belépés∆
2024. március 29. péntek 16:23, Auguszta napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Shinsengumi Chronicles (1963)

 

Shinsengumi Chronicles (1963)

 iMDB


Eredeti cím: Shinsengumi Shimatsuki

RENDEZŐ: Kenji Misumi

Főszereplők: Ichikawa Raizo; Wakayama Tomisaburo

(1963; színes; 93 perc)

SZAMURÁJKÉNT AKAROK MEGHALNI! Ezzel a feltett szándékkal csatlakozik az ifjú Yamazaki a Shinsen csoporthoz. Ettől nem térítheti el sem a szerelem, sem számos keserves tapasztalat. Az idealista ifjú hamarosan szembekerül a kiábrándító valósággal. De egy szamuráj igazi erénye akkor mutatkozik meg, ha szembeszáll minden akadállyal. Ez pedig a lázadók egy erős csapata, amely magát a császárt szemelte ki célpontul...

Történelmi háttér: Az 1860-as évekre a Tokugawa sógunátus a tönk szélére jutott. A társadalmat megrázta az amerikai Perry kapitány flottájának érkezése, amely bebizonyította, hogy Japán lemaradt a világ más részeinek fejlődésétől. Hamarosan megindult a csempészáruk özönlése, köztük a lőfegyvereké is. A vidéki klánok parasztokat fegyvereztek fel és hatalomátvételre készültek. (Ezt jól mutatja be a Tom Cruise-féle Utolsó szamuráj.) A sógun nem volt képes szembeszállni a lázadókkal, akik az életére törtek, a császár elrablását tervezték, hogy kikényszerítsék a sógunátus bukását. Ekkor váratlanul vidéki roninok, parasztból lett szamurájok jöttek a segítségére, akiket régebben a sógunátus mentett meg a daymyók önkényétől. Ezek az emberek megpróbálták feléleszteni a régi szamurájerkölcsöket, egy korrupt, elmaradott társadalomban. Idealisták, igaz szamurájok és válogatott torokmetszők egyaránt voltak köztük. Szigorú szabályokat hoztak, de eleinte csak kevesen tartották be őket, majd a kegyetlen büntetések és belharcok után a csoport megerősödött. 1861-ben vívták a legnevezetesebb csatájukat, amely ennek a filmnek a fő eseménye és a megdicsőülésüket hozta... egy időre. A megítélésük máig változó. Egyeseknek véreskezű gyilkosok, akik a saját népük ellen harcoltak, másoknak igaz, becsületes szamurájok, akik sajnos egy elavult társadalmat próbáltak megmenteni. Túlélőjük 1867-re nem maradt.

Ez a film egy Shinsengumi kém emlékiratai alapján és túlélő rokonok visszaemlékezéseit felhasználva készült, ezért az egyik leghitelesebb verziója az eseményeknek. Jellemző a téma fontosságára, hogy Ichikawa otthagyta a félig leforgatott filmjét, annyira benne akart lenni ebben a filmben. Az is jellemző, hogy ezt megtehette. Egy tőle kisebb sztár egy életre kiírta volna magát a japán stúdió urak kegyéből... Ichikawa azt sem engedte, hogy megnagyobbítsák a szerepét a forgatókönyvben vagy kedvezőbb beállításban jelenjen meg. Kenji Misumi az előző évben a Destiny's Son-nal komoly rendezői sikert ért el. Az ott elkezdett stílust tette még karakteresebbé. Feszes történetvezetés, realista megközelítés, pazar képkomponálás, jó színészvezetés jellemzi a tehetséges rendező munkastílusát. Külön érdem a történet drámaiságát fokozó, képre komponált, egyedi zene, ami már a Destiny's Son-nak is az erénye volt. A zeneszerző SAITO ICHIRO megérdemli a neve megemlítését. Ichikawa és Wakayama parádéznak a szerepeikben, de kisebb karaktereket is élvonalbeli színészek alakítják. Wakayamát először láttam igazi drámai szerepben. Mennyire más, mint - az egyébként remek - kalandfilmjeiben.

A mozi az 50-es, 60-as években kiforrott szamurájfilm magasszintű darabja. Megmutatja, milyenek voltak a legjobb mozik a sorsfordító 1965-ös év előtt, amely átalakította a szamurájhősök arculatát.
 

Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!Kattints a nagyobb mérethez!
Kattints a nagyobb mérethez!

 

Hozzászólások   

#1 Boros69 2007-07-02 20:24
Nagyon reálisan mutatja be az egyén küzdelmét az eszmeiség és az eddig "jónak" hitt szamurájok valódi viselkedése között.
Egy picivel több akciót talán elbírt volna a film, de így is kerek, kivételesen volt időm egyben végignézni, nagyon rendben van,tetszett. A Destiny's Son utánm ez volt a 2. film amit vele láttam, akkor lányos arcúnak jellemeztem, most ez megváltozott, bár vonásai még mindig lágyak de a ebben a flmebn nem láttam benne nőiességet.

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

No Regret (Huhwihaji anha) (2006)

No Regret (Huhwihaji anha) (2006)

A nézettségi rekordokat döntögető The King and the Clown sikere után egy független filmes rendező, Lee Song Hee Il elérkezettnek látta az időt, hogy szembesítse Dél-Koreát legnagyobb tabujával. A Távol-Keleten mind a társadalom, mind az...

May 18 (2007)

May 18 (2007)

  A May 18 egyike a 2007-ben legjobban várt három dél-koreai filmnek. Egyrészt mindenképpen felüdülést jelent a tucatszám készülő romcomok és szellemlányos filmek sorában, másrészt, mivel a közelmúlt koreai történetével foglalkozik és erősen nacionalista beállítottságú, ottani...

Grave of the Fireflies (Hotaru no Haka) (2005)

Grave of the Fireflies (Hotaru no Haka) (2005)

IMDb Rendezte: Toya SatoJapánban járunk a II. Világháború alatt. Hisako Sawano (Nanako Matsushima) férjét behívják katonának, a hadiállapot miatt négy gyermekét egyre nehezebben tudja eltartani. Amikor unokatestvére meghal, magához veszi két árván maradt gyermekét Seita-t...

The Banquet (Ye yan) (2006)

The Banquet (Ye yan) (2006)

  iMDB  Aki szereti a kínai, nagy költségvetésű történelmi filmeket, az mind várta már a Xiaogang Feng (A World Without Thieves) által rendezett új opuszt. Bár a fesztiválokon nem szerepelt túl nagy sikerrel, úgy tűnik, az emberek...