belépés∆
2024. április 19. péntek 15:33, Emma napja van.

Exodus

Évek óta rejtegetek magamban egy gondolatot, egy gyanút, hogy valami itt nincs rendben. Mit keres ez sok nő itt? Miért viselkednek ennyire illogikusan, természetellenesen? Nem tudom, de egy biztos: hatalomátvételre készülnek...

Read more

Welcome to The Quiet Room

A 28 éves újságírónő zaklatott múlttal és határidőktől zsúfolt jelennel egy nap pszichiátriai intézetben ébred úgy, hogy keze-lába hozzá van csatolva a fekvőhelyhez. Semmire sem emlékszik az elmúlt időszakból, azt sem érti, hogy került oda...

Read more

Citizen Dog

Az utóbbi időben kicsit előítéletes lettem a thai filmekkel, mivel a külcsíny gyakran több volt, mint a belbecs. Szerencsére most ez a helyzet nem áll fenn, egy teljesen eredeti hangvételű, sajátos, szórakoztató filmmel sikerült gazdagodnom...

Read more

Nameless Gangster

A maffiához kapcsolódó történetek mindig is nagy érdeklődést váltanak ki a nézőkből országtól és kultúrától függetlenül - a gengszterromantika sokadvirágzását éli a filmvásznon, úgyhogy viszonylag nehéz nem sikerfilmet csinálni alvilági figurákkal a főszerepben...

Read more

The Sword of Doom

Ryunosuke, az ifjú harcos minden szamuráj erény hordozója... lehetne. Gyors, erős, rendkívüli technikájú vívó. Egyetlen "hibája", hogy semmi erkölcsi érzéke nincs. Család, klán, Bushido, szeretet, vagy tisztesség - ezek neki semmit sem jelentenek...

Read more

Vicki Zhao Wei

Vicki Zhao Wei (赵薇)

Vicki Zhao Wei

Zhao Wei 1976. március 12-én született a Kína Anhui tartományában található Wuhu-ban. Apja mérnökként dolgozott, anyja tanítónő volt. Általános iskolai tanulmányait a Teachers’ College Elementary School-ban folytatta, majd a Teachers’ College High School-ban érettségizett és anyjához hasonlóan ő is tanítónőnek készült. Azonban 1993-ban egy filmes stáb érkezett Wuhu-ba és a Hua hun (Soul of a painter) című filmhez kerestek statisztákat. Vicki is jelentkezett és annyira megtetszett neki a filmes világ, hogy elhatározta, ő is színésznő lesz. Hamarosan rá is talált Xie Jin filmrendező újonnan nyílt filmművészeti iskolájára, majd a Pekingi Filmakadémia Előadói szakára került, ahol 2000-ben végzett.

Első filmes szerepe, immár nem statisztaként, Xie Jin Penitentiary Angels (Nu er gu) című filmjében volt, egy börtönben raboskodó 7 elítélt egyikét alakította. Vicki nem érezte kielégítőnek a saját alakítását benne, de hasznos tapasztalatnak tartotta, valamint nagy lehetőségnek, hogy egy híres rendező filmjében debütálhat. Ezután kisebb szerepeket kapott különféle tv sorozatokban, majd 1998-ban a Sisters in Beijing című sorozat főszereplőjeként kivívta a sorozat alapjául szolgáló regény írójának, Chiung Yao-nak az elismerését, aki tehetségesnek és kicsit kövérnek tartotta. Zhao hamarosan lefogyott és szerepet kapott az író következő művének tv sorozat változatában, a Princess Pearl-ben. A sorozat meglepően sikeres lett, aminek következtében Vicki népszerűsége is sokat emelkedett. Ő lett a legfiatalabb színésznő, aki megkapta a legjobb színésznőnek járó Golden Eagle Award-ot (ez a kontinentális Kína Emmy díja). Ez után is szerepelt még néhány tv sorozatban, de egyre inkább úgy érezte, hogy mindent elért, amit a tv-nél el lehet és a mozik világába szeretett volna továbblépni.

Vicki Zhao Wei

Első hongkongi filmszerepe Andrew Lau The Duel című filmjében volt, ahol talán a Princess Pearl-nek köszönhetően szintén egy hercegnőt, Phoenix-et alakította. Azonban a figyelmet inkább Stephen Chow Shaolin Soccer-ében kapott szerepe kapta, ahol az eddig megszokott aranyos lánykák helyett egy csúnya „gőzölt kenyér” árust alakított. Ő maga is „gusztustalannak” tartotta magát a filmben. Nem sokkal ezután forgatta le Qi Shu és Karen Mok társaságában a Virtuális hajnal című akciófilmet, ami szintén sikeres lett. Még 2001-ben leforgatott egy újabb Chiung Yao nevével fémjelzett tv sorozatot, a Romance in the rain-t, aztán hosszú időre a filmezésre összpontosított. 2003-ban négy filmben kapott főszerepet, mind a négyet méltatták a kritikusok is. A My Dream Girl-ben Ekin Cheng oldalán látható, a három mandarin nyelvű alkotás pedig a Warriors of heaven and earth című kalandfilm, a Green Tea című romantikus dráma és a Goddess of mercy című dráma volt. Ez utóbbiban a kínai határon állomásozó rendőrök és a drogdílerek közötti harcot mutatták be (a lényeget persze nem írom itt le), Vicki partnere ebben a filmben Nicholas Tse volt. A Warriors of heaven & earth-ben nyújtott produkciójáért kapott egy „legjobb színésznő” díjat is, azzal együtt is, hogy mindössze 25 soros párbeszéde volt az egész filmben. 2005 szintén egy igen sikeres éve volt, az A Time To Love című filmjéért több díjat is kapott, valamint 4 év után ismét szerepet vállalt egy tv sorozatban, a Moment of Peking-ben. A Pekingi Filmakadémián pedig mindeközben levizsgázott rendezői szakon is, majd tovább folytatta rendezői tanulmányait.


Vicki Zhao Wei

„Rendes” kínai színészhez méltóan ő is kipróbálta magát a zenei életben. Első albumát, a Swallow-t 1999-ben adta ki, ezen még sok szám szerepelt a Princess Pearl tv sorozatból. Még ugyanebben az évben adta ki a Magic of Love-t, majd 2001-ben a The Last Separation-t. Ez a három album ugyan Kína szerte jól fogyott, a kritikusok azonban igencsak lehúzták. Szintén 2001-ben a Romance in the Rain OST-jén is énekelt, hiszen a karakter, akit a sorozatban alakított, sűrűn dalra fakadt. Azt már talán mondani sem kell, hogy a dalokat Chiung Yao szerezte. Ezután három év szünet következett, a negyedik album csak 2004-ben jelent meg Piao címmel. Zhao többek között azért is készítette el ezt az albumot, hogy az időközben róla terjedni kezdő pletykák helyett (vagy legalább mellett) erről beszéljenek. Mind a rajongók, mind a kritikusok egyetértettek abban, hogy az új albumon már egy sokkal profibb énekesnő hallható. Az albumból 10 nap alatt 300000 fogyott. A legújabb albuma 2005-ben jelent meg Double címmel, rajta a Moment of Peking betétdalával. Zenei karrierje elismeréseként több díjat is kapott, többek között a 2006 legnépszerűbb énekesnője és legnépszerűbb videoklipje díjakat.

Vicki Zhao Wei

A zenéjéhez személyes véleményként annyit, hogy az első két album valóban kicsit gyengécske, sok gyerekes zenével, lityi-lötyi house csodákkal, meg régi európai diszkózenék feldolgozásaival (pl. Saturday Night, Dr. Jones). A Piao viszont tényleg jó lett.

 

Vicki Zhao Wei

 

A hírnevének köszönhetően Vicki a pletykalapok állandó szereplője lett. 2001-ben egy Zou Xue nevű hölgy közzé tett egy képet egy magazinban, amin Zhao a második világháborús japán zászlóra emlékeztető ruhában pózol. A kép hatalmas botrányt kavart, a kínaiak érzéseik megsértéseként értelmezték, néhányan igencsak szélsőségesen reagáltak. Egy koncerten az egyik munkás fellökte Zhao-t és ürülékkel kente be az arcát. Tettét azzal indokolta, hogy a nagyszüleit a japánok ölték meg a második világháborúban. 2004-ben Zou Xue újfent hallatott magáról, ezúttal az újságoknak azt állította, hogy Zhao felbérelte a sofőrjét, hogy üsse el őt, valamint azt is, hogy az általuk közösen alapított Z1 klubban Zhao rendszeresen drogozik a barátaival. Arrafelé is zajlik az élet rendesen, úgy látszik…  Hogy Zou Xue vádjai igazak-e, vagy sem, az innen nézve nem érdekes, a lényeg az, hogy Vicki Zhao Wei jelenleg Taiwan legjobb színésznője.

 

Források:

iMDB
WikiPedia

Hozzászólások   

#1 Guest 2006-12-30 16:55
:eek: gyönyörű ez a nő

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

  • 1
  • 2
  • 3

Manhunt (2017)

Manhunt  (2017)

  Nos, kérem, „John is back.” Ha Schwarzenegger stílusú az indítás, az nem véletlen. Ő szintén nagy visszatérő, de itt ennyivel befejezte a szereplését. John Woo, aki a Better Tomorrow-tól a „Face/Off-on át a „Red Cliff”-ig - és még számos címet említhetnék – bizonyította, hogy az akciófilmek terén nagyágyúnak számít, pár év pihenő után ismét forgatott.

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

Uzumasa Limelight (Uzumasa raimuraito) (2014)

  A filmes társadalom időről-időre elkészít egy mozit önmagáról. A nagyközönség pedig többnyire szereti az ilyen történeteket. Hiszen egy kicsit mindenkinek birizgálja fantáziáját, hogy milyen lehet az élet egy „álomgyár” színfalai mögött.

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

Miyamoto Musashi (Sword of Fury) (1973)

    Szóval, Mijamotó Muszasi, a szamurájok etalonja, az önképzés bajnoka, a legenda. Josikava Eidzsi könyvsorozata óta különösen szárnyal a népszerűsége, bár előtte sem panaszkodhatott volna a címadó. Életének különféle feldolgozásai valószínűleg az idők végeztéig ellátja anyaggal a japán filmes társadalmat. Mozi változatokban bővelkedik.

Nang Nak (1999)

Nang Nak (1999)

  A nagyvilágban az a hírük a thai moziknak, hogy ha küzdősportosak, akkor vadul ütős- vágós- rúgósak, ha történelmiek, akkor véres kardozósak, horrorként szellemlányosak. Ha az utóbbi a téma, akkor jó kis hentelés következik, egy jó okkal begurult, bosszúálló túlvilági lénytől. Vagy mégsem?

Milarepa (2006)

Milarepa (2006)

    Bhután, Milarepa, jógi.  Ha a kedves olvasónak váratlanul nekiszegeznék a kérdést, hogy mi jut erről a három szóról az eszébe, azt hiszem, meghökkenne. Aki kettőről érdemben tudna nyilatkozni, már bizonnyal jól áll alapműveltség területén... Nem tagadom, ha Bhután és a filmgyártást kapásból kellene egymáshoz kapcsolnom, magam is bajban lennék.

Bushido (Shundo) (2013)

Bushido (Shundo) (2013)

    Amikor 2002-ben a Twilight Samurai (Magyarországon: Az alkonyat harcosa) piacra került, ki gondolta volna, hogy egy új stílusú szamurájfilm irányzat indult az útjára. Pedig ez történt, mert a közönség vevőnek bizonyult a fölösleges teatralitást kerülő, de nagyon is életszagú történetekre. Azóta rendületlenül sorjáznak az ilyen mozik.

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

Bounty Hunter Muyonosuke (Goken! Shokin kasegi Muyonosuke)

  Ismét egy újabb fejvadász történet. Ezekről csak annyit, hogy ha az Interneten az ember beüti a keresőbe a „bounty hunter” szópárost, minimum négyezer találatot kap rá válaszul. Lesz köztük manga, képregény, disztópiás sci-fi, bűnügyi történet, westernek sora és sorozatok tömkelege, és egy véka erőszakos alak főhősként.

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

Samurai Justice - The Female Bodyguard (Kenkaku Shobai Onna Yojinbo) (2006)

  A szamurájok felsőbb körének gondjait taglaló sorozatocska szépen haladt előre. Szerencsére a kicsinyítő képző csupán a filmek számára vonatkozott, a tartalomra és a kivitelezésre már nem.  Azok ugyanis nagyon is rendben vannak. Nem kivétel ez alól az utolsó mozi sem.

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

Samurai Justice - A Duel At Takadanobaba (Kenkaku Shobai Kessen Takanadobaba)

  Két jól sikerült epizód után sosem egyszerű folytatni egy sorozatot, legyen az akár mini változat. Ikenami Shotaro szerencsére megbirkózott ezzel a problémával, annak ellenére, hogy ismét egy párbaj került a középpontba, miként az első moziban. Ugyanaz a téma, de mégis mennyire más történet.

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

Samurai Justice - Mother and Daughter (Kenkaku Shobai Haha to Musume to) (2005)

  Békeidő, visszavonult harcos, családi örömök, biztos anyagi alapok, kiváló kapcsolatok az előkelőségekkel. Azt hihetné az ember, minden tökéletesen rendben. Aztán kisül, hogy mégsem. Ha mások nem, majd filmesek tesznek róla, hogy ne legyen nyugta a főszereplő családnak.

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

Samurai Justice - Assistance in a Duel (Kenkaku shobai sukedachi) (2004)

  A sikeres TV sorozatok Japánban időről-időre kapnak egy "különkiadást", amely már igazi filmként is megállja a helyét, nem csupán egyszerű epizódnak felel meg. Ezek a "special" kiadások rendkívül népszerűek. Nos, a Kenkau Shobai, hogy az eredeti címet említsem, rögtön duplán speciálisan indul, mert eleve a különkiadással rajtolt.

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Assassination Orders (Ansatsu shirei) (1984)

Azt hiszem, ha a szamurájokról szóló mozik legnépszerűbb témaköreit kellene összeállítani, valószínűleg a következőek lennének a dobogósok: Elsőként, a "Hadakozó fejedelemségek korszaka" amely kb. 1467-1600 közé esik. A kezdetében még csak-csak megegyeznek a történészek, a lezárásában már kevésbé.

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

Roughneck from Asama (Asama no Abarenbo) (1958)

  Szamurájok és nindzsák. Az átlagos fogyasztónak elsőként ezek a szavak ugranak be, ha japán kosztümös filmekre kérdezünk rá. A jakuzák, vagyis az alvilág tagjai mostanság inkább a modern kor mindenre elszánt, tetőtől-talpig tetovált, könyörtelen gazfickóit jelentik.

Buddha (Shaka) (1961)

Buddha (Shaka) (1961)

  Néha egészen furcsa módon születik meg egy művészeti alkotás. Például versengés miatt, mint a mostani kitárgyalandó mozink. Először versengett a televíziózás és a filmgyártás.

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

Three Outlaw Samurai (Shin Sanbiki no Samurai)

A filmes világban mindig akadnak visszatérő témák. Hideo Gosha, - Van-e szamurájfilm rajongó, aki nem hallott még róla? Aki igennel válaszol, ne nevezze magát annak. - például azon szerzők közé tartozott, aki időnként visszatért egy-egy téma alaposabb kivesézéséhez.

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

Zatoichi - The Festival of Fire (Abare-himatsuri) (1970)

  Amíg a DAIEI bábáskodott a sorozat fölött, addig sok minden megőrződött a tradicionális értékekből a filmekben. A vak masszőr figurája egyre alaposabban kidolgozódott, ügyelve arra, hogy a valós elemek mindig nyomatékkal jelen legyenek.

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

Zatoichi Meets Yojimbo (Zatoichi to Yojinbo) (1970)

  A DAIEI jogok letudva az előző mozival, így Shintaru Katsu ismét a saját feje után mehetett a filmfolyam továbbvitelében. A kérdés adódott: Mivel lehet egy bejáratott, de az ötletekből már fogyatkozóban lévő sorozatot feldobni? Elvégre a huszadik történethez kellett forgatókönyvet írni.

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

Shinsengumi - A History In Blood (1998)

  Ha a Duna Japánban folyna, akkor a magyar írásmód szerint Sinszen csoport története azok közé tartozna, amelyről készült feldolgozások sorával el lehetne rekeszteni. Legfeljebb a Csusingura és a jocujai kísértet története vetélkedhet a megfilmesítései sorával.

Legújabb hozzászólások

  • Il Mare (2000)
    katka50 | jan. 14. 18:50
    Erzsébet, kedves, itt is fent van Kezdőlap-->magy ar feliratok-->ker esesés-->beütöd a mezőbe a címet és kidobja.
     
  • Il Mare (2000)
    oldfan | jan. 8. 16:35
    A Feliratok.info oldalon kettő is található. Google a barátod... :-)
     
  • Il Mare (2000)
    Jambrik Erzsébet | jan. 8. 8:39
    Szeretném a filmet megnézni, de nem találok magyar feliratot. Nem készült?
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    oldfan | okt. 23. 17:04
    @eroberter: Az Opensubtitle-en találhatod meg "oldmeesee"-t, ennél a filmcímnél. Ő fordította. Talán tud segíteni.
     
  • Taira no Kiyomori (1992)
    eroberter | okt. 22. 19:45
    Helló A fil iránt nagyon felkeltettétek az érdeklődésemet, de két éve sehol nem találom, csak az ezerrészes sorozatot, ezt viszont nem :cry:

Hírfolyam

Cikkek találomra

Katsu Shintarou (1931-1997)

Katsu Shintarou (1931-1997)

Shintarou Katsu (新太郎勝)  Katsu Shintarou 1931. november 29-én született Okumura Toshio (奥村利夫) néven Tokióban. Igazi művészcsaládban nevelkedett, hiszen apja, Kineya Katsutouji egy kabuki előadó volt, aki nagauta és shamisen játékáról volt híres. Katsu bátyja Wakayama...

PTU (2003)

PTU (2003)

PTU (2003)  IMDb  Johnnie To akciófilmjei általában arról nevezetesek, hogy a néző úgy áll fel utánuk a székről, hogy hát ebből többet is ki lehetett volna hozni, pedig az alapötlet jó volt… Nos, a PTU is...

Nana (2005)

Nana (2005)

ナナ (2005)iMDBA történet két igencsak ellentétes karakterű lány egymáshoz fűződő viszonyát mutatja be a megismerkedésüktől kezdve. Kettejükben gyakorlatilag az utónevük közös egyedül, hiszen a punkrock énekesnő Osaki Nana, aki maga a megtestesült magabiztosság és céltudatosság,...

Always - Sunset on Third Street (Always san-chome no yuhi) (2005)

Always - Sunset on Third Street (Always san-chome no yuhi) (2005)

   A kortárs japán filmgyártásnak a II. Világháború után kedvelt témája volt a háború utáni megváltozott élet kérdéseinek és problémáinak bemutatása. Több emlékezetes film is készült, elég, ha csak a Lady of Musashino-t említjük, amiben...