japán filmstúdiók válságot éltek át. A közönségnek elege lett a lovagias, daliás, jótevő,...