belépés∆
2024. március 29. péntek 2:18, Auguszta napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Gamera Trilógia (1995-1999)

A ’60-as évek közepén Japán hatalmas kaiju lázban égett. Godzilla sorra küzdött meg a veszélyesebbnél veszélyesebb szörnyekkel, mint Ebira, Monster Zero vagy King Kong, sőt még gyermeke is született. A Daiei stúdió megirigyelve a Toho sikereit és kihasználva a daikaiju hullámot, megkreálta sajátbejáratú szörnyetegét, a sugárhajtású, repülő óriásteknőst, Gamerát.

 

Az új daikaiju gyorsan befutott ugyan, de a várakozásokkal ellentétben nem az eredetileg megcélzott célközönséget hódította meg, hanem kifejezetten a fiatalokra hatott. Innentől kezdve Gamera évtizedekig a gyerekek kedvelt hőse lett, aki sorra küzdött meg a Földet fenyegető különböző (természetesen háznyi nagyságú) lényekkel.

A ’90-es években Godzilla ismét a reneszánszát élte az un. Heisei éra alatt. Gamera sem nyugodhatott tehát, ám a készítők most alapvetően egy más koncepciót dolgoztak ki. Méltó vetélytársat akartak Godzillával szembeállítani, aki a felnőtt közönség kegyeiért vetekedhet. Ott is újítottak, hogy a korábban szokásos, egymástól mind történetben, mind stábban, mind kivitelezésben különböző filmek helyett egyből egy trilógiában kezdtek gondolkodni, melynek elkészítésével Shusuke Kaneko –t kérték meg.

 

Gamera: Guardian of the Universe (1995)

 

Gamera Trilógia (1995-1999)
 

 

 iMDB 

Az első részt bevezető/átvezető epizódnak szánták a készítők, melyben újra megismerhetjük Gamerát. A történet szerint az emberek még nem ismerik az óriási teknőst, tehát a film teljesen elveti az összes előző részt, s jelezi, hogy új alapokra helyezi a sorozatot. Ennek ellenére Gamera ellenfele Gyaros, egy amolyan őshüllő-madár, aki az eredeti filmekben is az egyik fő-ellenfele volt a bolygó védelmezőjének.

Ez a rész nem lett túl sikeres a mozikban, annak ellenére, hogy a kritikák igencsak magasztalták (hat különböző díjat sikerült bezsebelnie). Igazság szerint tényleg nem nyújt túl sokat egy Godzilla filmmel szemben és a folytatások ismeretének hiányában maximum egy erős közepessel lehet értékelni. Itt még csak elhintik a történet alapjait, nem látszanak a sorozat jellegzetességei, a fő ellenféle, Gyaos pedig kifejezetten bénára (számomra még idegesítőre is) sikeredett.

 

Gamera: Attack of Legion (1996)

 

Gamera Trilógia (1995-1999)

 

iMDB 

Miután Gamera legyőzte Gyaost, szinte azonnal új ellenfele akad. A külső űrből egy meteor csapódik a Földbe, ami idegen életformát cipel magával. A földönkívüliek egyfajta rovar-féle életformát képviselnek, egyedeik pedig nagyjából ember nagyságúak, kivéve a fő szörnyet.

A második rész már sikeresebb lett, mint elődje és itt már kezdenek is kidomborodni a sorozat jellegzetességei. A szörnyek nem csak hangyákhoz hasonló szerveződésükkel hasonlítanak az amerikai Alien sorozatra, hanem elég horrorisztikusan is irtják fajunk védtelen egyedeit, tehát egyértelműen látszik, hogy az alkotók nem azt akarták elérni, hogy a gyerekeknek kelljen rábeszélni szüleiket a mozilátogatásra. Emellett, a kaiju moziktól nem megszokott módon, igen sok CG-t tartalmaz, ami a kor szintjéhez mérten nagyon igényesek, sőt, szerintem ma is megállják a helyüket. Természetesen a fő szörnyeket azért még emberek alakítják, legalábbis a földön zajló küzdelmek alatt.

 

Gamera: Revenge of Iris (1999)

Gamera Trilógia (1995-1999)

 iMDB

Az alkotók a befejező résszel túlléptek a szokásos kaiju filmek keretein, és egy addig kínosan került témát kezdtek el feszegetni. Az rendben van ugyanis, hogy Gamera áldozatos munkájával milliók életét menti meg, de az a fránya bestia egyszerűen képtelen valami semleges terepen megvívni halálos harcait, a végén valahogy mindig valamelyik nagyvárosban (esetenként többen is) landol, amit persze kb. úgy félig le is rombol. Természetesen nagyrészt a lakosságnak nincs ideje evakuálni, így a World Trade Center lerombolása és Osama gyakorlatilag eltörpülnek Gamera, és tömegmészárlással végződő, mentőakciónak beállított ténykedése mellett. Ezt kiemelendő, a főszörny, Iris is egyfajta bosszúállást képvisel, mind a szörnyek, mind a rokonaikat, barátaikat elvesztő emberek részéről.

Ez a rész, befejezéshez méltón, még látványosabb, mint elődei. Iris gyakorlatilag úgy 80%-ban számítógéppel rajzolt, és nem is néz ki rosszul. Gamerát is láthatjuk néha, mint pixelszörnyeteget, de azért a színésznek sem kellett kimennie az utcára koldulni.

Összegezve, méltó lezárása, és katarzisa a sorozatnak.

 

Ami a személyes véleményemet illeti, én nem voltam oda valahogy ezért a kaiju moziért. Az alkotók minden próbálkozása ellenére a filmek valahogy mégis gyerekesek maradtak. A CG tényleg szép volt, de kiölte a kaiju filmek báját, a gumiruhában való taekwandozást/kung-fuzást/birkozást/pankrációzást. Így egyből egy sci-fivel álltam szemben, aminek viszont ilyen viszonylatban már nagyon blőd volt mind sztoriban, mind kivitelezésben. És végül itt volt Gamera, aki sehol sincs Godzillához képest. Ezzel a páncélba épített négy sugárhajtóművel, lehetetlen és használhatatlan agyaraival és a sorozatban lövöldözött tűzgolyóival valahogy képtelennek tűnt az egész lény. Bennem semmilyen szimpátiát nem tudott kiváltani. Talán egy Godzilla részben elment volna, mint ellenfél, de saját sorozatot szerintem nem érdemelt. Mindenestre aki megszereti ezt az esetlen szörnyet, annak itt a legújabb, 2006-os film, a Gamera, the Brave, ami úgy tűnik, visszatérés az eredeti, gyermek közönséget kiszolgáló filmekhez.

 

 

 

 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance (Shurayukihime Urami Ren…

Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance (Shurayukihime Urami Renga) (1974)

Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance (修羅雪姫憾み恋歌) (1974)iMDB1905 környékén járunk, az orosz-japán háború időszakában, amikor is hosszas hajsza után a rendőrségnek sikerül elkapnia Yuki-t, akire 37 gyilkosságot bizonyítanak rá és halálra ítélik. Azonban hogy,...

Mosómedve hercegnő (2005) - Titanic beszámoló

Mosómedve hercegnő (2005) - Titanic beszámoló

iMDB  Seijun Suzuki ismét bizonyította, hogy nem csak egy eredeti történet, vagy forgatókönyv tud elvinni egy filmet a hátán. Meg lehet fogni egy sablonos történetet is úgy, hogy az üssön, csak megfelelő kreativitás, és...

New Shadow Warriors (Shin Kage no Gundan) (2003)

New Shadow Warriors (Shin Kage no Gundan) (2003)

    A Shadow Warriors 1980-85 között sikert sikerre halmozott a japán televíziós világban. Miután azért csak lezárult, de el nem felejtődött, várható volt, hogy előbb-utóbb elkészül a moziváltozata. Ez 2003-ban következett be. Természetesen az eredeti húzónév...

Double Suicide at Sonezaki (Sonezaki shinjuu) (1978)

Double Suicide at Sonezaki (Sonezaki shinjuu) (1978)

Ami Európában Shakespeare Rómeó és Júliája, Kínában a Butterfly Lovers, az Japánban a Sonezaki shinjuu.