belépés∆
2024. március 28. csütörtök 12:17, Gedeon, Johanna, Hanna napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Godzilla 2000 - Millennium (1999)

 

Godzilla 2000 - Millennium (1999)

 

iMDB 

 

Godzilla 45. születésnapját ünnepelte 1999-ben és az ezredforduló is már a kapukat zörgette, így a Toho stúdió elhatározta, hogy immár harmadszorra feléleszti az egyik legnagyobb sztárját, a japán nézők legkedveltebb ős-szörnyetegét. Ennek folyományaként, a Showa és a Vs. után elkezdődött a harmadik, Millenniumra keresztelt korszak, melynek első darabja a Godzilla 2000 címet viseli.

 

 A harmadik korszakban készült filmek (Godzilla X Mechagodzilla , Godzilla – Tokyo S.O.S. , Godzilla – Final Wars ) legfőbb jellemzője, hogy teljes egészében ignorálja az addigi filmeket, és közvetlenül az első, 1954-es verziót veszi alapul. A G2000 esetében is erről van szó, tehát Godzilla második eljövetelének lehetünk tanúi, minek keretében az óriási hüllő-szörnyeteg sorra megtámadja Japán különböző erőműveit, különös tekintettel az atomenergiát szolgáltatókra. Hogy a szegény japánoknak ne legyen túl könnyű dolguk, az óceán fenekéről előkerül egy hatalmas, hihetetlenül kemény sziklatömb, amiről gyorsan kiderül, hogy saját akarata van és valójában egy 60 millió éve lezuhant gigantikus UFO. Természetesen két dudás nem fér meg egy csárdában, az összecsapás elkerülhetetlen.

Godzilla 2000 - Millennium (1999)Godzilla 2000 - Millennium (1999)

Mint az új sorozat első tagjának, illetve az ezredfordulóra készülve, a G2000 két meglepetést is tartalmaz Az első, bár a nem szakavatott nézőnek nem igazán szembeötlő finomság, hogy Godzilla bőre életében először zöld színű. A második, hogy most animálták meg először számítógéppel, de csak egy jelenet erejéig (az amerikai, full Cg-s verzió két évvel korábban készült!). A filmhez egyébként négy jelmezt gyártottak, az egyik közülük a sorozat történetében először, még oxigénmaszkot is kapott. A Godzillát játszó színészt azonban nem érdekelték ezek az újítások. Véleménye szerint ez a szerep nem klausztrofóbiás embereknek van kitalálva.

 

Godzilla 2000 - Millennium (1999)

 

Érdekesség még, hogy a Toho egy sajátos reklámot eszelt ki a filmnek. A filmtörténetben először, élő adásban, két órán át lehetett végigkövetni egy produkciós fázist, mikor is Godzilla éppen Shinjukut pusztítja. Emellett minden mozilátogató egy játék Godzillát kapott ajándékba a jegye mellé. Hiába azonban a reklám, sajnos a film nem szerepelt túl jól a nézettségi listákon.

 

Godzilla 2000 - Millennium (1999)

 

Ami az értékelést és a kritikákat illeti, valójában nem lehet túl sok mindent elmondani a G2000-ről, mivel egy teljesen hagyományosnak mondható kaiju mozi. Nem több, vagy nem kevesebb, mint társai. A stílus kedvelői élvezni fogják, másoknak pedig még véletlenül sem ajánlott. Ami talán negatívum volt számomra, az az egy-két nyilvánvaló lopás, ráadásul amerikai filmekből. Az UFO például néha egyértelműen úgy rombolja le a felhőkarcolókat, mint társa az Independence Dayben, a végső csatában szereplő monstra pedig valahogy kísértetiesen hasonlít az Alien sorozat királynőjére. Ezek a hibák azonban könnyen megbocsáthatóak, hiszen Godzilláról van szó, ahol ez nem jelenthet akadályt.

  

 

 

Hozzászólások   

#4 user1 2008-04-06 15:40
Egyébként volt benne jó adag amerikai klisé, és scifi elem is. De az ember nem ezekért ül le godzilla -t nézni. Ez biztos közrejátszott a bukásban is....
#3 user1 2008-04-06 15:38
Ez nekem nem tetszett...... Se a hangzlata, se a filmezési stílus nem olyan, amit egy kaiju filmtől várok. A béna humor, az önfejű doki, és a kisokos lány sem igazán passzolt sehogy sem. Technikailag jó a film, de olyan érzésem volt végig mintha a Jurasic Park -ot nézném.. Auz pedig nem szeretem, tehát ez sem tetszett.. :-)
Kb olyan érdektelen marad számomra, mint az amerikai godzilla..
Még jó hogy nem ezt a Takao Okawara -t bízták meg a későbbi filmekkel... így viszont már félve kezdek majd bele a 95 -ös Gojira VS Desutoroia -ba, mivel az is Okawara munkája.
#2 Guest 2006-11-27 22:51
Wow, ezt látni kell! :D 8)
#1 Guest 2006-11-27 21:49
Ez kell! :P

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Demon of the Lute (Liu zhi qin mo) (1983)

Demon of the Lute (Liu zhi qin mo) (1983)

ANOTHER SHAW PRODUCTION  A Demon of the Lute egy kései SB-film, amit az addig többnyire színészkedéssel és akciókoreográfuskodással foglalkozó Lung Yat Sing rendezett. Az SB-vetereán Ni Kuang történetéből készült ez a nem mindennapi akciókkal telezsúfolt, fantasy...

Three Kingdoms: Resurrection of the Dragon (2008)

Three Kingdoms: Resurrection of the Dragon (2008)

  A Romance of Three Kingdoms a kínai irodalom négy leginkább respektált regényeinek egyike (a másik három a Water Margin, a Dream of the Red Chamber és a Nyugati Utazás), így természetszerűleg az ottani filmipar szinte...

13 Steps (13 Kaidan) (2003)

13 Steps (13 Kaidan) (2003)

13 Steps (13 階段) (2003)   iMDB  

Born to Defend (Zhong hua ying xiong) (1986)

Born to Defend (Zhong hua ying xiong) (1986)

Born to defend (Zhong hua ying xiong) (1986) iMDB